וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותחת את הגבולות: מכבי חיפה לא נותנת לשום דבר לעצור אותה

9.4.2023 / 6:35

היא משחקת על אדי הדלק האחרונים, ולא דורכת על אף מוקש שיהרוס לה את האליפות השלישית: מכבי חיפה מראה חוסן יוצא דופן, למרות שכל הלחץ עליה ועל אף רעשי הרקע סביב עתיד ברק בכר. במועדון מעריכים: גם אם תגיע הצעה מפתה משחר, המאמן צפוי לעזוב

תקציר הניצחון 1:4 של מכבי חיפה על מכבי נתניה/ספורט1

הכל נשכח במכבי חיפה הנוכחית - גם אם היא דוהרת לעבר אליפות שלישית ברציפות, גם כשהיא בדרך לעשות היסטוריה ולהפוך לקבוצה הישראלית הראשונה שזוכה בתואר בעונה בה היא מגיעה לשלב הבתים בליגת האלופות. הדעה הרווחת על יתרון האיכות של חיפה על היריבות שלה הציבה אותה בעמדה שרק לה יש מה להפסיד. כל אליפות שלא תהיה ירוקה, תיחשב לכישלון. ויחד עם הפיק של השבועות האחרונים והכותרות על המעבר של ברק בכר לחו"ל, מד הלחץ קיבל מימד מפלצתי. גם אותו הירוקים איכשהו הצליחו לעבור בשלום.

"יש כל הזמן דיווחים, זה קל כי זה גורם לי לעבוד יותר קשה", אמר בכר בסיום בהתייחס לשמועות והספקולציות בנוגע לעתידו. "אני יודע שאם יהיו תוצאות לא טובות, ידברו על זה שהראש שלי לא כאן. לי זה לא מפריע במילימטר, אנחנו עושים את הכל בצורה הטובה ביותר". בכר אמר את זה בצורה מאוד עדינה. כשברקע הדיווחים שקושרים אותו לכוכב האדום, אולימפיאקוס וסלטיק, הוא יודע שכל תוצאה פחות טובה הייתה על הראש שלו. לא היה רחוק שזה יקרה נגד הפועל באר שבע בבית, מול מכבי תל אביב בבלומפילד וגם אתמול (שבת) בניצחון 1:4 על מכבי נתניה. אלו היו שלושה משחקים שהיו יכולים להסתיים אחרת ולפגוע בסיכויי האליפות השלישית, והחיצים היו מופנים אך ורק כלפי המאמן, והוא ידע את זה. מעבר לכך, זה סוג אחר של לחץ שגם יכול היה להפוך קבוצה בחלק האחרון של העונה ולשנות את כל התמונה, אבל בינתיים אף אחד לא נותן לזה לקרות.

ברק בכר מאמן מכבי חיפה חוגג עם הצוות המקצועי. ברני ארדוב
העיניים על המטרה. בכר והצוות חוגגים/ברני ארדוב

עוד במכבי חיפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אם באליפות הראשונה של בכר בחיפה, הקבוצה הורידה את הקוף מהגב, העונה היא מרימה את הקוף על הכתפיים. הפעם מדובר בסיפור אחר לגמרי. גם כשבכר מסביר שכולם מחוייבים, השחקנים שלו על אדי הדלק האחרונים של העונה הנוכחית, מגרדים את מה שיש כדי להשלים את המשימה. זה לא שבכר כל כך משווע להרכב עם קשר אחורי אחד, אבל הסיטואציה מחייבת אותו להמר על משהו פחות קונבנציונלי, כזה שגם במשחקים עם מצבים לשני הצדדים הקבוצה שלו תבקיע יותר. אם פטריק טוומאסי כובש את השני של נתניה בתחילת החצי השני, כל המשחק היה נראה אחרת, אבל כשבוחרים להמר, מודעים גם להשלכות האפשריות.

בכר השלים את המהפך אתמול ללא חילופים במחצית, עם אול-אין שייתכן שהיה משתנה אם הקבוצה לא משווה בדקה ה-55 כשנתניה מסוכנת יותר. אבל בכר הולך גם עם המומנטום של האצטדיון הביתי. לא משנה באיזה מצב, התחושה היא שהמהפך אוטוטו יגיע - הקהל בטוח בזה, גם השחקנים וכנראה שגם הצוות המקצועי. אם בכר אמר בסיום שהרכב של אתמול הקבוצה שווה לפחות 2-3 שערים, זה אומר הכל.

זה היה מהפך שישי של הירוקים העונה. הם צברו הרבה יותר נקודות ממצבי פיגור מכל הקבוצות האחרות בליגה. עם 37 שערים במחצית השנייה לעומת 22 בראשונה, אפשר להגדיר את חיפה הנוכחית כקבוצת הקאמבקים. היא לקחה 46 נקודות בבית מתוך 48 (96 אחוזי הצלחה). זה קצב של שיא ליגה. בכר סיפר בסיום כי אמר לשחקנים במחצית שהם היו שחצנים במשחק שלהם. מוחמד אבו פאני אמר על כך: "פתחנו מצוין את המשחק, הגענו למצבים, אבל ברגע שקיבלנו את הגול זה לקח אותנו אחורה והתחלנו להמר. ההפסקה עשתה לנו טוב, נרגענו בחדר הלבשה, ברק נתן תדרוך ויצאנו בידיעה שזה משחק קריטי בדרך לאליפות והצלחנו בזה".

מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ברני ארדוב
"מוצא דרכים לתרום גם כשהוא מעולף". אבו פאני/ברני ארדוב

בכר נשאל על האומץ לפתוח עם אבו פאני כקשר אחורי יחיד וענה: "ברגע שיש חבר'ה כאלה, שאפשר לשחק איתם התקפי אבל כולם יהיו מחוייבים וייתנו את ה-100%, אני לא צריך להיות אמיץ, יש את הביטחון לעשות את זה. אבו פאני יכול לשחק גם כ-6 וגם כ-8, גם כשהוא על סף עילפון הוא תמיד ימצא את הכוחות לעזור לקבוצה".

אבו פאני נשאל איך זה מרגיש לפתוח כקשר יחיד וענה: "לא מתעסקים בזה, כל אחד מפחד על המקום שלו, יש תחרות גדולה וזה כיף, זה מחזיק את כולם במתח. גם השחקנים ההתקפיים כביכול כמו שרי ודיא לא מפסיקים לרוץ, הם רצים אפילו יותר ממני במשחקים מסויימים ועובדים בשביל הקבוצה. זה כיף לכולנו".

על הצום ברמאדן סיפר: "הצום הוא די קשה, אני אישית קם ב-4 בבוקר כדי לאכול לפני תחילת הצום, מן הסתם זה מפריע גם לשינה, גם לריכוז, אתה גם מגיע למשחק רעב וצמא. זה קשה ומאתגר, אבל אני חושב שהצום עושה לנו טוב. אני לפחות מתחזק מהדברים האלה".

בנוגע לברק בכר וההצעות מחו"ל, נראה כי התנאים מול הכוכב האדום סגורים אך עדיין לא חתומים. במועדון עדיין מדברים על האפשרות שהמאמן יקבל הצעה מפתה מיענקל'ה שחר שתשאיר אותו במועדון, אך כרגע נראה כי מרבית הסיכויים שהוא יעזוב בסיום העונה. דולב חזיזה צבר צהוב חמישי וייעדר נגד מ.ס אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully