וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב חגגה, בולדווין: "זוכרים מה עשית מאפריל עד יוני"

7.4.2023 / 6:50

הצהובים עלו לשמונה הגדולות ביורוליג בזכות הפסד מינימלי בקובנה, לורנזו בראון: "הטפתי כל העונה שזה ייקח זמן, הפלייאוף זה משחק אחר". וגם: ההתקפה האחרונה, היריבה שתתגלה אולי אחרי המשחק נגד ריאל ושינוי סדר המשחקים בליגה

דני אבדיה מגיב לניצחון וושינגטון וויזארדס על בוסטון סלטיקס/חשבון הטוויטר הרשמי של וושינגטון וויזארדס

1. אחרי עונה הפכפכה ובזכות רצף ניצחונות שהושג בדיוק בזמן הנכון, הצליחה אמש (חמישי) מכבי תל אביב להבטיח את מקומה בפלייאוף היורוליג לעונת 2022/23 למרות שהפסידה לז'לגיריס קובנה 68:67. אנשי הקבוצה חגגו את העלייה ורק בשעות הלילה המאוחרות הבינו שאם היו מפסידים בנקודה יותר, ההכרעה שלהם הייתה נדחית לפחות להערב, כך שנמנעו מדפיקות לב מיותרות.

מכבי תל אביב לא יודעת עוד את מי תפגוש בפלייאוף וייתכן שלא תדע גם בתום המשחק נגד ריאל מדריד בשבוע הבא, אך זה לא מונע מאנשי הקבוצה להיות מרוצים מאוד מעלייה ראשונה לפלייאוף בעונת יורוליג שמגיעה לסיומה.

לורנזו בראון, ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
עמידה במטרה "על המילימטר"/דני מרון

זה היה משחק שהיווה תמונת מראה מושלמת לעונה של מכבי תל אביב. שוב הפסד חוץ צמוד נגד יריבה פחות מוכשרת, שוב שחקנים רבים שנמצאים בערב פחות טוב, אבל כמו שמכבי הראתה בחודש האחרון, הרבה מאוד הקרבה וכדורסל שוטף לעיתים, שהספיק כדי לעמוד בדיוק במטרה "על המילימטר", כמו שצחק אחד מבכירי המועדון אמש.

"זו הייתה אחת המטרות המרכזיות שלנו להגיע לפלייאוף, נלחמנו על זה. היו לנו עליות וירידות כל העונה, אבל סיימנו עם רצף ניצחונות יפה. השחקנים גאים אחד בשני, אנחנו עובדים חזק ועשינו את העבודה בצדק", אמר לורנזו בראון בסיום.

בראון היה אחד מחמישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות עם 11 נקודות, כשהמצטיין היה ווייד בולדווין, שגם הוא היה בערב לא מרשים, למרות שרשם 12 נקודות ו-10 אסיסטים. מכבי קיבלה תרומה גם מג'רל מרטין עם 12 נקודות, ג'וש ניבו שפתח את המשחק סיים עם 11 נקודות וג'ייק כהן עם כמה מהלכים גדולים ו-10 נקודות שקטות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ווייד בולדווין מכבי תל אביב. דני מרון
דאבל-דאבל במשחק לא מרשים. בולדווין/דני מרון

2. דקת הסיום אמש בקובנה הייתה מותחת מאוד. מכבי הגיעה אליה ביתרון של שתי נקודות וראתה את ז'לגיריס משווה. בהתקפה הבאה החטיאו הצהובים שלוש זריקות נוחות, כולל שתי זריקות של ג'וש ניבו, שנדמה היה שבוצעה עליו עבירה, והכדור הגיע לקבוצה הביתית. אייזיאה טיילור נשלח לקו, וכשקלע רק זריקה אחת, כל הספסל ידע כבר שמה שצריך לעשות זה לא לאבד את הכדור האחרון.

"אתה לא מגיע למשחק מהסוג הזה ואומר לעצמך, נכוון להפסיד בנקודה אם אנחנו כבר מפסידים, אבל כשדברים כאלה קורים, אתה יודע איך להגיב", אמרו במכבי אחרי המשחק, "בגלל זה חשוב שהשחקנים והצוות מודעים לכל התרחישים. השחקנים ידעו שהפסד בנקודה הוא הפסד טוב. היה לא מעט לחץ על הספסל שאיזה שחקן יעשה טעות של אינסטינקט, ולכן היה חשוב לשים את השחקנים הנכונים על המגרש. הניהול של הסיטואציה היה מצוין".

בעצם ההחטאה של בולדווין, ייתכן שמכבי פספסה את המקום החמישי והיא לא תלויה בעצמה כדי לסיים בו במחזור הנעילה, אך לאור ההפסד של אולימפיאקוס לכוכב האדום בלגרד, מודים במועדון כי קשה מאוד לחשב את מי יקבלו, מעבר למקום החמישי שככל הנראה יסדר סדרה עם מונאקו.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. דני מרון
חיוכים גדולים בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב בקובנה. קטש/דני מרון

3. בחדר ההלבשה בקובנה לא היה אפשר לדמיין שמכבי תל אביב הרגע הפסידה משחק ורצף של שישה ניצחונות יורוליג נקטע. החיבוקים בין אנשי ההנהלה, הצוות והשחקנים היו ארוכים והחיוך על פניהם היה גדול.

"זה מאוד מרשים, אני לא יודע כמה שחקנים חדשים הצטרפו בקיץ ועוד שחקנים הצטרפו במהלך העונה, לקבוצה חדשה לסיים בשמינייה הראשונה, צריך להוריד את הכובע ולתת לנו את הקרדיט. עכשיו מתחילה עונה חדשה", אמר בולדווין בסיום, "נהנינו, קשה כשיש 11 שחקנים חדשים בקבוצה, שיהיה חיבור מיידי עם הצלחה על הפרקט. זה לקח זמן, וזה קרה לנו רק במרץ, שיחקנו הרבה מאוד משחקים עד אז שהתחברנו נהדר. נהנינו וזה לקח זמן, אפריל, מאי ויוני זה הזמן הכי חשוב של העונה. מה שעושים עד אז זה חשוב, אבל כולם זוכרים מה עשית באפריל עד יוני".

בראון הוסיף: "כל העונה אני מטיף שזה ייקח זמן, אבל תמיד הייתה לנו הכימיה מחוץ למגרש להתחבר על המגרש. הפלייאוף זה משחק אחר, אנחנו צריכים להיות יותר עירניים עם היריבה, אנחנו צריכים להתמקד הרבה יותר ולקחת את זה הרבה יותר ברצינות מכל משחק של העונה הסדירה".

4. לא רק שבמכבי תל אביב לא יכולה לדעת נכון לעכשיו מי תהיה היריבה שלה בפלייאוף, במקרה של הפסד לריאל מדריד, ייתכן שהצהובים גם לא ידעו מי תהיה היריבה שלהם עד יום אחרי המשחק האחרון נגד הבלאנקוס בשבוע הבא.

נכון לעכשיו ניצחון של מכבי יבטיח לה שהיא לא תסיים במקום השמיני, כשאם פרטיזן בלגרד תפסיד הערב למונאקו, הוא יבטיח לה לפחות את המקום השישי בטבלה. אם הסרבים ינצחו את הצרפתים בחוץ, הם יקבעו כי מונאקו תסיים במקום הרביעי בטבלה, כשמכבי תפגוש אותה רק אם תנצח את ריאל ופנרבחצ'ה תפסיד לכוכב האדום בחוץ. אם מונאקו תנצח, היא תסיים חמישית רק אם במקביל ברצלונה תפסיד למילאנו, אחרת גם הקטאלנים עשויים להידרדר למקום זה.

"בניגוד לעונה שעברה, אז הגענו למחזור האחרון וידענו מול מי אנחנו משחקים, הולך להיות בלאגן שלם", הודו במכבי מקובנה, "בגלל זה באים כדי לנצח, לסיים במקום הכי גבוה שאפשר ונקווה שהיריבה שנקבל תהיה כזאת שנעבור בדרך לפיינל פור".

שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן ליד שחקן הפועל ירושלים טי ג'יי קליין. דני מרון
ביקור נוסף בירושלים לפני המשחק החמישי?/דני מרון

5. פלייאוף היורוליג יחל ב-25 או ב-26 באפריל, ובמכבי תל אביב רצו למנוע סיטואציה שבה ישחקו תוך כדי סדרת הפלייאוף, כשייתכן מאוד שמשחק החוץ השני בסדרה ייערך ביום שישי ומשחק מספר 3 בבית ייערך ביום שלישי.

במכבי פעלו מול מנהלת הליגה וביחד עם אישור הקבוצות הוקדמו שניים ממשחקי הקבוצה בבית העליון, כך שעוד לפני הפלייאוף תשחק מכבי נגד הפועל גליל עליון ועירוני נס ציונה, משחקים שהיו אמורים להיות קרובים לפתיחת הפלייאוף ובתוך הסדרה. אם הצהובים יגיעו למשחק החמישי בסדרה, הם ישחקו משחק חוץ נגד הפועל ירושלים בין משחק 4 לבינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully