וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסוף של ליאו מסי בפריז הולך לכאוב לו"

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 0:32

בצרפת מזהירים את הכוכב הארגנטינאי: "הפך לאלוהים בקטאר, בפריז הוא סמל הכישלון". וגם: הבעיה האמיתית של המאמן גאלטייה מול הכוכבים שלו

תיקתקנו - סיכום אירועי היום בספורט, 3.4/ספורט1

הכישלון של פריז סן ז'רמן ממשיך להסעיר את עולם הכדורגל. אומנם סביר להניח שהקבוצה תזכה גם השנה באליפות צרפת, אבל ההפסדים האחרונים שלה בליגה, ההדחה מליגת האלופות והאווירה הקשה מול הקהל ממחישים את האכזבה הגדולה מהקבוצה, שמחזיקה בשני הכדורגלנים שנחשבים לטובים בעולם - ליאו מסי וקיליאן אמבפה - ולאחרונה בעיקר מפשלת וסופגת קריאות בוז מאוהדיה.

כותרת של מאמר ב"ל'אקיפ" הצרפתי טוענת כי "הסוף של מסי בפריז הולך לכאוב לו". על פי הפרשן ארנו הרמן, "המספר שמייצג את מסי בהפסד מול ליון - 26. זה מספר האיבודים שלו. כמובן, הכי הרבה מבין שחקני שתי הקבוצות. השחקן שזכה שבע פעמים בכדור הזהב, האיש הכי מוכר בעולם הכדורגל, השחקן שחזר מהגביע העולמי שהפך אותו לאלוהים - איבד את הכדורגל שלו. בעיני האוהדים, מסי מסמל עבור האוהדים, אולי בצורה מוגזמת, את הכישלון של פריז סן ז'רמן מתחילת 2023".

על פי "ל'אקיפ", אוהדי פ.ס.ז' מתקשים לקבל בהשלמה את הפערים בין השחקן שמשחק בהתלהבות ומחויבות בארגנטינה לבין השחקן הכבוי בצרפת, ובמיוחד מכעיס אותם לקרוא דיווחים על רצונו לעזוב ולחזור לברצלונה, ולכן מבחינתם הוא "סמל כוכבים הלא מחויבים" שהגיעו למועדון בשנים האחרונות. אומנם רקבים בצרפת טוענים שהיחס למסי הוא לא מכובד והביקורת עליו מוגזמת ולא הוגנת - אבל השחקן צפוי להיות תחת אור הזרקורים של האוהדים, ואם הכישלונות יימשכו, הם "לא מתכוונים לרחם עליו".

קיליאן אמבפה פריז סן ז'רמן. GettyImages
כוכבים לא מחויבים, שחושבים רק עצמם ולא מקשיבים למאמן. אמבפה/GettyImages

עוד בנושא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
איפה השחקן שהפך לאלוהים? מסי/רויטרס

מאמר ב"גרדיאן" מנתח את הבעיות, וטוען: "אחרי כל השנים האלה, פ.ס.ז' עדיין לא מבינה איך להצליח בצמרת. לקבוצות המודרניות הטובות ביותר יש שני דברים: מאמן נבון מבחינה טקטית, ושחקנים שמאמינים ברעיונות שלו. לפ.ס.ז' אין אף אחד מהם... גאלטייה הוא אסטרטג טוב, אבל אינו חדשני מבחינה טקטית. במועדונים הקודמים שלו הוא הראה מיומנות רק בביטול היריבה. בפ.ס.ז' הוא לא יכול לחכות שהיריבה תתקוף... התוכנית שלו היא להציב את החלוצים המוכשרים שלו, ולתת להם לבד להבין מה לעשות...

"ששת ההפסדים של פ.ס.ז' בליגה מאז חג המולד ממחישים את הבעיה: כולם היו מול קבוצות טובות. זה לא חוסר מזל, או מקרי. כל קבוצה עם יכולות, מצליחה לפגוע בה. ההופעה היחידה הראויה שלה מאז המונדיאל היה ב-0:3 מול מארסיי.

"הנהלת המועדון לא הבינה עדיין שהשקעה בשחקנים עם כסף גדול לא מביאה הצלחה. זה לא מספיק. כדורגל ברמה הגבוהה הוא מורכב בהרבה.

"שלא כמו בתחילת שנות ה-2000, כשריאל מדריד נהנתה מהצלחה עם הגלקטיקוס שלה - כיום כדורגל ברמה הגבוהה ביותר הוא מדע מדויק המבוסס על שפע של נתונים וחדשנות טקטית. כדי להתחרות עם מנצ'סטר סיטי והשאר ב-2023, פ.ס.ז' צריכה לחשוב, לתמרן, להשקיע... מאמן פ.ס.ז' לשעבר, תומאס טוכל, הבין זאת, אבל פוליטיקה פנימית מייגעת, יחד עם עוד כישלון, הביאה את הקדנציה שלו לסיומה בטרם עת. המועדון מעולם לא בטח באמת במאמן בפרויקט שלהם.

"שנית, שלושת החלוצים שלה רוצים שהמועדון יצליח, אבל, במיוחד במקרה של אמבפה וניימאר, זה חייב להיות בתנאים שלהם - והמועדון אותת שוב ושוב שזה מקובל.... וזה השפיע ישירות על החשיבה של גאלטייה, ותרם לירידה של הקבוצה. הנוכחות של מסי, ניימאר ואמבפה אינה בעיה בפני עצמה; חוסר המחויבות שלהם לצוות היא כן בעיה".

גם הפרשן ושחקן העבר הצרפתי עמנואל פטי תקף את פ.ס.ז' והמליץ למסי לעזוב: "השריקות למסי הן עלבון לכדורגל ואם אני יכול לתת לליאו עצה, תעזוב את המועדון הזה.

"אני שומע מבקרים רבים אומרים שמסי הולך על המגרש. אבל כל אחד מאיתנו שעקב אחרי מסי מאז שהוא היה מסי, אפילו בימים הטובים של בארסה, גם אז הוא הלך. מסי הוא המאסטר של התזמורת, הוא הבמאי והאחרים הם שחקנים סביבו, הם אלה שצריכים להתאמץ.

"תראה את ארגנטינה, הם היו אלופי עולם המקיפים את מסי עם לוחמים, מוכנים למות ולתרום את דמם עבור מסי. או כשאני רואה את בארסה, כולם מתרוצצים סביב המאסטרים. זה מזכיר לי כששיחקתי עם זידאן, לא הייתי הולך להגיד לזיזו שהוא צריך לרוץ לעשות הגנה, הייתי צריך לעשות את זה כדי שיוביל את התזמורת".

לבסוף, פטי אמר: "פ.ס.ז' זה לא מועדון כדורגל, אלא מועדון של לפני פרישה גם אם אתה בן 20. אף שחקן מעולם לא התקדם בפ.ס.ז', זו לא אשמתו של מסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully