וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסרביה מזהירים את ברק בכר: רק שלא תגמור כמו הפלופים הישראלים

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 10:56

בתקשורת הסרבית מזכירים את האכזבות של שלושת נציגינו הקודמים במדינה ומנתחים את ה"פיאסקו" של גרנט, הנפילה של ורד והבצורת של נאתכו: "תמרור אזהרה לבכר"

תקציר הניצחון 0:1 של מכבי חיפה על הפועל באר שבע/ספורט1

בסרביה ממשיכים לנתח את המעבר הצפוי של ברק בכר לכוכב האדום בלגרד, וטוענים ש"המאמן הישראלי סיכם את כל התנאים עם והקבוצה רק מחכה לסוף העונה כדי שהכל יהיה רשמי... מאמנה הנוכחי של מכבי חיפה יהיה במראקנה בשנתיים הקרובות.... האיש שהדיח את הכוכב מליגת האלופות העונה הלהיב את ראשי אלופת סרביה עד כדי כך שהם נסעו לתל אביב לסגור איתו והעניקו לו את החוזה הגדול בתולדות ארצנו בשווי כולל של שני מיליון יורו, כולל צוות האימון למשך כל התקופה של 24 חודשים - הכל כדי לשכנע אותו".

עם זאת בסרביה גם מזהירים את בכר ממה שמצפה לו, וטוענים: "בעיצומו של המירוץ להגנת תואר אלופת ישראל, בכר סיכם על החוזה וכבר יכול להתחיל לבנות תוכנית אמיתית לקבוצה שיירש ממילוש מילויביץ'... יהיה לו מספיק זמן להכין את הקבוצה לליגת האלופות ולהכיר את כל השחקנים בסגל.

"אבל לא יהיה לו קל, גם כי האוהדים האדירים של האדומים-לבנים מצפים מהישראלי שייקח את הקבוצה צעד קדימה, גם בליגה הסרבית, שבה השליטה של הקבוצה נמשכת כבר שש שנים, ואף אחד לא חושב לסיים אותה.... עם זאת, האתגר האמיתי עבורו בוודאי יהיה בליגת האלופות...

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
מצפה לו אתגר לא פשוט, ולא יקבלו אותו בצמר גפן. בכר בדרך לסרביה/מאור אלקסלסי
אברהם גרנט, מאמן פרטיזן בלגרד ב-2012. Srdjan Stevanovic, GettyImages
כמעט איבד את האליפות. גרנט/GettyImages, Srdjan Stevanovic

"בנוסף, בכר יצטרך להיאבק גם בכישלונות של בני ארצו בבלגרד: ההיסטוריה מראה שהישראלים כשלו בסרביה.

"אברהם גרנט הוא אולי המקרה הקשה ביותר. הוא הגיע כשם גדול אחרי שהיה מאמן צ'לסי ו-ווסטהאם בעבר, נחת בחורף 2012 בפרטיזן עם רזומה נהדר כסגן אלוף אירופה לשעבר, וחווה פיאסקו מוחלט.

"הוא התיישב על הספסל בשחור-לבן ביתרון של 10 נקודות, אבל לפרק זמן קצר התואר היה ממש בסכנה. כזכור, תוך 20 יום הוא הפסיד שלוש פעמים מול הכוכב האדום, כולל פעמיים בגביע... בסופו של דבר הוא הצליח להביא לפרטיזן את האליפות, ולאחר מכן החליט לעזוב ... עבר לגאנה וזמביה, גם לשם בלי הצלחה גדולה".

בנוסף, הסרבים מזכירים את עידן ורד וביברס נאתכו כאכזבות ישראליות בסרביה. "לכוכב האדום כבר היה כדורגלן ישראלי בשורותיהם", נכתב, "בקיץ 2015 הגיע עידן ורד למראקנה ממכבי חיפה, כמו בכר בקרוב... הדרך שלו החלה בכישלון גדול... ורד, יחד עם השוער פרדראג ראיקוביץ', היו נקודת האור עבור הכוכב האדום בשני מפגשים עם קייראט באירופה, אבל זה בכל זאת נגמר עם הדחה במוקדמות הליגה האירופית, ההדחה המוקדמת ביותר של האדומים-לבנים, כבר במחצית הראשונה של יולי.

"באותה תקופה ורד קיבל הצעה מקייראט, אבל הכוכב דחה הצעה של מיליון יורו על השחקן כי חשבו שהוא יכול להביא הרבה יותר. אבל לא יצא מזה כלום... עד תום חלון ההעברות, הכוכב האדום בנתה קבוצה חזקה יותר, ורד קיבל פחות ופחות הזדמנויות, ושיחק הרבה פחות משציפו ממנו.

קשר הכוכב האדום, עידן ורד. הטוויטר הרשמי של הכוכב האדום בלגרד, צילום מסך
דווקא התחיל טוב, ודעך. ורד בסרביה/צילום מסך, הטוויטר הרשמי של הכוכב האדום בלגרד
ביברס נאתכו שחקן פרטיזן בלגרד. רויטרס
אהוב, מוערך, אבל בלי תואר. נאתכו/רויטרס

"ואם ורד לא הותיר את חותמו במועדון, ביברס נאתכו בהחלט עשה זאת בפרטיזן בשלוש שנים וחצי בחומסקה. גם הוא הגיע עם מרשים, אחרי ששיחק בקאזאן, צסק"א מוסקבה, אולימפיאקוס ופאוק, כמו גם קפטן נבחרת ישראל.

"הוא עשה שינוי בקבוצה בליגה, גם באירופה הביא הצלחה, אבל בתקופתו הקבוצה בבצורת מתארים. הוא היה חלק מהקבוצה שהפסידה בשלושה גמרים בגביע הסרבי, ובעונה שעברה איבדה את התואר בסיום לא ברור אחרי יתרון נקודה.

"יש לציין שבמקביל הוא הפך לאהוב המאמן ולאחד מכדורגלני פרטיזן הבודדים שייזכרו לטובה בתקופה קשה למועדון. הוא לא הסתיר שהתאהב בבלגרד, שמשפחתו נהנית כאן, הוא סירב לכמה הצעות מחו"ל, ובסופו של דבר זכה בדרכון סרבי.

"כעת הוא מגיע אט אט לסוף הקריירה, כבר בן 36 עם חוזה ל-18 חודשים נוספים בחומסקה, ולא יהיה מפתיע אם כאן הוא יפרוש. אבל אי אפשר לומר שהוא הפך לאגדה בפרטיזן, לא בגלל היכולת, אלא בגלל שאין לו אפילו גביע אחד...

"בשורה התחתונה, כל שלושת הישראלים לא יכולים להתפאר בהצלחות בסרביה. זה לא חייב להיות קשור להגעה של ברק בכר, אבל זה יכול להוות אזהרה: בין אם מבחינה מנטלית, הסתגלות או גורמים אחרים, למאמן הנוכחי של חיפה תהיה משימה לא פשוטה... הוא יצטרך להיכנס ל'מכרה' ולחפור הרבה יותר משלושת בני ארצו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully