וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו מסי יחזור לברצלונה? "בשביל זה צריכים לקרות שלושה דברים"

המתיחות עם לאפורטה, הבעיות הפיננסיות, הלחץ מהמשפחה, המצב בפריז, האישור של הליגה, החוזים האחרים. בברצלונה מנתחים: כך עסקת השנה יכולה להתבצע

תקציר: ריאל מדריד - ברצלונה 1:0/ספורט1

ליאו מסי הוא עדיין שחקן פריז סן ז'רמן, עד ל-30 ביוני הקרוב, אבל עתידו ממש לא ברור. בסוף השנה שעברה נדמה היה שהוא קרוב מאוד להארכת חוזהו בשורות אלופת צרפת, אבל לאחרונה דברים השתנו: ההדחה מליגת האלופות ושריקות הבוז שספג, יחד עם העובדה שעל פי הדיווחים משפחתו כבר רוצה לחזור לברצלונה, רק מגבירים את הספקולציות סביב עתידו. ב"ספורט" הקטלאני מנתחים את המצב ומבהירים: "כדי שמסי יחזור לברצלונה, צריכים לקרות שלושה דברים".

ברור שלאלוף העולם לא יחסרו הצעות, אבל מסי טרם קיבל החלטה נחרצת מה לעשות והיכן לשחק בעונה הבאה. אחת האפשרויות הללו היא כמובן בארסה, אם כי זו אפשרות שעד היום היא עדיין מאוד רחוקה וקשה לביצוע.

ליאונל מסי חוגג שער עם נבחרת ארגנטינה. רויטרס
בשלב בקריירה שבו הוא רק רוצה לחזור הביתה. מסי/רויטרס
ז'ואן לאפורטה נשיא ברצלונה. Eric Alonso, GettyImages
חוסר אמון, האם אפשר לבנות אותו מחדש? לאפורטה/GettyImages, Eric Alonso

קודם כל, לפני הכל, מסי צריך לרצות לחזור, ולומר זאת. זה לא יהיה קל כי יש חוסר אמון ואי בהירות מצד כל הצדדים. במיוחד על ידי בארסה, שהיא זו שחייבת לעשות את הצעד ולוודא אם זה אפשרי, אבל גם ליאו חייב לקבל החלטה בעניין, עוד לפני שהמועדון פונה ומציע. יש לו הצעות מחצי עולם: מה-MLS ועד ערב הסעודית, וכמובן פ.ס.ז'.

הוא עדיין לא נתן את הכן הסופי, למרות שמבחינה רגשית הוא מאמין שאין אפשרות טובה יותר מאשר לחזור הביתה. במובן זה, למשפחה יש תפקיד חשוב כי גם אשתו וילדיו מצפים לחיות שוב בברצלונה. למרות זאת, המילה האחרונה שייכת לשחקן, שהוא זה שמנהל את הקריירה שלו. ליאו מדבר בקביעות עם צ'אבי וגם המאמן הוא חלק חשוב בכל הפאזל הזה: ללא צ'אבי וללא הרצון של משפחתו לחזור לברצלונה, האופציה שמסי יחזור לקאמפ נואו תהיה בלתי אפשרית.

דבר שני, מפגש בין לאפורטה למסי. קרו יותר מדי דברים לא נעימים ללאפורטה ולמסי בשעות שבהן החליטה בארסה שאינה יכולה לחתום על חידוש החוזה עם השחקן. משהו מאוד עמוק נשבר בין הנשיא לליאו, שמערכת היחסים הקודמת ביניהם הייתה מאוד הדוקה.

מסי הרגיש נבגד ואביו, חורחה מסי, ניהל דיון סוער עם הנשיא. לבנות מחדש את האמון הזה שנהרס לא יהיה קל בכלל. כך למשל בטקס מצטייני פיפ"א הם ישבו רחוקים זה מזה, ולא דיברו.

מי שמכיר את שני הצדדים מבין: הדרך היחידה לסיים כל כך הרבה מתח היא לארגן פגישה פנים אל פנים, שבה שני הצדדים יוכלו לדבר על הכל בפתיחות.

אבל יש אלמנט שלישי, וגם הוא מורכב מאוד: להתאים את "מבצע מסי" ל-Fair Play הפיננסי. כי גם אם כולם רוצים, לא בטוח שזה אפשרי. כרגע, בארסה צריכה להפחית את השכר הכולל של שחקניה ב-200 מיליון יורו.

לשם כך יהיה צורך להגדיל משמעותית את סעיף המכירות והפחתות בשכר של מיליוני דולרים, וכל זה בהנחה שגם מסי עצמו יסכים שהשכר שלו יהיה נמוך משמעותית ממה שהתרגל אליו לאורךך השנים האחרונות. מדברים על נוסחאות דמיוניות כמו להציע לו אחוז מההכנסות המושגות עם החזרה שלו כולל מספונסרים, אבל קודם הליגה צריכה לתת את האישור הכלכלי להכללתו בבארסה.

הבעיה היא שהמועדון קודם כל לרשום את גאבי, לעדכן את התיק של אראוחו, לחדש חוזה עם באלדה, וכל זה לא מאפשר לאוהדי בארסה להיות אופטימיים, אבל יש עוד זמן והרבה עבודה לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully