וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו מפנטזים על מונאקו בפלייאוף: מכבי תל אביב לא עוצרת

29.3.2023 / 6:45

הצהובים שברו שיאים נגד בולוניה וביום חמישי עשויים להבטיח רשמית את מקומם בין שמונה הגדולות. בולדווין: "זו עונה כיפית". ג'ייק כהן: "העניינים יכולים להשתנות, צריכים להישאר צנועים". וגם: הכבוד למילאנו ומה קרה עם שנגליה?

תקציר ניצחונה של הפועל תל אביב 69:108 על פרומיתאס ביורוקאפ/ספורט1

1. המומנטום של מכבי תל אביב לא נעצר. הצהובים הביסו אמש (שלישי) 80:111 את וירטוס בולוניה בהיכל מנורה, רשמו את ניצחון היורוליג החמישי שלהם ברציפות, עלו למאזן של 18 ניצחונות לעומת 13 הפסדים והם קרובים מאוד להשלים את המטרה הראשונה שלהם העונה באירופה ולהעפיל לשלב הפלייאוף של המפעל.

זה היה הניצחון הגדול ביותר של הצהובים העונה, והגדול ביותר מאז הניצחון ב-35 הפרש על גראן קנאריה בסוף עונת 2018/19. הצהובים הגדילו לעשות ורשמו שיא יורוליג עם 38 אסיסטים, שני אסיסטים יותר מהשיא שרשמה ריאל מדריד לפני 7 שנים. לורנזו בראון ו-ווייד בולדוין הובילו שבעה שחקנים עם ספרות כפולות כשקלעו 14 כל אחד.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים. דני מרון
לא מסתכלים לאחור. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

בסיום נראו אנשי הקבוצה מאושרים מהתצוגה הגדולה, אך הקפידו להתעדכן בנעשה בטורקיה, שם הובסה יריבתם מחר, מילאנו, בידי אנדולו אפס והתרחקה מעלייה לפלייאוף. "שיחקנו כדורסל טוב הערב, עשינו עבודה באמת טובה עם הרבה מאמץ. ברור שאני שמח מהסיטואציה, אבל אני הכי שמח מזה שהקבוצה מצליחה, בשביל זה אנחנו כאן במכבי כדי להצליח", אמר ג'ייק כהן שפתח בחמישייה בכל אחד מהמשחקים ברצף הניצחונות ורשם אמש 9 נקודות.

"אני חושב שזה היה המשחק הקבוצתי הכי טוב שלנו העונה", אמר בולדווין המאושר כשהוא לובש חולצה שקיבל מאחד מהאוהדים, "רציתי להחזיר להם על התמיכה שלהם. זו עונה מאוד כיפית, אבל נשארו לנו עוד שלושה משחקים כדי להעפיל לפלייאוף, העבודה לא נגמרה עדיין".

ג'וש ניבו, שהמשיך במומנטום המצוין שלו סיכם: "באנו מאוד מפוקסים למשחק הזה, עשינו עבודה טובה בחלוקת הכדור, כולם פשוט היו מעורבים במשחק. אני צריך להמשיך להאמין בעצמי, ברור שהייתה לי תקופה קשה בחודש שעבר, לא שיחקתי הכי טוב שלי, אבל המשכתי להתאמן ולהאמין בעצמי ודברים השתפרו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ג'וש ניבו, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"הייתה לי תקופה קשה". ניבו מתעופף/דני מרון

2. כדי להבין עד כמה מכבי תל אביב הייתה מרשימה אמש, היה אפשר לשמוע את סרג'יו סקאריולו, אלוף אירופה עם נבחרת ספרד, מדבר על מה שהצהובים עשו לקבוצה שלו. "אני מברך את מכבי, במחצית הראשונה הם ביטלו אותנו על המגרש, הקצב שלהם היה בלתי ניתן לעצירה עבורינו, יש להם את הקו האחורי הכי טוב בתחרות, קשה למצוא טוב ממנו. הם שיחקו בקצב מדהים, הם כל כך מהירים ופיזיים, הם עוקבים אחרי השחקנים המובילים שלהם, היה לנו קשה לעקוב אחריהם. מכבי בצדק מגיעה לפלייאוף, אני מאחל להם בהצלחה בפלייאוף".

במכבי תל אביב כמובן לא מדברים על הפלייאוף עד שלא מגיעים לשם, אך אנשי הקבוצה הסכימו לדבר על המומנטום הנפלא שהם נמצאים בו, "אין ספק שאנחנו משחקים כרגע את הכדורסל הכי טוב שלנו של העונה, כנראה שזה כדורסל מהטובים ביורוליג", אמר אחד הבכירים במועדון בחיוך, "אנחנו יודעים שהדברים האלה יכולים להשתנות ברגע. אנחנו רוצים למשוך את המומנטום כמה שניתן, לנסות ולהגיע לפלייאוף, שאנחנו כבר כמעט שם, בתקופה הכי טובה שאנחנו יכולים".

מאמן מכבי תל אביב, עודד קטש. דני מרון
יחגוג עלייה לפלייאוף אחרי המשחק נגד מילאנו? קטש/דני מרון

3. הניצחון של באסקוניה אמש על אלבה ברלין קצת דחה את החגיגות של מכבי תל אביב על הפלייאוף, אך הצהובים יודעים כי אם ז'לגיריס תפסיד הערב למונאקו הם יוכלו להעפיל לפלייאוף כבר ביום חמישי ללא קשר לתוצאות של היריבות, אם תנצח את מילאנו. הצהובים נמצאים בעמדת זינוק נהדרת למקום השישי בטבלה, ואפילו מסתכלים למצבה של פנרבחצ'ה החמישית, כשבסביבת המועדון מודים כי אם יקבלו את מונאקו בפלייאוף, הם לא יהיו מאוכזבים.

"איך נגיע לפלייאוף? יש לנו משחק גדול מול מילאנו ביום חמישי, אנחנו צריכים לשמור על הבית שלנו זה חשוב", אמר ג'ייק כהן, כשאחד מאנשי הצוות הוסיף מחוץ לחדר ההלבשה, "אסור לנו לעשות את החישובים האלה. צריכים לשחק מעכשיו ועד הסוף בשיא הרצינות כדי להשיג את הניצחונות ולהמשיך להתחבר בתור קבוצה".

4. ועם כל המומנטום הנפלא שהצהובים נמצאים בו, הם מגיעים למשחק מחר נגד מילאנו, במה שעשוי להיות משחק ההזדמנות האחרונה של האיטלקים כדי להעפיל לפלייאוף אחרי התבוסה שספגו נגד אנדולו אפס.

"משחק מול מילאנו הולך להיות משחק קשה, הם משחקים טוב באופן קיצוני, הם מאוד רעבים עכשיו להיכנס לפלייאוף, אז אנחנו יכולים להנות מהניצחון היום אבל אנחנו צריכים כבר לעבור הלאה למשחק הבא מהר מאוד כי זה הולך להיות משחק קשה", אמר ג'וש ניבו לקראת המשחק.

בולדווין הוסיף: "ש לנו כבר ביום חמישי משחק מול מילאנו, היא הקבוצה הכי חמה ביורוליג כרגע, אבל גם אנחנו קבוצה חמה כרגע, אז זה יהיה מאצ'אפ כיפי".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, רומן סורקין, ג'רל מרטין, ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומאו, ווייד בולדווין. דני מרון
"נשחק נגד הקבוצה הכי חמה ביורוליג, אבל גם אנחנו חמים"/דני מרון

5. על החגיגה הגדולה של מכבי אמש העיבה תקרית מאוד לא צפויה רגע לפני תחילת הרבע הרביעי. שחקנה של וירטוס בולוניה טוקו שנגליה לא אהב חלק מהקללות שהושמעו כלפיו, כשאחד מאנשי וירטוס טען כי הקללות הושמעו בגיאורגית, והחל לענות לקללות. בתגובה התקרבו מספר אוהדים אל היציע שמאחורי הספסל של בולוניה, ושנגליה נעמד והתקרב אליהם בצורה מאיימת כשהוא מנסה לטפס ליציע. העניינים נרגעו די במהרה ושנגליה חזר לשבת על הספסל אך לא שותף יותר.

מיד עם הרגעת הרוחות הגיע למקום יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי ששוחח גם עם סקריולו וגם עם אנשי בולוניה כדי להבין מה בדיוק קרה. מזרחי שוחח גם עם שנגליה בסיום, כדי ללבן את העניינים. "זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע", הודו במכבי, "טוקו הוא בחור גדול, ואם הוא מגיע לאותו אוהד שהוא רצה להגיע אליו, זה יכל להיות לא נעים".

התקרית עצמה צוינה בדוח המשקיף, וביורוליג צפויים לבחון אותה מקרוב לפני שיקבלו החלטה האם להעניש את מי מהצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully