וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשחק של הגלייזרים": התהליך ה"כאוטי" מלחיץ את מנצ'סטר יונייטד

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 13:57

לפחות שלוש הצעות רכש הוגשו למנצ'סטר יונייטד, אך תהליך כאוטי וויכוחים משפחתיים הובילו לחששות שהמכירה כלל לא תתרחש. על המחיר העצום וחילוקי הדעות בין האחים

תקציר: איטליה - אנגליה 2:1/ספורט1

לפחות שלוש הצעות על "השתלטות מלאה" הוגשו עד עתה למנצ'סטר יונייטד ולפחות "הצעת מימון" אחת נוספת הוגשה למועדון, שבמסגרתה משפחת גלזר עדיין יכולה להישאר בשליטה. על רקע חוסר הוודאות, ב"דיילי מייל" מנתחים את המספרים ב"תהליך הכאוטי" של המכירה.

ההצעות הגבוהות ביותר עד כה הן באזור של 5 מיליארד ליש"ט - של השיח' יאסים בן חמד אל-ת'אני מקטאר, ושל סר ג'ים רטקליף הבריטי. אך לאור העובדה שהגלייזרים רוצים לפחות 6 מיליארד ליש"ט, גוברים החששות כי לא תתבצע מכירה מוחלטת. זה כנראה יהיה התרחיש הגרוע ביותר עבור האוהדים, שיוצאים נגד ההתנהלות של הגלייזרים מאז הרכישה שלהם ב-2005.

בעלי מנצ'סטר יונייטד אברם גלייזר. GLYN KIRK/AFP, GettyImages
משגעים את כולם. הגלייזרים/GettyImages, GLYN KIRK/AFP

רטקליף הגיש ביום חמישי הצעה שנייה רשמית למועדון, שכללה פרטים על תוכניותיו לחידוש של אולד טראפורד, כולל שלבי הפיתוח, מהיכן יגיע הכסף לכך (גולדמן סאקס) וכמה זמן זה ייקח.

יועציו של שיח' יאסים הגישו את הצעתם בסוף השבוע, ובסביבתו טוענים שהוא עדיין בטוח בהצלחתו ושיש לו מספיק כספים לא רק כדי לקנות את המועדון אלא להשקיע סכום עצום באצטדיון ובסגל ובקהילה המקומית.

הצעת ה"השתלטות המלאה" השלישית הוגשה ביום שישי על ידי תומס זיליאקוס, איש עסקים פיני בן 69 שבסיסו בסינגפור. לדבריו, ככל הידוע לו עד לפני שבוע, תהליך המכירה לא זז עד כה. על פי ההערכות, ההצעה שלו עומדת על פחות מ-4 מיליארד ליש"ט. זיליאקוס הודה ש"העושר שלי אינו באותו קנה מידה כמו שייח יאסים או ג'ים רטקליף, אבל ההצעה שלי תהיה במזומן ואני מעורר עניין באחרים אחרים להצטרף אלי".

התקבלה גם הצעה מחברת Eliot Investment Management, שבסיסה בפלורידה ויש לה כ-60 מיליארד ליש"ט של נכסים מנוהלים. החברה הזאת החזיקה בעבר במילאן. קבלת הצעתה של EIM תאפשר לגלייזרים לשמור על השליטה במועדון אך גם לקבל כספים לשדרוג אולד טראפורד.

עוד בוואלה!

הגלייזרים כבר קיבלו הצעות ששברו את השיא העולמי, אבל עדיין רוצים יותר

לכתבה המלאה
אוהדי מנצ'סטר יונייטד מוחים באצטדיון אולד טראפורד. רויטרס
להם נמאס כבר מזמן. אוהדי יונייטד/רויטרס

כרגע על פי מחיר מניית מנצ'סטר יונייטד ערך המועדון הוא כ-3.22 מיליארד ליש"ט. אם הגלייזרים באמת דורשים 6 מיליארד ליש"ט, הם מחפשים רווח עצום על הערך ה"אובייקטיבי" של המועדון. סכום חסר פרופורציה.

מחיר של 6 מיליארד ליש"ט יהיה יותר מפי 10 מההכנסות של יונייטד בסך 583 מיליון ליש"ט בעונת 2021-22. לשם המחשה, צ'לסי נמכרה בשנה שעברה תמורת 2.5 מיליארד ליש"ט, פי חמישה מההכנסות שלה, ומשקיעים רבים מאמינים שטוד בוהלי ושות' שילמו יותר מדי. הכדור נמצא כעת במגרש של הגלייזרים: הבכור מביניהם, אברם, בן 62, מתנגד למכירה מלאה של המועדון, ולכן מעדיף "למשוך" את המציעים, כדי לראות כמה מקסימום הוא יכול להוציא.

ג'ואל גלזר, בן 55, מסויג אך "מסוגל להשתכנע" לגבי מכירה מלאה, כל עוד האחים מקבלים מחיר של קרוב ל-6 מיליארד ליש"ט. על פי השמועות, ארבעת האחים האחרים, בריאן בן 58, קווין בן 56, אדוארד בן 50 ודארסי בן 52, בעד מכירה ברווח גדול, אך לא בהכרח בסכום של עד 6 מיליארד ליש"ט ומוכנים להתפשר. הדינמיקה המשפחתית תכתיב מה יקרה, וכיוון שהגלייזרים שותקים, אף אחד לא באמת יודע מה יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully