וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באינדונזיה מתעקשים: אם רוסיה הושעתה, כך ייעשה גם לישראל

במדינה ממשיכים להתנגד לאירוח נבחרת הנוער: "שפיפ"א לא תדאיג אותנו. אסור שזה ידכא את המאבק למען פלסטין". המנהיג המוסלמי הציע שדגל ישראל לא יונף, ומנגד בהתאחדות מזהירים: "ההשלכות יהיו קשות מאוד"

עשרות מפגינים באינדונזיה נגד השתתפותה של נבחרת ישראל בכדורגל באליפות העולם לנוער/רויטרס

על רקע ביטול ההגרלה והאפשרות שפיפ"א תעביר את המונדיאליטו למדינה אחרת, המדינה שאמורה לארח את אליפות העולם עד גיל 20, אינדונזיה, חלוקה בנוגע להשתתפותה של נבחרת הנוער של ישראל בטורניר. גורמים פוליטיים במדינה ממשיכים לקרוא לראשי השלטון להתעקש על העמדה הפרו-פלסטינית, בעוד נציגי ענף הכדורגל מזהירים מההשלכות הספורטיביות שעלולות להיות לכך.

השגריר הפלסטיני באינדונזיה, זוהיר אל שון, ביקש מהציבור להפריד בין פוליטיקה לספורט, אולם חבר הפרלמנט מוחמד נאסיר ג'מיל טוען כי פיפ"א היא זו שיצרה תקדים כשהשעתה את רוסיה ממפעליה בעקבות פלישת צבאה לאוקראינה, וכך צריך לנהוג גם בישראל בהיותה כובשת פלסטין. "אנחנו מתמודדים עם פיפ"א, ארגון ללא מטרות רווח, לא האומות המאוחדות. ולכן זה לא צריך להדאיג את ממשלת אינדונזיה", אמר ג'מיל לאתר Medcom.

קאק נאנטו, ראש התנועה המוסלמית האינדונזית "מוחמדיה", הציע להציב תנאי להשתתפותה של ישראל במונדיאליטו: שהדגל שלה לא יונף באינדונזיה. "מדיניות החוץ שלנו מבקרת את היעדר הפתרון לעצמאות פלסטין. חייבים לנקוט בגישה אחרת מזו שפועלים בה במשך עשורים. הדבר הכי חשוב הוא שעל פי הצהרת העצמאות מ-1945, אינדונזיה מתנגדת לכיבוש מכל סוג", אמר נאנטו. "אני באמת מאמין שאינדונזיה יכולה להוות דוגמא למדינות אחרות בהתעקשותה להילחם עבור עצמאות פלסטין".

נבחרת הנוער של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
תגיע לאינדונזיה? נבחרת הנוער של ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

עמדה נוספת הביע היקמהאנטו ג'וואנה, פרופסור לחוק בינלאומי באוניברסיטת אינדונזיה, שאמר ל-Medcom: "אנחנו מקבלים את דגל וישראל ואת ההמנון שלה כי זה חלק מהכללים שהציבה פיפ"א. האם זה אומר שאנחנו נסוגים מהמאבק שלנו למען פלסטין? אני לא חושב. אסור שהגעתה של נבחרת ישראל תדכא את המאבק שלנו עבור זכויות העם הפלסטיני".

מנגד, לאותו גוף תקשורת התראיין חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל באינדונזיה, אריה סינולינגה, שהזהיר: "אם פיפ"א תגזול מאיתנו את אירוח הטורניר, ההשלכות יהיו קשות מאוד. אינדונזיה לא תוכל להציע עצמה כמארחת, היא תורחק מתחרויות בינלאומיות, כולל באסיה. וגם ברמה המקומית ההשפעה תורגש, כי שלוש הליגות הבכירות שלנו רשומות בפיפ"א. אז הן בעצם לא יהיו קיימות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully