וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקה או בושה? דיבו מרטינס ושחקני ארגנטינה שחזרו את התנועה המגונה מקטאר

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 13:17

בזמן שבעולם ביקרו את השוער על שהצמיד את הגביע למפשעה בשידור חי, בארגנטינה טוענים שמדובר בקלאסיקה. באנגליה עדיין מבקרים

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 24.3/ספורט1

חגיגה אדירה התרחשה הלילה (בין חמישי לשישי) בארגנטינה, במשחק הידידות של אלופת העולם מול פנמה שבו האלביסלסטה ניצחו 0:2 באצטדיון המונומנטל המפוצץ ב-83 אלף איש.

למשחק היה ביקוש עצום, על רקע העובדה שמדובר בהופעה ביתית ראשונה של ארגנטינה כאלופת העולם אחרי הזכייה בקטאר, ולמעשה, הניצחון שהושג משערים של טיאגו אלמדה וליאו מסי היה אירוע שולי.

המשחק היה אירוע ארוך, שכלל הופעות של זמרים ונאומים ארוכים של השחקנים, ובסיומו כל השחקנים חגגו על הדשא שעה ארוכה עם בני המשפחות שלהם, בקרנבל בלתי נגמר.

ליאונל סקאלוני בחר את אותו ההרכב שפתח בניצחון בגמר גביע העולם על צרפת, וכדי לתת אות לחגיגות מסי סוף סוף השיג את השער ה-800 שלו בקריירה כשהכפיל את היתרון בדקה ה-89 עם בעיטה חופשית מבריקה שנכנסה לפינה הימנית העליונה כדי להלהיב את יותר הקהל שקרא בשמו באצטדיון המונומנטלי.

"תמיד חלמתי על הרגע הזה, לחגוג איתך במדינה שלי ארגנטינה, להרים את הדבר הגדול ביותר שהוא המונדיאל", אמר מסי בטקס שלאחר המשחק שאורגן על ידי ההתאחדות הארגנטינאית כדי לחגוג את תואר המונדיאל השלישי של המדינה, והראשון מזה 36 שנים, "בואו נמשיך לעשות מה שאנחנו עושים ונהנה מזה, כי חיכינו הרבה זמן לזכות בו שוב. בואו נהנה מהכוכב השלישי".

סקאלוני הדומע הוסיף: "תודה נצחית לשחקנים האלה. הכדורגל שייך להם, ובלעדיהם לא היינו זוכים במונדיאל. כל מי שלובש את החולצה הזו נותן את הכל ולפעמים התוצאות לא מגיעות. אבל הפעם קיבלנו את זה, וזה מדהים".

באירוע, בין השאר, הוצג כותב השיא "מוצ'אצ'וס", שליווה את הנבחרת הארגנטינאית לאורך הטורניר, והוא ביצע את השיר לעיני הקהל המשולהב.

גם אמיליאנו מרטינס, אחד מגיבורי הזכייה, השוער שהצטיין בגמר, נראה דומע במהלך ההמנון, כשהוא קולט שהפך לגיבור ארגנטינאי לכל הזמנים. "לא יכולתי לעצור את הדמעות", אמר השוער בסיום.

שחקני נבחרת ארגנטינה מחקים את התנועה המפורסמת של השוער דיבו מרטינס מגמר המונדיאל. Marcelo Endelli, GettyImages
לכו תשכנעו להם שזה לא מצחיק. שחקני ארגנטינה/GettyImages, Marcelo Endelli

למעשה, במהלך החגיגה מרטיס ושחקנים של נבחרת ארגנטינה שיחזרו את החגגיה של מרטינס על הבמה בקטאר, כששם את פרס השוער המצטיין על מבושיו, בניסיון להקניט את הצרפתים. בעולם ביקרו את את ההתנהגות גסת הרוח של השוער בטקס המחייב, אבל בארגנטינה ההשתעשעו מהתנועה המגונה, ובתקשורת הארגנטינאית נכתב ש"השחקנים שלנו יצרו מחדש את התמונה הקלאסית". ב"טלגרף" האנגלי, מנגד, תיארו את התמונה בצורה אחרת: "בניגוד לביקורת העולמית שספג, אמיליאנו מרטיס בחר שוב לשחזר את התנועה שעשה בקטאר, והפעם לצד חבריו לנבחרת ארגנטינה, בקבלת הפנים הכאוטית שקיבלו בבואנוס איירס... שלושה חודשים אחרי שעשה זאת מול העולם, מרטינס לא היסס לשחזר את התנועה עם הגביע על המפשעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully