וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן הלא נכון, במקום הלא נכון? סיפורו של ברנדון מילר

22.3.2023 / 13:00

הכישרון של ברנדון מילר ייקח אותו להיבחר שלישי בדראפט, ואולי לאליפות מכללות ראשונה באלבמה, אבל הלילה של ה-14 בינואר, בו הביא ברכבו נשק שבו ירה חברו בג'מיי האריס כבר הופך את הסיפור שלו למורכב הרבה יותר

ביצועיו של ברנדון מילר/מתוך טוויטר

באופן טבעי עיני הציבור כולו בטורניר המכללות הולכים לשחקנים שאמורים להיבחר הכי גבוה בדראפט, ואל הקבוצות הטובות ביותר. כשארבעה מתוך חמשת השחקנים הטובים בדראפט הקרוב לא משחקים בטורניר, אם משחקים באירופה כמו ויקטור וומבניימה או פשוט ויתרו על המכללות כמו סקוט אנדרסון או האחים אמן ואוסאר תומפסון, העיניים הולכות באופן טבעי אל מי שכן נמצא שם.

את טורניר המכללות החל ברנדון מילר במשחק מאכזב כשלא קלע בזמן שאלבמה טיילה לשלב השני. בתחילת השבוע הוא כבר החל להראות למה הוא נחשב לבחירה כל כך גבוהה כשקלע 19 נקודות והוסיף 7 ריבאונדים וחסימה נגד מרילנד. הקרימזון טייד יכולים ללכת השנה רחוק מאוד, גם בזכות מילר, אבל אם יעשו זאת, הם יתגברו על אחת השערוריות הגדולות שמלוות את עולם המכללות השנה.

כי העיניים שמופנות כלפי מילר, כישרון על שעשוי להיות אולסטאר ב-NBA אם הדברים יסתדרו לו כמו שצריך, לא מופנות רק מהסיבות הנכונות. מאז אותו הלילה באמצע ינואר בו נרצחה ג'מיי האריס בת ה-23, כשמילר מביא ברכבו את הנשק שבו השתמש מייקל דיוויס והוביל למותה של האריס.

שחקן מכללת אלבמה ברנדון מילר. Brandon Sumrall, GettyImages
העיניים מופנות אליו. מילר/GettyImages, Brandon Sumrall

חלקו של מילר בסיפור מותה הטראגי של האריס, אמא בת 23 לילדה קטנה, הוא משמעותי, כי אם לא היה מביא את הנשק, האירוע לא היה מוביל למוות מירי, אלא שלמשטרת טוסקלוסה, עיר בת 100 אלף תושבים באלבמה, לא היה ספק כי מילר לא אשם בשום דבר פלילי ולא הוגש נגדו כתב אישום.

ב-14 בינואר השנה יצאו שני שחקנים מאלבמה, דריוס מיילס וג'יידן בראדלי, ביחד עם חבר של דיוויס מוושינגטון מייקל דיוויס למועדון. מי שעוד יצא איתם היה מילר, שקלע 31 נקודות על הראש של LSU באותו היום, אלא כשראה את התור הארוך לכניסה למועדון, החליט השחקן המוכשר ללכת למסעדה. מיילס שהביא איתו אקדח, ידע שלא יוכל להיכנס איתו למועדון, והחליט להשאיר אותו ברכב של מילר.

השלושה נקלעו למריבה, שתועדה על ידי מצלמות אבטחה בתוך ומחוץ למועדון, עם האריס וסדריק ג'ונסון, בן זוגה והאב של בנה. הריב נמשך כחצי שעה, ובמהלכו סימס מיילס למילר בבקשה להביא את הרכב. על פי טענות שונות של ג'ונסון, מיילס ניסה להתחיל עם האריס, במה שהוביל להתחממות היצרים.

בשלב מסוים הלכו שני השחקנים ביחד עם דיוויס ובת זוגו של מיילס אל מגרש חניה אליו הגיע מילר. ממצלמות הרכב נשמע כי מיילס אומר לדיוויס כי האקדח, שהיה באותו הזמן בתא המטען של הרכב, ייתכן שללא ידיעתו של מילר, וייתכן שעם ידיעתו, טעון. ג'ונסון והאריס הגיעו בג'יפ והתקרבו אל החבורה, דיוויס החל בריצה ועד עתה לא ברור מי ירה ראשון, דיוויס או ג'ונסון. מה שברור שדיוויס ירה כשמונה כדורים, שניים מתוכם פגעו ברכב, ואחד פגע בראשה של האריס והרג אותה.

דיוויס והאריס שיקרו לשוטרים לאחר שהחלה חקירה של הנושא, במה שהוביל בסופו של דבר למעצר והשניים צפויים למשפט על חלקם ברצח מול מושבעים בתקופה הקרובה. מילר, ששיתף פעולה מהרגע שנקרא לחקירה, לא נחשב לחלק פעיל ברצח.

בניגוד למיילס שנעצר ולא ישחק יותר ככל הנראה כדורסל, מילר ובראדלי לא פספסו אימון עם אלבמה מאז הפרשה. יתרה מכך, כשהוא נקרא לחקירה בחודש פברואר הוא הופיע אליה, ובערב קלע 41 נקודות במשחק. "הוא מקצוען אמיתי ואני לא יודע איך מישהו אחר היה מתפקד במצב שלו", סיפר עליו המאמן נייט אוטס לאחר אותו משחק.

אלא שמילר סובל מאז גם מהתקשורת וגם מהאוהדים של היריבות. אוניברסיטת אלבמה הצמידה לו שומר צמוד שמלווה אותו בכל שעות היום, והאוהדים של היריבות מרימים שלטים נגדו. גם בתקשורת האמריקאית כועסים על האוניברסיטה שהחליטה לא להשעות אותו ליום אחד על חלקו, ובמאמר המערכת של ניו יורק מגזין קראו להתנהלות של הקרימסון טייד "גרוטסקית", כשהם לא עושים שום דבר לכוכב הגדול שלהם.

אל הלחץ הגדול שבו נמצא השחקן, שבאופן די ברור אינו תמים, הצטרפה משפחתה של הנרצחת. "אני רוצה לומר למאמן אוטס שמגן על מילר משהו", אמר בראיון בחודש שעבר קלווין הרד, אביה החורג של האריס, "הבן של ג'מיי לומד בגן כעת על מרטין לותר קינג. הוא סיפר לי אתמול שאמה שלו נמצאת בשמיים והיא מלאך כמו מרתין לותר קינג".

אוטס עצמו, אולי באחת ההזדמנויות הגדולות שלו לזכות באליפות מכללות, נשאר נאמן למילר, "הוא בסך הכל היה בזמן הלא נכון במקום הלא נכון", אמר עליו בתחילת הפרשה ונשאר באותו הקו לאורך כל הפרשה. אחרי המשחק הנורא שלו בפתיחת טורניר המכללות מילר ענה לשאלות העיתונאים על כל נושא, מלבד הנושא הישיר של הרצח. הוא התייחס לאיומים שהוא מקבל בהודעות על חייו, "זה לא מפריע לי, אני מעביר את זה לאנשים הנכונים", הוא ציין. המאמן שלו הגיב וסיפר: "אם הייתם רואים איזה הודעות אנשים שולחים לו, לא הייתם נשארים אדישים".

בארצות הברית טוענים כי העובדה שהפרשה לא השפיעה על הסיכוי של מילר להיבחר כל כך גבוה בדראפט, שלישי על פי כל התחזיות האפשריות, היא בין היתר "מגוחכת", כפי שנכתב בניו יורק מגזין, "מתעלמים מרצח רק בגלל הכישרון של השחקן".

עוד בוואלה!

הכוכב הצעיר נחשד בקשר למעורבות ברצח - ומיד קלע 41 נקודות

לכתבה המלאה
שחקן אינדיאנה פייסרס דני גריינג'ר. GettyImages
יתפתח להיות שחקן כמוהו? גריינג'ר/GettyImages

אז מה הופך את מילר לשחקן כל כך מבוקש? השחקן שהוא מזכיר לרוב אנשי הסקאוט הוא לא אחר מפול ג'ורג'. פורוורד כשרוני בעל יכולות, "שיכול להפוך לאחד הקלעים הכי טובים ב-NBA", לפי NBADRAFT. חלק שני בפרשנים טוענים שהוא יותר מזכיר את דני גריינג'ר, כוכבה של אינדיאנה בעשור הקודם שלא הצליח לגמרי לממש את הפוטנציאל הטמון בו.

"יש לו ארסנל יכולות של קליעה", נכתב בדוח הסקאוט עליו, "הוא יכול לקלוע מהכנף והגם מהאמצע, הוא צלף אמיתי עם שחרור מהיר והרבה אחרי קו השלושת של ה-NBA. כשהוא מתחמם בלתי אפשרי לעצור אותו עם חמישה משחקים של 5 שלשות ויותר. הוא שולט בכדור נהדר ויודע ליצור לעצמו, יודע לייצר לעצמו ולקלוע מחצי מרחק, מדהים במעבר והוא מעל הממוצע בריבאונדים. הוא הרבה יותר פיזי ממה שהוא נראה, שומר די טוב גם כן".

עם זאת, הנקודות החלשות שלו גם מובלטות: "הוא אתלט סולידי אבל לא מתפוצץ. לא מגיע לטבעת במשחק עומד. חייב להוסיף מסת שריר, מתקשה לסיים עם מגע, לעיתים מתקשה עם אגרסיביות. לא פליימייקר למרות שיודע למסור, יתקשה לשמור על שחקנים בעמדה שלו. יהיה רוקי בן 21, הרבה יותר מבוגר משחקנים שעשו שנה אחת במכללות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully