וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטע לביא דרוך: "הגיע הזמן שנתעסק בעיקר ולא בדיבורים"

22.3.2023 / 14:00

נטע לביא מגיע לנבחרת בפעם הראשונה כליגיונר וכקשר האחורי המוביל. בריאיון הוא מדבר על מעמדו ("אני יכול להוביל"), הכדורגל ביפן ("אין קבוצות שעושות בונקר") וכמובן מכבי חיפה ("ברור שאני עוקב")

מסע"ת נבחרת ישראל לקראת פתיחת מוקדמות יורו 2024/צילום: שלומי גבאי | עריכת וידאו: ניר חן

אחד הסיפורים הבולטים בכדורגל הישראלי בינואר היה סאגת מעברו של נטע לביא לגמבה אוסקה היפנית. אם במכבי חיפה עוד קיוו שהקפטן יישאר עד סוף העונה, הוא עצמו היה נחוש ואחרי משחק העונה מול מכבי תל אביב השלים סופית את המעבר ליפן.

לביא מוקף משפחה בארץ השמש העולה. מלבד אשתו שיר ובנו לני, הוריה של אשתו הגיעו בהתחלה ולאחר מכן הוריו המריאו לשהות עם המשפחה. הריאיון עם לביא נערך כשהוא עוד ביפן, אורז מזוודות ומבלה עוד כמה שעות עם אשתו ובנם לפני שהוא עוזב אותם לכמה ימים.

לביא הוא לא כדורגלן טיפוסי, בטח לא הטייפקאסט של הכדורגלן הישראלי. שחקנים בחיפה הגדירו אותו כ"היחיד שיכול להסתדר במנטליות היפנית". גמבה אוסקה פתחה את העונה בצורה לא טובה, אבל כעת הקשר ממוקד בשני המשחקים עם הנבחרת ובשאיפותיו במדים הלאומיים.

שחקן נבחרת ישראל, נטע לביא. Filip Filipovic, GettyImages
"מאוד מוכן להזדמנות הזו והלוואי שאקבל צ'אנס להוביל את הנבחרת". לביא/GettyImages, Filip Filipovic

אתם מתחילים קמפיין עם תחושה שהפעם אפשר וגם צריך להעפיל לטורניר גדול.

"ממה שאני מרגיש, בכל קמפיין חדש יש את הדיבורים האלה. זה נכון שעכשיו על הנייר כביכול נראה שיש הרבה יותר סיכוי, אבל הגיע הזמן שנפסיק להתעסק בדיבורים, אלא בעיקר. אני חושב שזה מה שיעזור לנו באמת לעלות בסופו של דבר, כי זו המטרה".

היית בליגת אלופות עם מכבי חיפה, יש לגיונרים צעירים מבטיחים, אפשר להגיד שהכדורגל הישראלי מתקדם או שזו אשליה?

"חד משמעית הכדורגל הישראלי מתקדם. גם בנבחרות הצעירות ראינו את זה, ורואים את זה על השחקנים הצעירים שיוצאים לאירופה בגיל מוקדם. זה משהו מאוד טוב. בנבחרות לא גדולות אחרות באירופה, שחקנים יוצאים מוקדם וזה מפתח אותם מאוד. אם זה קורה אצלנו עכשיו, זה מראה שהכדורגל בעלייה".

אז אפשר לסמוך על הכישרון של הצעירים שיעלה אותנו ליורו?

"דיברת על ליגת האלופות וגם שם הרגשתי שעשינו את זה כקבוצה. גם בנבחרת אם נחשוב כאינדיוודואלים לא נעלה, אבל אם נעשה את זה כקבוצה אז יש לנו סיכוי. אנחנו צריכים לעשות את זה ביחד".

יש באמת נבחרת מגובשת?

"אני מרגיש שכן. בדיבורים זה יותר קל ובסוף נצטרך להראות את זה על המגרש. כל השחקנים שמגיעים ראויים להיות בנבחרת וגם מאוד רוצים להיות בה - שזה משהו מאוד חיובי וזה יכול לעזור לנו. אני לא אומר שרק זה יעזור לנו, אבל זה מאוד חשוב".

נוטים אצלנו לזלזל בקוסובו, אבל הסגל שלהם מלא בשחקנים מהליגות הגדולות באירופה.

"אני לא מסתכל עליהם. אנחנו בעלייה וזה יעזור לעצמנו להיראות יותר טוב. אנחנו צריכים להסתכל קודם כל על עצמנו ולעשות את הדברים נכון. בכדורגל יש הרבה גורמים ואין חוק אחד ברור. כמו שאנחנו אומרים שקיבלנו הגרלה קלה, גם אצל היריבות שלנו יש כאלה שאומרים שהם קיבלו אותנו וזה קל. בסוף מי שתראה שהיא רוצה יותר, יהיה לה סיכוי טוב לעלות".

בקמפיינים הקודמים היית בצל, היום אתה אחד השחקנים הדומיננטיים. יש לחץ גדול יותר כקשר אחורי הבכיר?

"בסוף המאמן יחליט מי הבכיר ומי לא. אני מאוד מוכן להזדמנות הזו והלוואי שאקבל צ'אנס להוביל את הנבחרת ואוכיח שאני ראוי לזה. אני לא חושב שכזה חשוב מי 'בכיר', הכי חשוב שנהיה כולנו ביחד. ברור שאני רואה את עצמי כמישהו שיכול להוביל אבל כולם ראויים ויכולים להוביל".

נטע לביא שחקן מכבי חיפה נפרד מהקהל. מאור אלקסלסי
"ביפן לוחצים, תמיד רצים ואי אפשר להוריד את הרגל מהגז". לביא/מאור אלקסלסי

איך מתמודדים עם המרחק בין יפן לישראל כשמגיעים למשחק נבחרת?

"זה משהו חדש לי. אני יכול לספר לך שבדיוק היום חשבתי איך אני יכול לעשות את זה בצורה הטובה וקיבלתי החלטה שכמעט לא אשן בטיסה לישראל כדי להתגבר על הג'ט לג. אני חושב על כל הדברים. מרגש לבוא מחו"ל לנבחרת, זה כבוד ענק ואני באמת מתרגש".

תרחיב קצת למה התחושה לבוא כלגיונר היא אחרת.

"כשאתה בא ממקום זר אתה מתגעגע לארץ ולחברים. לשחק שוב ביחד עם אותה שפה ועם שחקנים ששיחקתי וגדלתי איתם. זה משהו מרגש. אני מקווה שאוכיח את עצמי בהתכנסות הזו".

יש יתרון בזה שאתה בא מיפן?

"אני חושב שאני מקבל זווית שונה לכדורגל כשאני ביפן וההצלחה זה משהו שנמדד בסוף בתוצאות. ברמה האישית זה עושה לי מאוד טוב ואני שמח על ההחלטה להגיע".

מה ההבדל מבחינה מקצועית?

"זה כדורגל אחר מישראל, בכלל המנטליות שונה לחלוטין. הקצב שונה, הכדורגלנים המקומיים לא מפסיקים לרוץ. גם באימונים הקצב מאוד גבוה וזה משהו שמאוד מאתגר אותי. אני לא יודע להגיד מה יותר טוב, אבל גם בישראל וגם ביפן הליגות טובות. אחד ההבדלים העיקריים הוא שהקבוצות לא משחקות בונקר, גם לא הקטנות. לוחצים ותמיד רצים ואי אפשר להוריד את הרגל מהגז. אני מקווה שזה יעשה לי טוב לקריירה".

אתה עוקב משם אחרי מכבי חיפה?

"ברור. אני לא רואה את המשחקים כי זה מאוד מאוחר, אבל הדבר הראשון שאני עושה כשאני קם בבוקר זה לבדוק את התוצאות ומי כבש. במשחקים המאוחרים בארץ אני גם מספיק לדבר עם השחקנים אחרי המשחקים. אז ברור שאני עוקב".

מה דעתך על המשבר שהיה להם?

"בשלבים האלה תמיד יש משברים קטנים, אבל הקבוצה הוכיחה לא פעם שהיא חזקה מנטלית ומקצועית. אני שמח שהם מראים את זה עכשיו".

מבאס אותך אישית שהמשחק נגד קוסובו לא בחיפה?

"לא יודע אם לקרוא לזה מבאס. אני אוהב את סמי עופר ויש באצטדיון הזה משהו. ראינו שקבוצות מאירופה באו והתקשו, אבל גם בלומפילד אצטדיון טוב. יבואו הרבה אוהדים וננסה לעשות אותם מאושרים".

נראה שיש יותר מדי סיפורים לא מקצועיים סביב הנבחרת לאחרונה.

"זה הרבה בתקשורת. אנחנו השחקנים לא צריכים להתעסק בזה, אני לא מכיר את הדברים כי לא הייתי באף שיחה. אני מאוד אוהב את ערן זהבי ומעריך אותו, אבל כרגע יש החלטה וצריך להתקדם קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully