וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה, ניבו וחשש מפארסה בצרפת: מכבי תל אביב דוהרת לפלייאוף

החשבון עם באסקוניה נסגר בצורה לא אופיינית דרך ההגנה, הסנטר נראה כמו החלומות הורודים של הצהובים והמקום השישי קרוב מתמיד. הריצה נמשכת ורק קטש ובולדווין חוששים מווילרבאן

תקציר יורוקאפ: הפועל תל אביב - המבורג טאוורס 85:91/ספורט 1

1. ההומור ששפע מעודד קטש לקראת חצות בשעה שנשאל עוד ועוד שאלות במסיבת העיתונאים אמש (חמישי) שסיכמה את הניצחון הגדול של מכבי תל אביב על באסקוניה 79:93, יכול ללמד בקלות על הלך הרוח בקבוצה. חמישה מחזורים לסיום העונה, מכבי תל אביב נוגעת בפלייאוף היורוליג, ממוקמת שישית בטבלת המפעל, והשיגה חצי נקמה בקבוצה שקרעה אותה לגזרים בתחילת העונה.

זה היה ערב שיכול היה בקלות להיכנס להיסטוריה של העונה הזאת ככזה שהרס למכבי את העונה. אחרי פתיחה מעולה ויתרון דו ספרתי, הצהובים קרסו, ראו את באסקוניה דוהרת ליתרון 11 בתחילת הרבע השלישי ולשליטה במשחק ללא קליעה מחוץ לקשת, אלא שמכבי התעשתה, הפכה את המשחק בצורה מושלמת ומהנקודה ההיא סגרה רבע שלישי עם 5:23 ואת המשחק עם 19:44.

ווייד בולדווין היה האיש של מכבי עם 24 נקודות, לורנזו בראון הוסיף 17 וג'וש ניבו תרם 15. הקפטן ג'ון דיברתולומיאו שוב נצץ עם 11 נקודות, אבל הנתון המדהים של הערב הגיע בכלל מעמודת הריבאונדים. קבוצת ריבאונד ההגנה הגרועה במפעל לאורך רוב שלבי העונה ניצחה את באסקוניה 30:47 במאבק מתחת לסלים.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. דני מרון
מצב הרוח שלו מעיד רבות. קטש/דני מרון

"באסקוניה קבוצה עם קלעים טובים בכל מקום, צריך לתת הרבה קרדיט לבונזי וג'רל ששיחקו על תומפסון שהוא לא בעמדה שלהם ועשו לו עבודה קשה מאוד, והמון קרדיט לג'וש ניבו, 10 ו-10 במחצית הראשונה, היה דומיננטי, קלע עונשין, עשה החלטות נכונות. ללורנזו היה רבע שלישי גדול ולי היה עוד משחק טוב", סיכם בולדווין, "העצירות שלנו הכניסו אותנו למשחק, הכרחנו את באסקוניה להרבה זריקות קשות, השגנו ריבאונדים בהגנה ולא נתנו להם ריבאונדים בהתקפה במחצית השנייה, כשהם זורקים את הזריקות ואנחנו ברוטציות ולוקחים את הריבאונד זה חשוב. זה היה משחק חשוב והמשכנו להיות קבוצת הבית הכי טובה ביורוליג".

ג'רל מרטין הוסיף: "זה היה ניצחון גדול בשבילנו, ידענו שבאסקוניה אחת המוכשרות בהתקפה ביורוליג, הדבר החשוב היה לשמור על הקצב של המשחק ועשינו את זה. החברים שלי לקבוצה מצאו אותי במצבים טובים לקלוע את הזריקות, אני זורק הרבה אחרי האימונים וזה משתלם".

עוד בוואלה!

צעד גדול אל עבר הפלייאוף: מכבי תל אביב ניצחה את באסקוניה 79:93

לכתבה המלאה
ווייד בולדווין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"המשכנו להיות קבוצת הבית הכי טובה ביורוליג/דני מרון

2. כאמור, בתחילת הרבע השלישי היה נראה שהמשחק הולך לכיוון הכי רחוק מנקמה ספורטיבית של הצהובים. באסקוניה הצליחה לברוח ליתרון 60:49 אחרי ריצת 0:15 בתחילת הרבע, ומכבי נראתה המומה. אלא שהצהובים שוב הראו אופי, הגיבו בריצת 19:44 עד לסיום המשחק, והשיגו את הנקמה שלהם בבאסקים על הסיבוב הראשון.

הדרך שבה מכבי עשתה זאת, היא הדרך הלא צפויה, וממשיכה את התקופה המדהימה שלה. אחרי שהיממה את אנדולו החזקה התקפית עם ספיגה של 64 נקודות בלבד, המשיכו הצהובים להיות סופר דומיננטים בהגנה, ועצרו את באסקוניה על 5 קליעות מוצלחות מ-32 מחוץ לקשת. הבאסקים קולעים, כולל תצוגת הנפל אמש, 10.8 שלשות ב-30 ניסיונות בממוצע. לשם השוואה, בהפסד הבית למונאקו בשבוע שעבר קלעה באסקוניה 16 שלשות מ-33 ניסיונות, בניצחון על ריאל מדריד שבוע קודם לכן 16 שלשות מ-36 ניסונות, ובניצחון בתחילת העונה על מכבי תל אביב 15 שלשות מ-33 ניסיונות.

עודד קטש ייחס את האחוזים גם להגנה הטובה של הצהובים, וגם למזל, ושחקניו נתנו קרדיט לעבודה שלהם בעיקר. "באסקוניה היא קבוצה שיכולה לקלוע מתי שהיא רוצה, אני חושב שתוכנית המשחק היה להאט אותם, עשינו את זה טוב רוב המשחק, תומפסון היה לא טוב ועשינו עבודה טובה כדי להאט אותו", אמר לורנזו בראון וגם בולדווין הסכים: "אנחנו יודעים שאלה באסקוניה, הם באים לקלוע שלשות, הם 15 ו-13 כמונו, לכל קבוצה תהיה הריצה שלה, הצלחנו לחזור למשחק עם הכישרון שיש לנו ועם הגנה מצוינת".

שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו. דני מרון
פורע שטרות. ג'וש ניבו/דני מרון

3. אמנם בולדווין שוב היה הכוכב של הצהובים במשחק, אבל הסיפור הגדול הוא ההתפוצצות של ג'וש ניבו. 27 מחזורים חיכו במכבי תל אביב לביג מכן שיתחיל לפרוע שטרות, ובשני המשחקים האחרונים נראה ניבו כמו כל מה שמכבי חלמה עליו בתחילת העונה עם 15 נקודות ו-14 ריבאונדים.

"ג'וש הוא אחד הגבוהים ששומר הכי טוב ביורוליג, נותן לנו הרבה, ריבאונדר אדיר. הוא לא שחקן עם ניסיון יורוליג עשיר, בתחילת דרכו עם הרבה אפסייד, לא יכול להסביר כמה הוא חיובי ומרוכז ורוצה להצליח. תענוג לאמן אותנו, יש לו אפסייד, אני מת עליו. גם במשחקים פחות טובים, צריך לדעת לחבק אותו, הוא אדיר בשבילנו", פרגן עודד קטש לסנטר שלו.

במכבי תל אביב מספרים כל כך הרבה דברים טובים על ניבו, שגם במשחקים פחות טובים לא שובר את הכלים, נשאר חיובי בשביל החברים שלו ומראה שהוא "שחקן לקבוצות מנצחות", כפי שאמר אמש אחד מבכירי המערכת. ניבו עצמו נשאר מאוד צנוע כהרגלו: "זה היה ניצחון קבוצתי טוב היום, הראינו אופי. הובלנו, היינו בפיגור, אבל נשארנו ביחד והשגנו את הניצחון. זה היה אינטנסיביות של פלייאוף, הקבוצות נלחמות על המקום פלייאוף כך שאני מרגיש שזה כמו ניצחון של פלייאוף. המשכנו לבצע את תוכנית המשחק אחרי שהדברים הלכו לנו גם פחות".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון. דני מרון
חולמים על יותר מעלייה לפלייאוף. בראון/דני מרון

4. "יש ערבים כמו אמש, שלא רק שאתה עושה את העבודה, כמעט כל הקבוצות האחרות עושות את העבודה בשבילך", אמר בסיום המשחק אחד מאנשי מכבי במבט אל לוח תוצאות היורוליג. וכך בערב אחד נשרו להן מילאנו ו-וירטוס בולוניה מהמאבק על הפלייאוף, ז'לגיריס פספסה הזדמנות לעקוץ את אולימפיאקוס וגם אנדולו מעדה.

חמישה מחזורים לסיום העונה, מוצאת את עצמה מכבי תל אביב במרחק של ניצחון מעל המקום התשיעי, עדיין לא מספיק, אבל לאור לוח המשחקים הקשה שיש לפרטיזן בלגרד, שצמודה אליה במאזן, אך בעיקר שני המשחקים הקשים מאוד שמחכים כעת לז'לגיריס קובנה שנמצאת כעת מחוץ לפלייאוף, מכבי יכולה להתחיל לחשוב על יותר ממקום שמיני, ואולי לשפר עמדות כדי להימנע מאולימפיאקוס וריאל מדריד.

"ההזדמנות נמצאת שם, אנחנו צריכים להיות בכושר הנכון ברגעים הנכונים כדי להתחרות עם היריבות עם היריבות על המקומות הגבוהים יותר. זה יהיה מאתגר במשחקים הבאים, נצטרך להיות ממוקדים ולעשות הכי טוב כדי לנצח", הסכים לורנזו בראון עם החלום על מקום גבוה יותר בטבלה.

שחקני מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו, בונזי קולסון. דני מרון
למרות הכל, יש גם חשש לקראת היציאה לצרפת/דני מרון

5. ולמרות המצב המצוין, הפתיעו אמש עודד קטש ובולדווין במבט מפוחד לעבר היריבה הבאה של הקבוצה ביורוליג - וילרבאן. כן, ממרומי המקום ה-17 בטבלה, עם 4 ניצחונות מ-15 משחקי בית, הגדיר קטש את המשחק נגד היריבה הצרפתית כ"המשחק הכי גדול שלנו העונה זה וילרבאן בחוץ, אני חושש מהמשחק הזה לא פחות מאנדולו בחוץ או פנר בבית".

גם בולדווין המשיך בקו: "אנחנו משחקים בווילרבאן שהם במאזן לא טוב, אבל בבית שלהם יש אנרגיות, הם משחקים טוב מאוד בבית, הם הביסו את באסקוניה ב-30 הפרש בערך, אסור להתייחס אליהם בקלות, ניצחנו את אפס עם כל השחקנים, זה משחק מאוד מסוכן, נראה איך נעבור אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully