וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב ואנדרלכט הפתיעו את ויאריאל, אלטמן הובס וגם לאציו בחוץ

הקשר (63 דקות) חגג עם חבריו 0:1 בספרד ועלה לרבע גמר הקונפרנס ליג. 0:4 לווסטהאם על א.א.ק לרנקה, אלקמאר הדיחה את לאציו. גם ניס, פיורנטינה, באזל ולך פוזנן עלו

תקציר ניצחונה של אנדרלכט 0:1 על ויאריאל בקונפרנס ליג/ספורט1

אחרי השלושער המהיר של גיפט אורבן שהעלה את גנט לרבע גמר הקונפרנס ליג, עוד שבע קבוצות הבטיחו הערב (חמישי) את מקומן בשלב הבא. ליאור רפאלוב יהיה הנציג הישראלי היחידי בהגרלה, אחרי שאנדרלכט שלו הפתיעה עם 0:1 בספרד על ויאריאל. עומרי אלטמן וא.א.ק לרנקה הובסו 4:0 על ידי ווסטהאם. אלקמאר שוב ניצחה 1:2 את לאציו והדיחה אותה בצורה מרשימה, פיורנטינה חגגה 1:4 בטורקיה מול סיבאספור, ניס נותרה הנציגה היחידה של צרפת באירופה, לך פוזנן עשתה היסטוריה עם 0:3 בשבדיה על יורגודן ובאזל נזקקה לשוויון בדקה ה-93 ולדו-קרב פנדלים כדי לעבור את סלובן ברטיסלבה.

רמון טראטס שחקן ויאריאל מול ליאור רפאלוב שחקן אנדרלכט. Quality Sport Images, GettyImages
השקיע הרבה גם בהגנה. ליאור רפאלוב מול רמון טראטס/GettyImages, Quality Sport Images

ויאריאל - אנדרלכט 1:0 (2:1 בסיכום)

התשיעית בליגה הבלגית הפתיעה את השישית בליגה הספרדית, כשליאור רפאלוב שותף להישג עם 63 דקות בהרכב. אחרי החמצות גדולות בשני הצדדים, הקשר הישראלי יצא כחלק מחילוף כפול שבו נכנס איסלם סלימאני, שגם הכריע את ההתמודדות כשדחק מקרוב אחרי כדור רוחב של המגן הימני מייקל מוריו. ויאריאל ממשיכה את העונה המאכזבת שלה ומודחת מאירופה, בעוד אנדרלכט חוגגת רבע גמר אירופי אחרי שש שנים (הפסידה בהארכה למנצ'סטר יונייטד ברבע גמר הליגה האירופית ב-2016/17).

עוד בוואלה!

מדהים: חלוץ גנט כבש שלושער בשלוש דקות נגד בשאקשהיר

לכתבה המלאה
ג'רוד בואן (מימין) עם ג'אנלוקה סקמאקה שחקני ווסטהאם. רויטרס
טיול קל. ג'רוד בואן עם ג'אנלוקה סקמאקה/רויטרס

ווסטהאם - א.א.ק לרנקה 0:4 (0:6 בסיכום)

בעונה שעברה התגברו הפטישים על סביליה וליון בדרך לחצי גמר הליגה האירופית, והנה הם שוב מגיעים לשלבי ההכרעה - רק בקונפרנס ליג. מיקייל אנטוניו, כובש הצמד בקפריסין, נעדר הפעם בגלל פציעה ומחליפו בהרכב ג'אנלוקה סקמאקה הבקיע באדיבות השוער בדקה ה-21. שער של נמניה ניקוליץ' (30) נפסל בצד השני בסיוע ה-VAR, שהשפיע גם על הרחקת גוסטבו (44) ואז א.א.ק לרנקה כבר התייאשה. ג'רוד בואן העניש עם צמד מהיר (47 ו-49) והמחליף בן ה-18 דיבין מובאמה חגג שער בכורה כשהסיט עם העקב פנימה (65). עומרי אלטמן נכנס מיד לאחר השער הרביעי ולא הצליח להעניק לקפריסאים שער ניחומים.

יספר קרלסון שחקן אלקמאר חוגג שער. רויטרס
שוב כיכב מול לאציו. יספר קרלסון/רויטרס

אלקמאר - לאציו 1:2 (2:4 בסיכום)

המדורגת שלישית בליגה ההולנדית לא הסתפקה במהפך באולימפיקו ועשתה את זה פעם נוספת, בדרך לרבע גמר אירופי ראשון אחרי תשע שנים (2013/14 בליגה האירופית). פליפה אנדרסון הברזילאי מצא את הרשת בדקה ה-21 וקבע שוויון בסיכום, אבל בחלוף שבע דקות יספר קרלסון שבישל פעמיים בשבוע שעבר הבקיע שער מרהיב בבעיטה מ-22 מטרים, והשבדי שוב בישל ליווני ואנגליס פאבלידיס שהפך בדקה ה-62. לאציו המאוכזבת תחזור למאבק על הכרטיסים לליגת האלופות בסרייה A.

ארתור קבראל שחקן פיורנטינה חוגג שער. רויטרס
פיורנטינה לא עוצרת. ארתור קבראל/רויטרס

סיבאספור - פיורנטינה 4:1 (5:1 בסיכום)

הסגולים עלו על הגל מאז חזרת הקונפרנס ליג וכעת מציגים רצף של שישה ניצחונות בשתי המסגרות. ארדואן ישיליורט הפציץ מרחוק בדקה ה-35 עבור האקסית של דיא סבע ולמעשה קבע שוויון בסיכום שני המשחקים, אבל בדקה ה-22 ניקו גונסאלס חטף כדור, ביצע דאבל-פס, נעצר אצל השוער וראה את ארתור קבראל משווה מקרוב. את המהפך של פיורנטינה השלים הבלם ניקולה מילנקוביץ', שנגח חזק אל הרשת אחרי קרן של רולאנדו מנדראגורה בדקה ה-62, הבלם היווני דימיטריוס גוטאס עזר עם שער עצמי בדקה ה-79 והמחליף גאטנו קסטרובילי חתם דקה לסיום עם כדור מסובב לחיבורים. הקאן ארסלן המקומי הורחק (81). רבע גמר אירופי ראשון לוויולה מאז 2014/15, אז נעצרה בחצי גמר הליגה האירופית על ידי סביליה. לאחר השער הרביעי הוכה המחליף אלסנדרו ביאנקו על ידי אוהד טורקי.

טרם מופי שחקן ניס חוגג שער. רויטרס
ניס שומרת על הגחלת הצרפתית. טרם מופי/רויטרס

ניס - שריף טירספול 1:3 (1:4 בסיכום)

הנציגה הצרפתית האחרונה שנותרה במפעלי אופ"א, חגגה רבע גמר אירופי ראשון מאז 1960. קפרן תוראם, המוזמן הטרי לסגל נבחרת צרפת שבישל את השער היחיד במפגש הקודם, עשה את זה שוב עם מסירת עומק חכמה לגאטן לאבורד שהקפיץ באלגנטיות מעל השוער ופנימה בדקה ה-30. טרם מופי הכפיל בדקה ה-54, שריף צימקה דקה לאחר מכן מרגלי עבדול טפסובה, אחרי טעות של ז'אן-קלר טודיבו, והמילה האחרונה הייתה של בילאל ברהימי בדקה ה-79 אחרי כדור של מופי לקורה.

אפונסו סוזה שחקן לך פוזנן לפני מגנוס אריקסון (מימין), מרכוס דניאלסון שחקני יורגודן. רויטרס
האדום הקל את המלאכה על לך פוזנן. אפונסו סוזה לפני מגנוס אריקסון ומרכוס דניאלסון/רויטרס

יורגודן - לך פוזנן 3:0 (5:0 בסיכום)

אלופת פולין, שלא הצליחה לנצח בשלב הבתים את הפועל באר שבע בשני המפגשים, השלימה ניצחון כפול על השבדים ותשתתף ברבע גמר אירופי לראשונה בתולדותיה. מרכוס דניאלסון השאיר את יורגודן ב-10 שחקנים עם אדום ישיר בדקה ה-44, אחרי בדיקת VAR שגרמה לשופט לשנות את החלטתו מכרטיס צהוב בעקבות פגיעה בקרסולו של אפונסו סוזה. המארחת החזיקה מעמד עד שפיליפ מרצ'ינובסקי בן ה-21 כבש שער קל בדקה ה-76 אחרי הכנה מצד שמאל של פדרו רבושו, ובסיום כבר התפרקה עם שערים של ניקה קבקבסקירי (90+1) שגם בישל דקה לאחר מכן למיכאל סקוראש.

מרווין היץ שוער באזל עוצר פנדל. רויטרס
הצטיין בדו-קרב מהנקודה הלבנה. מרווין היץ/רויטרס

סלובן ברטיסלבה - באזל 4:1 בפנדלים (4:4 בסיכום)

אלופת סלובקיה כבר הובילה 0:2 והייתה כל כך קרובה להישג היסטורי, אבל ספגה שוויון כואב מזק אמדוני בתוספת הזמן, לא הצליחה להכריע בהארכה וכשלה בפנדלים עם שתי החמצות, כולל של יוראי קוצקה הוותיק שהיה חתום על השער השני במשחק בדקה ה-17, אחרי שמאליק אבובקארי הרשית את הראשון. האיטלקי ריקרדו קלאפיורי צימק (53), אמדוני כאמור כפה הארכה אחרי 2:2 גם במשחק בשוויץ ושניהם גם דייקו בדו-קרב מהנקודה הלבנה, בו כיכב השוער מרווין היץ עם שתי עצירות. רבע גמר אירופי נוסף לבאזל, שהייתה במעמד זה בליגה האירופית לפני שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully