וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורטאים האולימפיים מציגים: היום שאחרי הפרישה

ספורטאים רבים כבר מבינים כי הם חייבים לדאוג ל-'יום שאחרי' הקריירה האולימפית. במסגרת כינוס מיוחד של תכנית הספורטאים של הקריה האקדמית אונו, שוחחנו עם מיטב ספורטאי ישראל בעבר ובהווה ששיתפו אותנו בהכנותיהם ליום שאחרי הפרישה

תכנית הספורטאים של האקדמית אונו. יחצ,
תכנית הספורטאים שהוצגה באקדמית אונו/יחצ

זה לא סוד שקריירת ספורט מגיעה בסופו של דבר לקיצה, וספורטאים רבים מגיעים לשלב זה של הקריירה כשעתידם לוט בערפל. מהסיבה הזו בדיוק לפני כארבע שנים קמה תוכנית "היום שאחרי". התוכנית שהקים הוועד האולימפי בישראל מלווה ומסייעת לספורטאים אולימפיים כהכנה ליציאה לחיים האזרחיים. במסגרת התכנית מלווה הועד האולימפי עם ספורטאים ומעניק להם מלגת לימודים באקדמיה, מסייע בסדנאות והשתלבות במקומות עבודה.

כדי לדאוג ליום שאחרי הקריירה האולימפית, הקימה הקריה האקדמית אונו תכנית ייחודים לספורטאי ישראל במסגרת הם עושים תואר ראשון בחינוך וחברה עם התמחות בספורט. התכנית מכוונת לספורטאים פעילים, כמו גם כאלו שפרשו לאחרונה, אשר מקבלים כלים בעולמות תוכן שרלוונטיים במיוחד עבורם, כמו: תחום היזמות, יסודות השיווק, ניהול ומדעי הספורט.

היום (ג') נפגשו כל משתתפי התוכנית מהעבר ומהווה ששיתפו על חוויותיהם האישיות והמעבר מהקריירה הספורטיבית אל החיים האזרחיים.

"הפרישה הייתה התחלה של חקירה והתמודדות עם חיים חדשים"

תמנע נלסון-לוי היא מחזיקה במדליית ארד מאולימפיאדת טוקיו 2020 כחלק מנבחרת ישראל בקטגוריית הנבחרות המעורבות. ובימים אלו נאבקת להשגת הקריטריון לאולימפיאדת פריז. 2024 במסגרת הכינוס סיפרה: "החלטתי ללמוד באונו אחרי שהבנתי שהג'ודו הוא הדבר המרכזי ביותר בחיים שלי, אך לצד זאת היה לי חשוב גם לפתח את עצמי בעוד דרכים. מבחינתי תואר ראשון בחינוך וחברה עם התמחות בספורט הוא כלי שיכול לשמש אותי בהמשך ולתת לי כלים וידע פרקטי להמשך. יש בהחלט קווים מקבילים בין הג'ודו ללימודים בעיקר מבחינת ההשקעה הנדרשת וההתמדה. אין ספק שזה לא דורש אותה רמת כוח פיזי אבל גם כוח מנטלי דורש השקעה ואימון".

טל פליקר הוא זוכה מדליית ארד באליפות העולם 2017 ומחזיק בשתי מדליות מאליפויות אירופה. בימים אלו נאבק להשגת הקריטריון לאולימפיאדת פריז 2024. הוא מספר על החלטתו לבחור בלימודים אקדמיים: "לשלב לימודים עם קריירה מקצועית זה לא פשוט בכלל במיוחד בשנה אולימפית, אבל המכללה יודעת להכיל ולעזור במה שצריך על מנת שנוכל להשלים פערים במקרה ואנחנו בתחרות או מחנה אימונים. גם בספורט וגם בלימודים צריך להשקיע בעיקר זמן, לתרגל ולתת את האקסטרה מאמץ על מנת להצליח".

נטע ריבקין הייתה במשך שנים חלוצה בתחום ההתעמלות האומנותית לנשים. היא הישראלית הראשונה שזכתה במדליה באליפות העולם ובאליפות אירופה בהתעמלות אמנותית. באולימפיאדת לונדון ב-2012 סיימה במקום שביעי בגמר קרב רב ובאולימפיאדת ריו דה ז'ניירו ב-2016 היא נשאה את דגל ישראל בטקס הפתיחה. לאחר האולימפיאדה הודיעה על פרישה. כעת היא מספרת על היום שאחרי: "השבוע לפני הפרישה היה עבורי שבוע מורט עצבים שבו לא ידעתי איך יראו חיי לאחר הפרישה, הרבה ספקות, חששות ולצד זאת גם התרגשות גדולה לקראת סיום פרק כה חשוב בחיי והתחלה של משהו חדש בשבוע שאחרי הפרישה הייתה בעיקר הקלה גדולה והתחלה של חקירה והתמודדות עם חיים חדשים החיים שאחרי הספורט. יש המון קווים בין לימודים אקדמיים לספורט בשניהם צריך משמעת עצמית, להיות מכווני מטרה, לדעת להתאושש מכישלונות והכי חשוב התמדה. החלטתי ללמוד בקריה כי יש כאן את כל הערכים הנכונים עבורי מצוינות, הרבה זיקה לעולם הספורט וצוות מרצים מעולה שגורם לחוויית הלמידה להיות פרודוקטיבית וגם מהנה".

אנדי רם הוא חלק מצמד הטניסאים המעוטר ביותר בתולדות הטניס הישראל 'אנדי-יוני'. הוא הוביל את נבחרת ישראל בטניס להישג שיא של העפלה לחצי גמר אליפות העולם בטניס והוא אחד משני הישראלים היחידים שזכה בטורניר גראנד סלאם לזוגות ובשיאו דורג במקום החמישי בעולם בזוגות גברים. ב-2014 פרש ממשחק פעיל והחל לקדם פרויקטים בעולם היזמות שביניהם בעלות על רשת סניפי גלידה ברחבי ישראל: "הפרישה הייתה תקופה קשה ומאתגרת. המזל שלי שידעתי לשים קאט על קריירה מדהימה שהייתה לי, ולהציב לעצמי מטרות חדשות בעולם האישי ועסקי שבשבילם היה שווה לקום בבוקר. מאד אהבתי שהלימודים השתלבו לי מעולה עם חיי היום יום, עם העיסוקים וחיי המשפחה שלי. בלימודים כמו באימוני הספורט, בכדי להצליח צריך להשקיע ולהתמיד. כדי להשתפר, לגדול ולהישאר בטופ, חשוב כל הזמן להתאמן ללמוד ולהתפתח".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורטאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully