וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע מסרבת להתפרק: "זה לא מקרי, יש פה המון אופי"

13.3.2023 / 7:00

הקבוצה של ברדה מראה חסינות שבוע אחרי שבוע: "יש קבוצות גדולות שהיו מפסידות במשחק הזה, אבל באר שבע של העונה היא משהו יוצא מן הכלל". בקבוצה מפרגנים ל"לב הגדול" של לופס, המאמן מסביר את ההחלטה על ויטור, חשש מהפציעות החדשות

תקציר ניצחונה של הפועל באר שבע 1:2 על עירוני קרית שמונה/ספורט1

רחוק כל כך מההתפרקות המנטלית שמפגינה מכבי תל אביב שבוע אחרי שבוע, הפועל באר שבע עם עוצמה בלתי רגילה. החוסן הנפשי של אליניב ברדה ושחקניו, נתנו להם אמש (ראשון) ניצחון סופר חשוב לקראת פתיחת הפלייאוף העליון במחזור הקרוב. אחרי שקרית שמונה השוותה משער עצמי של הלדר לופס, אחרי שהשחקנים של סלובודאן דראפיץ' התחילו להאמין במהפך וניצחון ואחרי שהקהל בטרנר כבר איבד סבלנות וליווה בשריקות בוז כל פעולה לא מוצלחת של הפועל באר שבע, ידעו השחקנים של ברדה לסחוט פנדל נוסף, שלישי במספר במשחק, ולנצח בהתמודדות הכל כך חשובה רגע לפני משחקה של מכבי חיפה הערב ורגע לפני פתיחת שלב הפלייאוף.

"באמת שיש לנו המון אופי בקבוצה", אמרו אמש בהפועל באר שבע. "זה לא מקרי. זה לא מזל. זה לא סתם. כשיש לך ויטור, שכטר, חמד, גורדנה, טיבי, לופס. כשיש לך חבורה של שחקנים שלא נשברת ויודעת מה המטרה ומה המשימה, יש עם מי לצאת למלחמה. זה משחק שבקלות היה יכול להיגמר בהפסד ויש קבוצות גדולות שהיו מפסידות במשחק הזה, אבל הפועל באר שבע של העונה היא משהו יוצא מן הכלל".

הלדר לופס הפועל באר שבע. דני מרון
היה קשה, הניצחון מתוק מתמיד. לופס חוגג/דני מרון

עוד בליגת העל

עוד בוואלה!

עם פנדל בתוספת הזמן: הפועל באר שבע גברה 1:2 על עירוני קרית שמונה

לכתבה המלאה
שחקן הפועל באר שבע תומר חמד חוגג עם דור מיכה. דני מרון
"עשרה גמרים". באר שבע חוגגת/דני מרון

הסיפור האישי הוא ללא ספק של הלדר לופס. הוא לא היה אמור לשחק אמש. רוב השבוע שעבר היה פצוע, אבל ביקש שיכשירו אותו בכל דרך למשחק גם כי המגן הימני שגיב יחזקאל היה מוצהב והמגן השמאלי המחליף אביב סולומון גמר את העונה. לופס עלה לשחק, כבש שער עצמי לקראת סיום המשחק והרגיש שכל עולמו חרב עליו. כשנפסק הפנדל השלישי לטובת הפועל באר שבע, הוא התעקש לבעוט. אליניב ברדה רצה דווקא את פטריק קלימלה על הנקודה הלבנה, אבל לופס, הפנדליסט השני אמש אחרי תומר חמד על פי ההוראות שלפני המשחק, עמד על כך שהוא יבעט ועשה את זה כמו גדול. היריבים של לופס מדברים על שחקן מעט מלוכלך. על מישהו שמגזים בתיאטרליות ולעתים בהתגרויות, אבל לופס הראה אמש איזה לב גדול יש לו ושלוש הנקודות אמש הן קודם שלו.

אליניב ברדה בחר, כצפוי, לא לשמור את שלושת השחקנים שהיו בסכנת צהוב חמישי והרחקה מהמשחק מול מכבי חיפה במחזור השני של הפלייאוף. ברדה שלח להרכב את מיגל ויטור ושאפי סוליימאנוב עם ארבעה צהובים ולמחצית השנייה העלה את עדן שמיר עם צהוב רביעי במקום סוליימאנוב שכבר פעם שנייה מוחלף בהפסקת המשחק, במהלך שברדה העיד אמש עד כמה הוא קשה לו. "לא הייתי סולח לעצמי אם הייתי שומר על מיגל והיינו מפסידים נקודות. לא הייתי סולח לעצמי אם הוא לא היה משחק וכתוצאה מזה לא היינו מנצחים הערב", הסביר המאמן את ההחלטה שלו. "אנחנו הולכים עכשיו לעשרה גמרים וכל נקודה כעת היא קריטית", הוסיף ברדה. "זה לא הזמן לשמור שחקנים, אלא צריך לשחק בכל רגע עם הכלים הכי חזקים שעומדים לרשותנו".

באשר לסוליימאנוב אמר ברדה: "אני בטוח ששאפי עוד ידבר בפלייאוף הזה. הוא עבר הרחקה ממושכת, הוא עבר מחלה ארוכה והוא גם בן 23 בסך הכל. אנחנו עוד נקבל משאפי מה שאנחנו בטוחים שאפשר להוציא ממנו".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. דני מרון
עם הפנים קדימה. באר שבע גאה/דני מרון

בקבוצה שוב סיימו משחק עם פציעות ואל הרשימה המתארכת, הצטרפו אמש רועי גורדנה, אור דדיה ודור מיכה. השלושה ייבדקו בימים הקרובים במטרה להכשירם לפתיחת הפלייאוף. שגיב יחזקאל ומריאנו באריירו שנעדרו אמש בגלל השעיות, ישובו לשחק במחזור הבא בפתיחת הפלייאוף מול הפועל ירושלים.

הפועל באר שבע מסתכלת הבוקר על הטבלה ומגלה שהיא במרחק של 6 נקודות ממכבי תל אביב. היא גם מביטה למעלה על מכבי חיפה שמוליכה עם נקודה הפרש אבל עם משחקה החסר הערב, כך שהיא יכולה לסיים את הליגה הסדירה עם ארבע נקודות הפרש מהפועל באר שבע. ברדה העיד אמש כי לא היה קונה את התסריט הזה ערב פתיחת העונה. "אני שואף תמיד למקסימום", אמר. "לא הייתי קונה ערב פתיחת העונה את הטבלה הזו אפילו שאנחנו 6 נקודות מעל מכבי תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully