וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: כשסטף קרי בשיאו עם "מבט רצחני" בעיניים, אלה "חומרים של אליפות"

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 9:59

כוכב גולדן סטייט נתן הצגה בניצחון על מילווקי, כולל סלים מכריעים וחסימה היסטורית, סטיב קר מזכיר ומזהיר: "זו קבוצה שלקחה אליפות ארבע פעמים, הם יודעים מה לעשות". גרין יודע: "המפתח הוא בהגנה"

תקציר: כל שערי השבת במחזור ה-27 בליגה האנגלית, 11.3/ספורט1

לא ברור מה ניתן לצפות העונה מגולדן סטייט וסטפן קרי. לילה אחד הם נראים עייפים, שבעים, לא מרוכזים, ולילה אחרי הם מוכיחים שעדיין פועמת בהם רוח של אלופה בלתי מנוצחת. היום (בין שבת לראשון) סטף והווריירס הזכירו שוב מה הפך אותם לטובים מכולם.

קרי, למשל, לא רק עשה מהלכים מנצחים ומכריעים, בארה"ב אף טוענים ש"שוב היה לו את המבט הזה בעיניים", של רוח התחרותיות, של אלוף שהוספד. כך היה 19 שניות לסיום, אחרי שקלע שלשה נוספת גדולה שהשוותה ל-111:111 מול מילווקי וכפתה הארכה, אחרי שקבר סל קשה על הפרצוף של ג'בון קרטר, שנצמד אליו בשמירה אגרסיבית, אבל שוב ראה את הכוכב של הווריירס מצליח לחמוק ממנו לשבריר של שנייה וקובר שלשה.

עוד בנושא
בדיוק בזמן: קרי התפוצץ מול מילווקי, גולדן סטייט חזרה לנצח
"יריבות? יש להם 0 אליפויות": מלחמת טראש טוק בין גרין לברוקס

סטפן קרי קולע מעל ג'בון קרטר שחקן מילווקי בניצחון של גולדן סטייט ווריירס. Thearon W. Henderson, GettyImages
איך אפשר לשמור על זה? קרי, על הפרצוף של השומר/GettyImages, Thearon W. Henderson
סטפן קרי, שחקן גולדן סטייט ווריירס. מתוך שידורי הטלוויזיה, צילום מסך
פרצוף שאומר אל תרגיזו אותתי. קרי/צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה

קרי ירד אל הספסל ב"פרצוף קפוא", שהזכיר במי מדובר. "הייתי עייף," אמר קרי. "אז עשיתי הליכה איטית לספסל, לנצל את פסק הזמן המלא של שלוש דקות, לא לצעוק כי זה דורש חמצן. לחסוך באנרגיה".

קרי סיים עם 36 נקודות, והוליך את הווריורס לניצחון 116:125 בהארכה על הבאקס הלוהטים. 22 מהנקודות שלו הושגו ברבע הרביעי ובהארכה -- עם 8 מ-11 מהשדה, כולל 4 מ-7 משלוש. הוא קלע 11 נקודות בשתי הדקות האחרונות של הזמן החוקי, ולמעשה כל נקודות הרבע הרביעי היו שלו, מלבד שתיים.

אבל זה לא רק זה. אחרי אותה שלשה מכריעה שקבעה שוויון, סטף סיפק מהלך גדול בצד השני. למילווקי היה כדור אחרון עם אפשרות לנצח, ג'רו הולידיי כבר עבר את דוויצ'נזו וחדר לסל - אבל קרי היה שם כדי לחסום אותו בגג יפהפה.

"כשאתה עושה כמה זריקות גדולות ברגעי האמת ואז מוצא את עצמך בעמדה לעשות מהלך מכריע גם בצד השני, אני חושב שזה נותן דחיפה טובה לכולם", אמר קרי. "אני חושב שקיבלתי על החסימה הזאת יותר מחמאות בחדר ההלבשה מכל זריקה שעשיתי הערב". זו הייתה החסימה הראשונה של קרי ב-10 השניות האחרונות של הרבע הרביעי והארכה בקריירה בעונה הסדירה (הוא עשה זאת פעם אחת בפלייאוף).

"סטף היה מדהים, והוא עשה את זה מול אחד השומרים הגדולים בליגה, ג'רו הולידיי", אמר מאמן הווריורס, סטיב קר. "זה מדהים לראות את שני החבר'ה האלה נלחמים. סטף חסר פחד. זה לא משנה אם יש לו התחלה איטית או שלא הולך לו, הוא יכול להידלק בכל עת".

סטפן קרי בטירוף בניצחון של גולדן סטייט ווריירס. Thearon W. Henderson, GettyImages
שלשה גדולה, ואחריה חסימה גדולה: "אני חושב שקיבלתי על החסימה הזאת יותר מחמאות בחדר ההלבשה מכל זריקה שעשיתי הערב"/GettyImages, Thearon W. Henderson
סטפן קרי בטירוף בניצחון של גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
מצאו את האש. קרי והווריירס/רויטרס

גולדן סטייט הובילה ב-13 נקודות הפרש 8:22 לסיום הרבע השלישי. אבל עד שנותרו שתי דקות לסיום הרביעי, הם כבר פיגרו בשמונה. קרי היה על הספסל במשך רוב הקטע הזה. קר אמר שהוא נראה עייף ורצה לחסוך את האנרגיה של קרי לחלק האחרון של המשחק. הוא ידע למה.

"זה האתגר, להביא ריכוז ויכולת ביצוע", אמר קרי. "אפילו כשהדברים לא מסתדרים לך - הרבע הרביעי הזה, כשהם עולים ליתרון של שמונה נקודות - ואתה לאט מוריד אותם, זו האמונה שאתה צריך שאנחנו יכולים לעשות את זה".

קרי קלע 15 מתוך 36 הנקודות שלו בזמן הקלאץ', כשהוא גובר על הבאקס 11:15 לבדו. 15 נקודות בקלאץ' זו התצוגה הרביעית בטיבה העונה לשחקן בליגה. זה גם הכי הרבה בקריירה של סטף.

אבל לא רק ההתקפה: גולדן סטייט גם נתנה פוש בהגנה בקלאץ', וכפתה חמישה איבודים של מילווקי. קר בחר לסגור עם חמישייה שכללה את קרי, קליי תומפסון, דונטה דיווינצ'נזו, דריימונד גרין וקוון לוני - בין השאר בגלל חשיבה הגנתית.

"כשאנחנו עושים הגנה, אנחנו נותנים לעצמנו הזדמנות לנצח", אמר דריימונד, "אם אתה לא שומר, זה מטומטם... אם אתה לא עושה הגנה, אז כל הזריקות שלך קשות. אתה משחק נגד הגנה קבועה בכל מהלך. עבורנו הכל מתחיל בהגנה והצלחנו להמחיש את זה הלילה."

הניצחון הזה הגיע במשחק הראשון של הווריורס ברצף שלושת המשחקים הביתיים שלהם, אחרי שלושה הפסדי חוץ. גולדן סטייט נמצאת כעת ברצף של שבעה ניצחונות בבית, בעוד היא הפסידה שמונה משחקים רצופים מחוץ לצ'ייס סנטר.

הווריירס יודעים שהם צריכים למצוא את הקסם שיש להם בבית גם במשחקי החוץ. קרי קרא לזה "דלת מסתובבת", שבה הווריירס נראים כאילו הם מוכנים לעשות את הריצה לה הם חיכו, רק כדי לאבד את המומנטום בלילה הבא.
.
"אלה חומרים של אלופים", אמר קר על האופן שבו הווריורס סגרו את המשחק. "זו הקבוצה שזכתה בארבעה תארים. הם יודעים איך לעשות את זה. הם עשו את זה הערב מול כנראה הקבוצה הטובה בליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully