וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינג סולומון: הישראלי ימשיך ברצף האדיר גם מול ארסנל?

אחרי חמישה כיבושים בחמישה משחקים, אחד הכוכבים הכי חמים בפרמיירליג מגיע סוף סוף לקרב מול קבוצת צמרת (16:00, ספורט1), במשחק שיכול לשמש עבורו כאודישן להצטרפות לתותחנים בקיץ

מנור סולומון מדבר עם ניב דברת בסיום ההפסד 3:2 לברנטפורד/ספורט1

מנור סולומון אמנם שומר על קור רוח וצניעות בכל ראיון תקשורתי שהוא מקיים- לאחר שער ניצחון דרמטי בחוץ נגד ברייטון, או לחילופין בדקות שלאחר ההפסד המתסכל בדרבי האחרון לברנטפורד- אולם השערים, העקביות והניצוץ שהוא מפגין הפכו אותו כעת לאחד השמות המדוברים ביותר בכדורגל האנגלי בשבועות האחרונים. חמישה שערים ברציפות, שלא רק מעידים על האיכות שהוא מציע אלא גם על הגיוון המקצועי שברשותו- שערים עם רגלו הימנית, השמאלית, שער שיוויון בנגיחה (למרות היותו השחקן הנמוך ביותר על כר הדשא בביתה של ברנטפורד ביום שני האחרון), הם כולם ראיות מוכחות בשטח לביצועים שהשגריר שלנו בליגה הטובה ביותר בעולם מציע והפכו אותו לנשק הקטלני ביותר בעונתה הקסומה של פולהאם עד כה.

לא פחות מרשים ממה שסולומון מפיק על כר הדשא היא העובדה כי עד לפני חודשים ספורים בלבד, כאשר התאושש מפציעתו שהשביתה אותו לתקופה ממושכת, השאלה המרכזית הייתה כיצד הקיצוני הישראלי בן ה-23 יצליח בכלל לשוב לרוטציה של המנג'ר, מרקו סילבה, שהצליח להתגבר על חסרונו של מנור ולמצוא אלטרנטיבות אחרות, בראשותו של וויליאן הברזילאי הוותיק. אך חודשיים לאחר ששב לכר הדשא לראשונה לאחר חודשי שיקום מתישים ועלה כמחליף לרבע שעה במשחק הניצחון בגביע מול האל, מנור סולומון בעיקר מוכיח בגרות ומקרין שלווה כללית מרשימה על מועדון הבית שלו כולו, שכבר הפנים היטב שלקרייבן קוטג' יש כעת מלך חדש, קינג סולומון.

מנור סולומון, שחקן פולהאם. Clive Rose, GettyImages
מצרך נדיר בשוק העולמי. מנור סולומון/GettyImages, Clive Rose

שחקן התקפה צעיר עם יכולות עוצמתיות במינון שמנור הציע עד כה הן מצרך נדיר בשוק השחקנים התחרותי העולמי בכלל, ובפרמייר ליג בפרט והתרומה האדירה שסולומון הציע לאחרונה הפכו אותו באופן טבעי למועמד לקבוצות הפאר בממלכה. השוואות הן חלק לגיטימי כאשר בוחנים את תרומתו של כל שחקן אורך פרק זמן מסוים והשוואה פופולרית שהחלה לצוץ ביציעי האצטדיונים השונים במערב לונדון לאחרונה היא התרומה המכרעת שסולומון מספק לפולהאם בהשוואה למי שהיה מחליפו בשחטאר דונייצק- מיקאילו מודריק- שנרכש על ידי צ'לסי בחלון ההעברות של ינואר תמורת סכום עתק של קרוב ל-90 מיליון לירות שטרלינג בחוזה חסר תקדים לשמונה שנים וחצי ומתקשה לתרום כראוי בקבוצתו המתקשה של גרהאם פוטר. מעבר נוצץ בקיץ לאחד ממועדוני הצמרת מצטייר כעת כריאלי לחלוטין (כאשר שתי הענקיות הצפון לונדוניות, ארסנל וטוטנהאם, מוזכרות כבעלות העניין המרכזיות בסולומון) וכבר ידוע כי פולהאם תיאלץ להתמודד עם תחרות עצומה- הן כלכלית והן מקצועית- על מנת לשמור את היהלום הישראלי הצעיר שלה מעבר לשנת ההשאלה הראשונית עליה הוא כעת חתום.

מנור עצמו כלל לא עוסק בפרסומים השונים המקשרים אותו לשדרוג פוטנציאלי בקיץ הקרוב ולמרות אינספור המחמאות שהורעפו עליו, הוא נשאר ממוקד וחושב אף ורק על המטרה הקרובה, המשחק הבא של הקוטג'רס, וההזדמנות להגיב לאחר הערב המאכזב בברנטפורד שציין את הפסדה הראשון של פולהאם מאז חודש ינואר, דאז הארי קיין וטוטנהאם השיגו ניצחון מינימלי בחצר הביתית של קבוצתו. כל חמשת שעריו של מנור עד כה היו חשובים בהחלט והיו מכריעים ליצירת המומנטום החיובי המרשים שפולהאם חוותה לאחרונה- החל משער הבכורה נגד נוטינגהאם פורסט, גול הניצחון באמריקן אקספרס, השיוויון נגד וולבס ושחזור הביצוע נגד לידס בגביע וכמובן שער הנגיחה נגד ברנטפורד בשבוע שעבר- אך יחד עם זאת, הם הובקעו נגד יריבות שוות ערך או נחותות מפולהאם.

בשל פציעתו בתחילת העונה, מנור החמיץ את ההזדמנויות לשחק עד כה נגד הקבוצות הנאבקות על אליפות הפרמייר ליג- ארסנל ומנצ'סטר סיטי- או לחילופין נגד מחזיקת גביע הליגה הטריה, מנצ'סטר יונייטד (אותה יפגוש בשבוע הבא באולד טראפורד במשחק רבע גמר הגביע האנגלי). כל מפגשיה של פולהאם עד כה העונה נגד שלוש הקבוצות הבכירות בליגה הסתיימו בהפסדים מינימלים ובתוצאה זהה (2-1) כשמנור ניאלץ לצפות בחבריו לקבוצה מן היציע בעת תקופת שיקומו, תוהה כיצד היה יכול לשנות את גורל קבוצתו במידה והיה כשיר ומעורב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עוד על טירוף מנור סולומון באנגליה

צפו בחמשת השערים של מנור סולמון

חמשת השערים של מנור סולומון באנגליה/ספורט1

היום (16:00, ספורט1) מנור סולומון ופולהאם יתמודדו עם המבחן הגדול ביותר בתזמון הנוכחי עבורם כאשר יארחו את מוליכת הליגה, ארסנל, לדרבי לונדוני לוהט נוסף שטומן בחובו אתגר מקצועי משמעותי עבור המועדון כולו ובזווית האישית כמובן, עבור מנור עצמו. בהנחה הטבעית שיפתח שוב בהרכב של מרקו סילבה נגד ארסנל, הוא עתיד להתמודד עם חוליית ההגנה של התותחנים שמהווה אחת הסיבות המרכזיות להצלחה המטאורית של ארסנל בעונה הנוכחית, החל מצמד הבלמים וויליאם סאליבה וגבריאל מאגאלאס שמציגים עקביות ובגרות נדרשת ובעמדת המגן הימני בן ווייט- שאמנם סבל מדעיכה לאחרונה והתנדנד בין הספסל להרכב, אבל יצבור ביטחון גדול מהשער שכבש נגד בורנמות' במחזור הקודם שהשווה את התוצאה והעניק לארסנל רוח גבית אדירה ליצור מהפך מושלם באחר הצהריים אמוציונלי במיוחד באצטדיון האמירויות.

על חבורת השחקנים הצעירה והתוססת של התותחנים יפקד מיקל ארטטה, שבעונתו הרביעית במועדון כבר שיתף בכנות ראויה שהמיקום שקבוצתו נמצאת בו כרגע- מוליכת הפרמייר ליג- מפתיע גם אותו ומקדים (לטובה) בשנתיים לפחות את מה שהוא וקברניטי המועדון העריכו בשלב הזה של הפרויקט המבטיח בצד האדום של צפון לונדון. ארטטה יפקח עין מקרוב על סולומון וביצועיו ושמו של הישראלי כבר סומן בפנקס הסקאוטינג של ארסנל עוד בעבר בשל האיכויות שהציג במדי שחטאר דונייצק. מנור עצמו הוא בדיוק מסוג השחקנים שארטטה אוהב ומציע מהירות, עוצמה מתפרצת, תחכום ומעל הכל- דמות חיובית בחדר ההלבשה, אותו חדר הלבשה שארטטה דאג היטב לעצב בדמותו ובצלמו מאז מונה לתפקיד בדצמבר 2019.

כששניים עשר משחקי ליגה נותרו עבור פולהאם, האודישן של מנור סולומון צובר תאוצה בתזמון אידיאלי עבורו: כל הזדמנות שניתנה לו על ידי הצוות המקצועי מומשה מבחינתו באופן מקסימלי בזמן שהוא שמר על יכולת מיקוד והוכיח שהפציעה שייכת לעבר הרחוק, הקהל של הקוטג'רס התאהב בו רשמית, חיבר למענו שירי הילל וכבר מביע בפומבי את החשש שימיו בקבוצה ספורים ומעבר נוצץ יותר הוא רק עניין של זמן ומעל הכל- לאחר תקופה ממושכת בה לא שיחק בעקבות פרוץ המלחמה באוקראינה, שיקום אינטנסיבי והפגנת סובלנות, מנור בעיקר עושה את מה שהוא יודע לעשות טוב מכל- נהנה מלשחק כדורגל באופן עקבי, מספק מספרים מרשימים ויכול להמשיך לחלום שהמסע שלו בליגה הטובה בעולם נמצא רק בתחילתו כשאינספור רגעי הצלחה מקצועית ממתינים ממש מעבר לפינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully