וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א הודיעה שתפצה את אוהדי ליברפול בעקבות הכאוס בגמר האלופות בפריז

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 12:55

לוקחת אחריות ומודה באשמתה: אופ"א תשלם כ-3.5 מיליון יורו לכ-20 אלף אוהדים של ליברפול שהיו קורבן לפיאסקו בצרפת, והואשמו שלא בצדק על התנהגותם הפורעת בזמן שלמעשה "הצילו מאסון"

המהומות מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות/לפי סעיף 27/א' לחוק זכויות יוצרים

אופ"א מעניקה החזר כספי ופיצוי לכל אוהדי ליברפול שהיו חלק מהבלגן הגדול בגמר ליגת האלופות בפריז בשנה שעברה בצעד חסר תקדים שעשוי לעלות מיליונים, ומהווה הכרה נוספת עד כמה אופ"א טעתה בארגון האירוע.

דו"ח עצמאי שהוזמן על ידי אופ"א הגיע למסקנה שרק התגובה הבוגרת והמתונה של אוהדי ליברפול מנעה "אסון המוני קטלני" - לאחר שנמצא כי אופ"א לא התנהלה היטב בארגון הבטיחות והאבטחה, שמשטרת צרפת התנהגה בחוסר אחריות על ידי ירי גז מדמיע לתוך הקהל, וששר הפנים הצרפתי ז'רארד דרמנין ניפח את מספר האוהדים חסרי הכרטיסים "כתירוץ להסוואת כישלונות אחרים".

אופ"א כבר התנצלה והבטיחה ליישם את ההמלצות בדו"ח, אך ההחלטה להעניק פיצוי כספי היא למעשה הודאה בכישלון והבעת חרטה, במהלך שיעלה להתאחדות הכדורגל האירופאית מיליוני יורו.

אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד. THOMAS COEX/AFP, GettyImages
אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד/GettyImages, THOMAS COEX/AFP
אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד. THOMAS COEX/AFP, GettyImages
אוהדי ליברפול תקועים מחוץ לסטאד דה פראנס בגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד/GettyImages, THOMAS COEX/AFP
אוהדי ליברפול מחוץ לאצטדיון בפריז לפני גמר ליגת האלופות, אחרי ששוטרים פיזרו גז מדמיע. רויטרס
אוהדי ליברפול מחוץ לאצטדיון בפריז לפני גמר ליגת האלופות, אחרי ששוטרים פיזרו גז מדמיע/רויטרס

בהצהרה מאופ"א נכתב: "לקחנו בחשבון מספר עצום של דעות שהובעו הן בפומבי והן באופן פרטי ואנו מאמינים שמצאנו תכנית מקיפה והוגנת. אנו מעריכים את התרומה מארגוני האוהדם של ליברפול, וכן את הדיאלוג הפתוח והשקוף לאורך תקופה זו. אנחנו מודעים לחוויות השליליות שעברו על אותם אוהדים באותו היום, ובאמצעות תוכנית זו נחזיר לאוהדים ונפצה את אלה שקנו כרטיסים ושהכי הושפעו מהקשיים בגישה לאצטדיון".

במקביל אוהדים רבים של ליברפול כבר תובעים את אופ"א בפעולות קבוצתיות. כזכור, מאות אוהדים עם כרטיסים מקוריים לא הורשו להיכנס לאצטדיון לגמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד, בגלל הכאוס מחוץ לאצטדיון או בגלל שהואשמו בכרטיסים מזויפים, וגם בגלל שהסדרנים לא היו היו מספיק מיומנים ומכשירי הסריקה היו פגומים.

הכרטיסים במחיר הגבוה ביותר היו 690 יורו והזולים ביותר היו 70 יורו. אופ"א אם כך תידרש לשלם כ-3 מיליון יורו לפחות על הביזיון. כזכור, בתחילה אף הואשמו אוהדי ליברפול על כך שהגיעו ללא כרטיסים, פרצו לאזור האצטדיון ולא נשמעו לכוחות האבטחה, למרות שעל פי הדו"ח - עצם העובדה שהאלפים שלא הורשו להיכנס שמרו על קור רוח ולא התפרעו מנע מהומה ואולי אף אסון.

  • עוד באותו נושא:
  • ליברפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully