וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנור הגדול: מנור סולומון מספק את הניצוץ הדרוש לפולהאם

העקביות והביצועים של הישראלי הותירו את הצוות המקצועי של הקוטג'רס בהלם, אז למה עדיין אין לו מקום קבוע בהרכב? אולי הערב נקבל תשובה מול ברנטפורד (22:00, ספורט1)

מנור סולומון מתראיין אצל ניב דוברת מספורט1 אחרי שכבש שער רביעי ברציפות במדי פולהאם, הפעם מול לידס בגביע/ספורט1

''זה מתסכל, זה מבאס מאוד, אבל אין מה לעשות - דברים כאלה קורים ואני אחזור טוב יותר מהפציעה הזאת'', כך אמר לי מנור סולומון בהתכתבות הראשונית בינינו ימים ספורים לאחר פציעתו באוגוסט האחרון במשחק הידידות נגד צ'לסי. 24 שעות בלבד לאחר הופעת בכורה חיובית והגשמת חלום ילדות, לשחק בפרמייר ליג נגד סגנית האלופה, ליברפול, ולסייע לפולהאם לצלוח את משחקה הראשון שוב בליגה העליונה ומנור נאלץ להתמודד עם מציאות חדשה. אימוני הקבוצה, בהם השתלב היטב מן הרגע שנחת למרות שלא שיחק במשך תקופה ממושכת, הוחלפו בחדרי הפיזיותרפיה ומטרה אחת עמדה לנגד עיניו לאורך תקופת שיקומו- לשוב לכר הדשא ולתרום כמיטב יכולתו לקבוצה שהעניקה לו את ההזדמנות הראשונה בליגה הטובה ביותר בעולם.

לאורך כל שלבי השיקום המאתגרים בהם נאלץ לצפות מהצד ולראות כיצד הקוטג'רס מציגים עונת שיא מקומית והופכים באופן רשמי למרעננת הרשמית של הליגה, מנור היה נחוש והחלטי לשוב ולקבל הזדמנויות ראויות למרות שעליו היה להסתגל למציאות החדשה בקרייבן קוטג'. בעקבות פציעתו פולהאם פעלה באסרטיביות בשוק ההעברות והנחיתה שחקנים שונים, כגון דן ג'יימס ו-וויליאן הברזילאי, כשהאחרון הוכיח על בסיס שבועי שהגיל הוא רק מספר והפך, לצידו של החלוץ הסרבי אלכסנדר מיטרוביץ', לאחד הגורמים המשמעותיים ביותר בהצלחתה של פולהאם העונה. השאלה המרכזית שניצבה בפני מנור הייתה כיצד הוא יוכל להשתלב ולצבור דקות משמעותיות על מנת לשוב ולהפוך לשחקן לגיטימי ברוטציה של המנג'ר, מרקו סילבה.

חצי שנה חלפה מאז הפציעה המתסכלת ההיא במתחם האימונים של צ'לסי וסגירת המעגל של מנור מוגדרת כקרובה לשלמות. שער הליגה הראשון שכבש אי פעם במדי פולהאם בבית נגד נוטינגהאם פורסט באמצע פברואר היה רק הספתח, שהוביל למומנטום אדיר שספק אם קברניטי המועדון והצוות המקצועי האמינו שיבוא לידי ביטוי בפרק זמן כל כך קצר. תהליך השיקום הוגדר כחיובי וסילבה רצה להשיב את מנור באופן מדורג לכר הדשא, אולם האיכות והניצוץ שסולומון מפגין בשבועות האחרונים הפתיעו את אנשי הקבוצה שליוו אותו לאורך חודשי השיקום המורכבים, שיהיו משוכנעים שבבוא העת מנור יציג את מה שכולם במועדון קיוו לו כשצורף בקיץ האחרון, אבל העקביות והביצועים שהפגין הותירו את כל כל המעטפת המקצועית בהלם.

מנור סולומון שחקן פולהאם חוגג שער. GLYN KIRK/AFP, GettyImages
סגירת מעגל קרובה לשלמות. מנור סולומון/GettyImages, GLYN KIRK/AFP

בזמן שהשער הביתי נגד פורסט הוגדר כצעד משמעותי ומשמח ברמה האישית והקבוצתית, שער הניצחון שסולומון כבש בחוץ נגד ברייטון במחזור שלאחר מכן כבר היה איתות מרכזי לבאות: שש דקות בסך הכל על כר הדשא ולאחר שעלה כמחליף על חשבונו של אנדראס פריירה הברזילאי וסולומון הימם את יושבי אצטדיון אמריקן אקספרס בשער נהדר ששילב מהירות, עוצמה וחדות אופיינית כל כך, שלשמה מנור הוחתם במועדון. השער לא רק היה מנוגד באופן מוחלט למהלך המשחק, בו ברייטון של רוברטו דה-זרבי (מאמנו לשעבר בשחטאר דונייצק) הייתה עדיפה משמעותית על פני פולהאם, אלא העניק לפולהאם נקודות חשובות מול יריבה איכותית עם מיקום זהה בליגה והראה למנג'ר סילבה שברגעים בו הקבוצה זקוקה לברק וניצוץ באופן נואש, סולומון יכול לספק זאת היטב.

שני השערים שכבש ברציפות הציתו נושא דיון אטרקטיבי בקרב יושבי קרייבן קוטג' לקראת משחק הליגה הביתי נגד וולבס- האם מנור סולומון ראוי כבר לקבל את ההזדמנות בהרכב במסגרת הליגה, לאחר פעמיים בהן פתח ב-11 של סילבה וסייע לקבוצתו לגבור על סנדרלנד בצמד משחקי הגביע האנגלי? אתגר נוסף עמו מנור התמודד היא העובדה כי בנוסף לוויליאן, שחקן הכנף הנוסף המוביל של הקוטג'רס, בובי דה-קורדובה ריד, מציג יכולת גבוהה מתחילת העונה ומצליח לעמוד בהצלחה במטרות ההגנתיות שמאמנו מציב לו כחלק מיעדי הקבוצה ונישול דה-קורדובה ריד או וויליאן כן היה מעלה תהיות לעיתוי ההחלטה. מנור בסופו של דבר פתח על הספסל אבל מחצית ראשונה מאכזבת של פולהאם שהסתיימה ביתרונה של הקבוצה הביתית, הובילה את סילבה להעלות את סולומון כמחליף במחצית, על חשבונו של דה-קורדובה ריד, החלטה שהמנג'ר הפורטוגלי המנוסה בהחלט לא התחרט עליה. בדקה ה-64, יציעי קרייבן קוטג' רעדו והדציבלים באצטדיונה של הקבוצה על גדות נהר התמזה הגיעו לתדרים חדשים: סולומון יצר מרחב פנוי, פרץ קדימה ומחוץ לרחבה ירה כדור אדיר לפינתו של שוערה של וולבס ואיזן את התוצאה. אוהדי הקבוצה המערב לונדונית החלו בשירת שמו של סולומון בקולי קולות שסחפה את היציעים עם הלחן הקליט והמשמח, 'Solomon, Solomon…Ma-Nor SOLOMON'! בפזמון מקומי שהפך לשירו הרשמי של האיש בכחול לבן על כר הדשא בקרייבן קוטג'.

השער שסולומון כבש היווה נקודת ציון לאומית כאשר מנור השתווה לחלוץ העבר, רוני רוזנטל, בכך שהפך לישראלי הראשון מזה שלושים שנה שכובש בשלושה משחקי ליגה ברציפות, ובסדרת הראיונות שסילבה העניק לאחר עוד שער נהדר מרגליו של הישראלי בדיוק ברגעים שבהם פולהאם שיוועה לפתרון התקפי, עיקר השאלות שהופנו כלפיו היו מדוע הוא לא פותח עם סולומון גם במסגרת הפרמייר ליג ולא פחות חשוב- האם הוא מצפה ממנור שידפוק על דלת משרדו כבר למחרת בבוקר עם 'דרישה' לפתוח בהרכב הקוטג'רס במסגרת הליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טירוף מנור סולמון נמשך

מרקו סילבה, מאמן פולהאם. Clive Rose, GettyImages
דואג להחמיא לסולומון. סילבה/GettyImages, Clive Rose

סילבה דאג להחמיא למנור בכל ראיונותיו השונים בחודשים האחרונים אבל הבהיר שהסיבה לכך שמנור טרם פתח בליגה נובעת מכך שלטענתו כושר המשחק שלו לאחר הפציעה עדיין לא מאפשר לו להשלים 90 דקות מלאות באינטנסיביות הנדרשת במשחקי הפרמייר ליג. המקום בהרכב שמנור קיבל והשער הנפלא (והזהה בטכניקה לשער שכבש נגד וולבס לאחרונה) שהבקיע ביום שלישי האחרון העניקו את העדות הנדרשת כי ההזדמנות לפתוח בהרכבה של פולהאם גם בליגה הולכת ומגיעה. השער האחרון שמנור כבש נגד לידס יונייטד אמנם נכבש במסגרת שלב שמינית הגמר של הגביע האנגלי, אולם זהות היריבה ויוקרת המשחק- מאבק על שמונה האחרונות במפעל העתיק בעולם- מעניקים כעת את הרוח הגבית הנדרשת על מנת להעניק לסולומון את המקום המוצדק ב-11 של סילבה גם בליגה.

חודש חלומי עבר על השגריר המרשים בכחול לבן ושעריו והופעותיו האחרונות העניקו לו מקום של כבוד כמועמד לשחקן חודש פברואר של הפרמייר ליג, לצד שמות כגון מרכוס ראשפורד, חברו לקבוצה בפולהאם, השוער ברנד לנו, חלוצה של אסטון וילה אולי ווטקינס ועוד. כשברקע צצו לאחרונה דיווחים על התעניינות ממשית מצד הקבוצות הגדולות ביותר בפרמייר ליג בסולומון והקושי הגדול שעמו פולהאם תתמודד- להשאיר את מנור במועדון גם בעונה הבאה- השחקן עצמו כלל לא עוסק או מקדיש מחשבות לנושאי העברה עתידית תיאורטית.

מנור יקווה הערב (22:00, ספורט1) ראשית לקבל את ההזדמנות הראויה לפתוח לראשונה בפרמייר ליג בדרבי המערב-לונדוני הלוהט נגד ברנטפורד השכנה. גם לאחר השערים המכריעים שכבש בשבועות האחרונים, שאותתו למאמנו שהגיע כעת התזמון להעניק לו את הקרדיט הראוי, סולומון שומר על צניעות מרשימה וקור רוח. הפציעה המתסכלת בקיץ נראית כזכרון ישן ובעיקר נותנת לו מוטיבציית שיא להמשיך ולהשתפר בעקביות, במסע שהולך ומתפתח כמרגש, מהנה ומלא רגעי אושר מקצועיים ואישיים בעונתו הראשונה בליגה הטובה ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully