וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה לייצר בציבור אפקט של הרתעה אישית והרתעה כללית"

כחלק מגיבוש התוכנית הלאומית למיגור האלימות בספורט, פגש השבוע שר התרבות והספורט מיקי זוהר את ד"ר עופר מוכתר, קרימינולוג ומרצה בכיר מהמכללה האקדמית אשקלון. ד"ר מוכתר: "שמחתי להיעתר לבקשת השר ולסייע בנושא החשוב לליבו"

ד"ר עופר מוכתר. יחצ,
האם צפוי שינוי? ד"ר עופר מוכתר/יחצ

עם כניסתו לתפקיד, החל שר התרבות והספורט מיקי זוהר לגבש תכנית לאומית למיגור האלימות בספורט, שאותה יציג בקרוב. כחלק מגיבוש התוכנית, נפגש השר זוהר עם ד"ר עופר מוכתר, קרימינולוג ומרצה בכיר במכללה האקדמית אשקלון ובעל ידע נרחב בהתמודדות עם אלימות. ד"ר מוכתר הציג בפני השר דרכים שונות למיגור תופעת האלימות במגרשי הספורט ברחבי העולם כמו גם מודלים שונים שמטרתם לחזק את תרבות האהדה ואת חווית הצפייה של אוהדי הספורט בישראל.

התוכנית המוצעת למיגור האלימות במגרשים, מבחינת ד"ר מוכתר מהמכללה האקדמית אשקלון, תהיה תוכנית הוליסטית רב מערכתית. בדומה לדו"ח וועדת טיילור, שפורסם בשנת 1990 באנגליה, תנסה לשנות את פניו של הספורט הישראלי תוך התייחסות לשני אלמנטים: מניעת אלימות האוהדים מחד ובמקביל שיפור תדמית הענף ורפורמות שונות, שמטרתן לסייע לאוהדי הכדורגל בישראל מאידך. לדברי ד"ר מוכתר, התוכנית תנסה להתייחס למניעת אלימות האוהדים בשתי תוכניות מניעה: מניעתית אלימות אכיפתית ומניעה קהילתית.

מניעת אלימות אכיפתית

"המטרה היא ליצור בקרב הציבור אפקט של הרתעה אישית והרתעה כללית. פעילות זאת נעשית בעיקר ע"י מערכת אכיפת החוק, הכוללת את המשטרה הפרקליטות, ובתי המשפט. מטרת הפעילות הזו היא לעצב בקרב כלל האוכלוסייה אקלים חברתי בעל שני מאפיינים עיקריים: ציות לחוק והגנה על קורבנות פוטנציאליים. הדבר יתבצע על ידי שיתוף פעולה עם המשרדים השונים למשל באופנים הבאים: צמצום הענישה הקולקטיבית ומעבר לענישה פרטנית במישור הפלילי והאזרחי והדרך השנייה היא שינוי חקיקה בנושאים שונים של אלימות אוהדים הכוללים הרחקה לצמיתות ממגרשי הכדורגל אוהדים אלימים".

מניעה קהילתית

"מניעת פשיעה קהילתית היא בעיקרה מניעה ראשונית שמטרתה לחזק את הקהילה, כך שיצטמצמו גורמי הסיכון הקהילתיים ויחוזקו גורמי החיסון הקהילתיים, שיבלמו את ההתפתחות העבריינית".

עופר, כיצד הדבר יוכל להתבצע?

"הדרכים שיגבירו את הסיכוי להצלחת התכנית הן אלה: ראשית, יצירת דוח שיח משותף בין האוהדים לגורמי אכיפת החוק השונים בדגש על המשטרה, לערב את האוהדים בנושא מניעת האלימות והפשיעה ולקיים עימם דיאלוג וסיעור מוחות. שנית - לשפר את תנאי הצפייה במגרשים, את דרכי ההגעה למשחקים ולקבל החלטה משותפת, עם האוהדים עצמם, בנוגע לשעות המשחקים ומחירי הכרטיסים.
שלישית, לחזק את הנוכחות של גורמים נורמטיביים ביציעים תוך עידוד הגעה של משפחות ליציעים, הוזלת כרטיסים לבני הגיל השלישי ולנשים. דרך נוספת היא יצירת שיתופי פעולה מול משרד החינוך על מנת ליצור תוכנית משולבת משרדים על מנת לסייע בהפחתת האלימות על ידי ביקורים של שחקנים בבתי ספר במערכי שיעור ייעודיים שמטרתם לצמצם אלימות וגזענות ולעודד סובלנות".

מהן הדרכים המוצעות מבחינתך למנוע פשיעה במגרשים?

"יש למצוא כל דרך שתוכל לסכל את רצונם של אוהדים לבצע פעולות אלימות ועברייניות, החל מהצבת צלמות וידאו לזיהוי הפנים, מצלמות טלוויזיה חכמות ועוד. בנוסף, להגביר את הפיקוח והמעקב באמצעות אמצעים פיזיים וטכנולוגיים בזמן אמת".

  • עוד באותו נושא:
  • מיקי זוהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully