וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוכיח ממה הוא עשוי": אבדיה שיחק חולה, ושוב נהנה מול יאניס

הישראלי בלט מול היריבה האהובה עליו ב-NBA למרות שווירוס הבטן ממנו הוא סובל ממשיך להציק, וכבר הדביק שחקנים אחרים. מאמנו שיבח אותו על ההקרבה: "ככה גדלים", אבל היה גם מי שהתמקד ב"טעויות המכריעות" שלו

דני אבדיה רשם הלילה (בין ראשון לשני) את אחד ממשחקיו המרשימים ביותר העונה, בהתחשב בנסיבות. אבדיה שסבל מווירוס בבטן שמנע ממנו לקבל דקות משמעותיות בהפסד לטורונטו אתמול, היה בספק גדול גם למשחק מול מילווקי, אחרי שהמשיך לחוש ברע ביממה האחרונה.

הווירוס ממנו סובל אבדיה המשיך להשפיע עליו עד דקות לפני המשחק, וכבר הספיק לעבור גם לשחקן אחר בקבוצה, אנתוני גיל. אבל אבדיה יודע שכל משחק קריטי לוויזארדס במאבק על המקום בפליי-אין, והלילה גם קייל קוזמה הפצוע נעדר, כך שמצבת הפורוורדים נראתה דלילה למדי, לכן אבדיה החליט לשחק בכל זאת. במחצית הראשונה ההשפעה שלו הייתה בעיקר בצד ההגנתי, כשבמשך דקות רבות הוא הופקד על יאניס אנטטוקומפו, אבל במחצית השנייה הוא התעורר גם בצד ההתקפי. וושינגטון אמנם הפסידה 117:111, אבל אבדיה סיים עם 17 נקודות (5 מ-10 מהשדה, 2 מ-4 מהשלוש, 5 מ-5 מהעונשין), הוסיף 6 ריבאונדים, שני אסיסטים ו-3 חטיפות, והיה אחד הגורמים העיקריים לקאמבק של הוויזארדס במחצית השנייה.

ההופעה המעודדת של אבדיה לא בהכרח מפתיעה בהתחשב ברקורד שלו מול מילווקי, שהפכה אולי ליריבה האהובה עליו ב-NBA. ב-8 משחקים מול הבאקס בקריירה, אבדיה מעמיד ממוצעים של 10.1 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-2.3 אסיסטים, והוא עומד על רצף של ארבעה משחקים עם מספר נקודות דו ספרתי מולם. זכור במיוחד מפגש קודם של אבדיה מול הבאקס ב-2021 בו דווקא לא הצטיין בהתקפה, אבל הגביל בצורה מרשימה את יאניס אנטטוקומפו בהגנה, שאחריו "המציא" את תנועת האיקס אחרי עצירות בהגנה. כעת מתברר שהוא נהנה מהמפגשים עם יאניס וחבריו גם כשהוא חש ברע

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס, מול יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס. רויטרס
אוהב את המפגשים מולו. אבדיה מול יאניס/רויטרס

באתר הרשמי של הוויזארדס הגדירו את ההופעה של אבדיה "מעוררת השראה". "אבדיה סירב לוותר על המשחק, וזה מעורר השראה. היה לו חלק עצום בקאמבק של הוויזארדס במחצית השנייה", תיארו. "הוא עשה את כל העבודה השחורה - שמר על יאניס, לקח ריבאונדים, חדר חזק לסל בהתקפות מעבר וקלע את השלשות הפנויות".

גם מאמן וושינגטון ווס אנסלד ג'וניור שיבח את ההקרבה של אבדיה, ואמר: "אני גאה בו. עד הרגע האחרון, הוא היה מהוסס לגבי האפשרות שיוכל לשחק. הוא לא הרגיש טוב. לתת משחק כזה, לשחק ברמה הזאת כשאתה מרגיש ככה, זה משמעותי מאוד. ככה נראית גדילה. הוא הוכיח מאיזה חומרים הוא עשוי".

הבלוגר קווין ברום: "אבדיה השפיע לטובה על המשחק בשני צידי המגרש"

היו גם ישראלים ביציעים

ב-NBC ציינו את אבדיה לטובה וכתבו ש"הוא עזר לוויזארדס להיצמד למילווקי ועשה עבודה הגנתית לא רעה בכלל על יאניס אנטטוקומפו", אבל יחד עם זאת התמקדו גם בשגיאות שעשה בדקות האחרונות, כשאיבד שני כדורים חשובים. "אבדיה דרך על קו החוץ שתי דקות לסיום, כשוושינגטון הייתה בפיגור שתי נקודות בלבד. מילווקי קלעה שלשה, ובהתקפה הבאה אבדיה עשה עבירת תוקף. הטעויות האלה גבו מחיר גדול", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully