וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרטיס לכיוון אחד: תמונת המצב המלאה של מאבק הפלייאוף ביורוליג

הקריסה של מכבי תל אביב במונאקו פגעה בסיכויי ההעפלה לפלייאוף, אבל עדיין יש מקום לאופטימיות. למי יש את הלו"ז הנוח ביותר, מי נמצאת בסטטוס הכי בעייתי ומי עלולה ליפול מהרגליים? עושים סדר

סיכום שבועי, 2.3.23/ספורט1

הקריסה של מכבי תל אביב אמש (חמישי) ברבע האחרון במונאקו, הותירה אותה במקום ה-10 בלבד ביורוליג והוציאה אותה מהשמינייה הראשונה, אבל איך נראים הסיכויים שלה לזכות בכל זאת בכרטיס לפלייאוף? המאבק על ההעפלה יהיה העונה צמוד במיוחד, עם לא פחות מ-7 קבוצות שנלחמות זו בזו. ההפסד של הכוכב האדום אתמול לבאיירן מינכן, הוציא אותה אולי סופית מהמירוץ, אבל במחזורים שנותרו עד לסיום העונה עדיין צפוי קרב גדול.

כמה גדול? תמונת המצב הבאה אמורה לעשות סדר.

המאבק על הפלייאוף

6. פרטיזן בלגרד (12:14)
7. אנאדולו אפס (12:13)
8. באסקוניה (12:14)
---
9. ולנסיה (12:13)
10. מכבי תל אביב (13:13)
11. ז'לגיריס קובנה (13:13)
12. וירטוס בולוניה (13:12)

* תזכורת: במקרה של שוויון נקודות, המאזן במפגשים ראש בראש בין הקבוצות יכריע. אם המאזן זהה, הפרש הסלים במפגשים בין הקבוצות יקבע.

ים מדר, פרטיזן בלגרד. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
פרטיזן בעמדת זינוק מצוינת. ים מדר/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

6. פרטיזן בלגרד

מאזן: 12:14

מה נשאר לה: וירטוס בולוניה (ח), מילאנו (ח), אנאדולו אפס (ח), אולימפיאקוס (ב), ריאל מדריד (ב), מונאקו (ח), פנאתינייקוס (ב).

הכושר הנוכחי: מצוין. מאז ההפסד למכבי תל אביב בהיכל ב-11 בינואר, הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' ניצחה בשישה משמונה משחקים.

הסטטוס של הסגל: אוברדוביץ' נהנה מסגל מלא בתקופה האחרונה, למעט פציעה שולית וזניחה של הסנטר בלסה קופריביציה מקצה הרוטציה. דנטה אקסום חזר לאחרונה מפציעה.

עוד בוואלה!

נקודת האל חזור קרובה, ולמכבי ת"א נמאס לתרץ: "אסור להיראות ככה"

לכתבה המלאה
שיין לארקין שחקן אנאדולו אפס. Seskim Photo/MB Media, GettyImages
הרבה עומס ייפול עליו. שיין לארקין/GettyImages, Seskim Photo/MB Media

7. אנאדולו אפס

מאזן: 12:13

מה נשאר לה: הכוכב האדום בלגרד (ח), מכבי תל אביב (ב), ריאל מדריד (ב), פרטיזן בלגרד (ב), אלבה ברלין (ח), מילאנו (ב), וירטוס בולוניה (ב), פנרבחצ'ה (ח), מונאקו (ב).

הכושר הנוכחי: סביר. ניצחה שלושה מארבעת משחקיה האחרונים, כולל שניים דחוקים על פנאתינייקוס ו-וילרבאן. ניצחה חמישה משמונת המשחקים שלה מאז ההפסד למכבי תל אביב בסוף דצמבר.

הסטטוס של הסגל: בעייתי. ה-כוכב ואסיליה מיציץ' מושבת בשל פציעה, ועדיין לא ברור מתי יחזור. אמש עדכן ארגין עתמאן שמיציץ' ככל הנראה לא יזדקק לניתוח, מה שיקצר את משך ההיעדרות שלו, אבל הוא צפוי להיעדר בשבועיים הקרובים, וסיכוי גבוה שיחמיץ את המשחק נגד מכבי תל אביב. גם הגארד הוותיק דואוש בלבאי פצוע, ומצבת הגארדים של אלופת אירופה תהיה דלילה יחסית בתקופה הקרובה.

שחקן באסקוניה מרקוס הווארד. ion Alcoba/Quality Sport Images, GettyImages
דלילות בקו האחורי אצל באסקוניה. מרקוס הווארד/GettyImages, ion Alcoba/Quality Sport Images

8. באסקוניה

מאזן: 12:13

מה נשאר לה: ולנסיה (ב), ריאל מדריד (ח), מונאקו (ב), מכבי תל אביב (ח), הכוכב האדום בלגרד (ח), אלבה ברלין (ב), פנרבחצ'ה (ב), וילרבאן (ב), אולימפיאקוס (ח).

הכושר הנוכחי: פושר. הבאסקים הפסידו שני משחקים ברצף, גברו בקושי רב על פנאתינייקוס בבית ולפני כן מעדו אצל מילאנו. נותרו להם שני משחקים נוחים על הנייר בבית מול אלבה ברלין ו-וילרבאן החלשות, אבל בהתחשב במאזן החוץ הלא מרשים שלהם, סביר שייתקלו בקשיים רבים בארבעת משחקי חוץ המאתגרים שמצפים להם במדריד, תל אביב, בלגרד ופיראוס.

הסטטוס של הסגל: לא אידיאלי. ההשעייה של פירייה הנרי בחשד לשימוש בחומרים אסורים השאירה את הקבוצה עם שמיכה קצרה בקו האחורי, ובינתיים מקס היידגר שצורף כדי לעבות אותו לא מספק את הסחורה ביורוליג. העומס על דריוס תומפסון ומרקוס הווארד גדול למדי, ועלול להשפיע עליהם ככל שהעונה תתקדם.

כריס ג'ונס, ולנסיה. Pablo Morano/MB Media, GettyImages
במגמת עלייה. כריס ג'ונס/GettyImages, Pablo Morano/MB Media

9. ולנסיה

מאזן: 12:13

מה נשאר לה: באסקוניה (ח), מילאנו (ב), ריאל מדריד (ח), פנרבחצ'ה (ב), מונאקו (ח), הכוכב האדום בלגרד (ח), ז'לגיריס קובנה (ח), וירטוס בולוניה (ב), ברצלונה (ח).

הכושר הנוכחי: טוב יותר משל מכבי תל אביב. ניצחה שישה מתשעה משחקים מתחילת השנה, וניצלה שורה של משחקי בית כדי לצבור ניצחונות. הבעיה מבחינתה היא שמצפים לה שישה משחקי חוץ לא פשוטים עד סוף העונה, כולם מול קבוצות שנכון לעכשיו נמצאות בצמרת הטבלה או נאבקות על הפלייאוף.

הסטטוס של הסגל: מעודד. בויאן דובלייביץ' חזר לאחרונה מפציעה, גם קייל אלכסנדר שב למגרשים ומרטין הרמנסון בדרך. המאמן אלכס מומברו יהנה מאחד הסגלים הכי עמוקים אם לא העמוק ביותר מבין הקבוצות שמתחרות על הכרטיס לפלייאוף.

ווייד בולדווין, לורנזו בראון. דני מרון
לפחות הם בריאים. בולדווין ובראון/דני מרון

10. מכבי תל אביב

מאזן: 13:13

מה נשאר לה: פנרבחצ'ה (ב), אנאדולו אפס (ח), באסקוניה (ב), וילרבאן (ח), וירטוס בולוניה (ב), מילאנו (ב), ז'לגיריס קובנה (ח), ריאל מדריד (ב).

הכושר הנוכחי: בעייתי. מאז הניצחון הדרמטי על ולנסיה בתחילת פברואר, הקבוצה של עודד קטש נמצאת במגמת ירידה. ההפסד הביתי לכוכב האדום סיבך אותה מאוד, אחר כך הגיע ניצחון דחוק על באיירן מינכן והתבוסה אתמול בידי מונאקו החריפה את המצב. בין לבין הגיע גם הפסד בגמר גביע המדינה שבוודאי לא תרם להרגעת הרוחות.

הסטטוס של הסגל: כל עוד ווייד בולדווין ולורנזו בראון בריאים במקביל, המצב טוב יחסית. הגארדים הבכירים של הקבוצה לא הרבו לשחק יחד העונה בשל פציעות, ובשבועות האחרונים הם מנסים למצוא את הנוסחה המחודשת כיצד להפרות זה את זה, בינתיים ללא הצלחה. כך או כך, ללא אוסטין הולינס ואלכס פויתרס שייעדרו עד סוף העונה, קטש בוודאי לא נהנה מסגל עמוק במיוחד.

קינן אוואנס, שחקן ז'לגיריס קובנה. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
כבר אי אפשר להסתיר את החיסרון שלו. קינן אוואנס/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

11. ז'לגיריס קובנה

מאזן: 13:13

מה נשאר לה: אלבה ברלין (ח), וילרבאן (ב), אולימפיאקוס (ב), פנרבחצ'ה (ח), מונאקו (ב), ולנסיה (ב), מכבי תל אביב (ב), באיירן מינכן (ח).

הכושר הנוכחי: אולי הגרוע ביותר מבין הקבוצות הנאבקות על הכרטיס. הובסה בשני המשחקים האחרונים במדריד וברצלונה וניצחה רק משחק אחד מתוך ששת האחרונים, כשחמשת ההפסדים היו בהפרש דו ספרתי.

הסטטוס בסגל: מאתגר למדי. אם בשבועות הראשונים אחרי הפציעה מסיימת העונה של קינן אוואנס הליטאים המפתיעים עוד הצליחו לחפות על חסרונו בשלל דרכים, לאחרונה המחסור בגארד בכיר ניכר מאוד, ומשפיע על התוצאות. אייזיאה טיילור שצורף כדי למלא את החלל רחוק מאוד מהאיכות של אוואנס, ובינתיים גם אקילה פולונארה שחתם כדי לסתום חורים בעמדות הפנים לא מציל את המצב.

מילוש תאודוסיץ' שחקן וירטוס בולוניה. Roberto Finizio, GettyImages
הכל עליו. תאודוסיץ'/GettyImages, Roberto Finizio

12. וירטוס בולוניה

מאזן: 13:12

מה נשאר לה: פנרבחצ'ה (ח), פרטיזן בלגרד (ב), אלבה ברלין (ח), מונאקו (ח), ריאל מדריד (ב), מכבי תל אביב (ח), אנאדולו אפס (ח), ולנסיה (ח), מילאנו (ב).

הכושר הנוכחי: במגמת שיפור. הערב תעמוד הקבוצה של סרג'יו סקאריולו למבחן משמעותי במשחק החוץ מול פנרבחצ'ה, אבל בתקופה האחרונה היא פילסה את דרכה חזרה למאבקי הפלייאוף. ניצחה שלושה מארבעת המשחקים האחרונים, וארבעה משישה.

הסטטוס בסגל: לא אידיאלי. אייזאה קורדינייה ואיפה לונדברג מושבתים בימים האחרונים, והניסיונות להחתים את טיילר דורסי עלו בתוהו - מה שמשאיר הרבה מאוד עומס על הכתפיים של מילוש תאודוסיץ' בן ה-35 ומרקו בלינלי בן ה-36. נראה שגורל העונה של הבולונזים ייקבע בהתאם לעמידות של שני ה"קשישים", וזו לא בהכרח בשורה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully