וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת האל חזור קרובה, ולמכבי ת"א נמאס לתרץ: "אסור להיראות ככה"

3.3.2023 / 7:00

הצהובים כועסים ומתוסכלים אחרי הקריסה במונאקו: "כבר אי אפשר לקרוא לזה פספוס". החולשה של בראון חשפה את התלות המוגזמת, הפער בין מונקה לבריימו המחיש את הטעות, ובקבוצה כבר מבינים: בלי לנצח בשבוע הטורקי, הפלייאוף יהפוך לכמעט בלתי אפשרי

1. מאבק העלייה לפלייאוף של מכבי תל אביב ספג אמש (חמישי) מהלומה, לאחר שהצהובים הפסידו למונאקו בחוץ 86:67 והתרחקו מהכרטיס כשנותרו שמונה מחזורים לסיום העונה. הקבוצה של עודד קטש רשמה את הפסד החוץ ה-11 שלה העונה מ-14 משחקים, כשנותרו עוד שלושה משחקי חוץ לסיום העונה.

אנשי הקבוצה נראו ונשמעו מתוסכלים בסיום המשחק בעיקר בשל הקריסה ברבע הראשון והאחרון. מכבי החלה את המשחק בפיגור 9:0, פיגרה בהפרש דו ספרתי בשלב מוקדם וסיימה את הרבע הראשון בפיגור 13. הצהובים רשמו רבע שני ושלישי נהדרים אותם ניצחו ביחד 28:42, אבל קפאו ברבע האחרון, איפשרו למונאקו ריצת 0:15 והובסו ברבע אחרון 28:8.

מכבי קיבלה 17 נקודות מווייד בולדווין ו-16 מבונזי קולסון, כשגם רומן סורקין רושם משחק יחסית טוב עם 9 נקודות, אבל לורנזו בראון היה חלש עם 7 נקודות. הצהובים איפשרו למונאקו 17 ריבאונדים בהתקפה, כששחקני הפנים של הקבוצה הצרפתית, שקלעו 4 נקודות בהיכל בסיבוב הראשון, חגגו עם 30 נקודות ו-18 ריבאונדים במצטבר.

"נתנו לעצמנו את ההזדמנות לנצח, אבל הם קלעו זריקות גדולות. זה מאוד כואב, אך נגדל ונשתפר מזה", ניתח קולסון בסיום. "הראינו מלחמה ואופי, אבל לא ביצענו כמו שצריך את התוכנית בהתקפה וזה פגע בנו. ריבאונד ההגנה היה בעיה, הם תקפו אותנו שוב ושוב בדבר הזה. זה הפסד קשה".

רומן סורקין הוסיף: "רבע ראשון ורביעי לא טובים שלנו. חזרנו למשחק, אבל הדברים לא הלכו לנו, גם הריבאונד שדיברנו עליו. יש לנו עוד משחקים והחל מהמשחק הבא, נבוא לנצח. שמענו את האוהדים שלנו יותר מהאוהדים של מונאקו, אז מגיעה להם תודה ענקית, הם השחקן השישי שלנו. מבאס שלא הבאנו להם את הניצחון, נבוא חדים בפעם הבאה ונביא להם אותו".

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. Direction de la Communication - Manuel Vitali, אתר רשמי
נקודת אור שלא הספיקה. סורקין/אתר רשמי, Direction de la Communication - Manuel Vitali

2. הרבה מאוד עצבים ותסכול שידר הספסל של מכבי תל אביב בפתיחת המשחק, ולאחר מכן גם ברבע האחרון, בשתי הקריסות של הקבוצה. בשני פרקי הזמן הללו קיבל עודד קטש שריקה לעבירה טכנית שבסופו של דבר גרמה לו להיות מורחק ולא לעמוד על הקווים ברגעי ההכרעה של המשחק.

במכבי ניסו להסביר את התסכול בכך שחשו במהלך כל הימים שהובילו למשחק שיש להם סיכוי לנצח את ההתמודדות ולעשות צעד חשוב במאבקי הפלייאוף. הצהובים קיבלו לראשונה זה תקופה ארוכה שבוע מלא של הכנה לקראת המשחק, אך פתחו חלש מאוד ופיגרו בהפרש דו ספרתי עם פתיחת המשחק. ההמשך היה הרבה יותר טוב, אבל רבע אחרון גרוע חשף שוב את התסכול של הקבוצה.

"יותר מאשר פספוס, מרגישים שאנחנו צריכים להיראות טוב יותר. אין לנו תירוצים, אסור להיראות ככה", אמר אחד מאנשי הקבוצה אמש, "כולם לקחו את ההפסד הזה קשה כי בשלב הזה של העונה אתה לא רוצה להפסיד, במיוחד לא כשאתה מרגיש שיכולת לשחק טוב יותר".

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. רועי כפיר, אינסטגרם מכבי ת"א, אתר רשמי
עוד קריסה. קטש על הספסל/אתר רשמי, רועי כפיר, אינסטגרם מכבי ת"א

3. כאמור, לורנזו בראון היה במשחק חלש. עד כמה חלש? הוא סיים אותו עם מדד יעילות מאופס, השני הכי נמוך שלו העונה, כשהראשון הושג במשחק בו נפצע אחרי 4 דקות וחצי. במשך דקות ארוכות ניסה הרכז להכריח ולהיכנס למשחק בכוח ללא הצלחה, אבל זה לא מנע מקטש לתת לו הכי הרבה דקות מבין שחקני הקבוצה.

לא מעט כבר דובר על כך שבראון ובולדווין מתקשים להצטיין ביחד, אך התלות של הצהובים ביכולת טובה של בראון הומחשה פעם נוספת. למעשה, כשבראון רושם משחקים בינוניים ומטה, מכבי לא מנצחת. "לורנזו מאוד דומיננטי, וכשהוא משחק ולא בשיאו, אנחנו נתקשה לנצח", אישר אחד מאנשי הקבוצה מצרפת במהלך הלילה.

המשחק אמש היה השלישי של בראון העונה עם מספר נקודות חד ספרתי, להוציא את המשחק בו נפצע. גם במשחקים הקודמים בהם הוא התקשה, מכבי הפסידה. בפעם החמישית העונה הוא סיים עם מדד חד ספרתי, כשרק במשחק החוץ נגד אלבה ברלין הצליחו הצהובים לנצח.

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון נגד מונאקו. Direction de la Communication - Manuel Vitali, אתר רשמי
כשהוא רע, הקבוצה רעה. לורנזו בראון/אתר רשמי, Direction de la Communication - Manuel Vitali

4. ההפסד של מכבי בצירוף הניצחונות של פרטיזן בלגרד ואנאדולו אפס השאיר את הצהובים שוב מחוץ לשמינייה הראשונה. הפער שלהם מהטורקים להם עוד משחק חסר נגד ריאל מדריד, יעמוד על חצי משחק.

במכבי מבינים את המשמעות של השבוע הכפול שמחכה להם בשבוע הבא, שיכלול משחק בית נגד פנרבחצ'ה ביום רביעי ומשחק חוץ מול אנאדולו בשישי. בקבוצה יודעים שאם יפסידו את שני המשחקים הללו, הם יהיו כבר בסיטואציה כמעט בלתי אפשרית שבה יצטרכו לנצח כנראה את כל המשחקים עד לסיום העונה כדי להעפיל לפלייאוף. לכן השבוע הבא גורלי.

"ככל שמתקרבים לרגעי ההכרעה של העונה, כל משחק הוא יותר חשוב מהקודם", הודה אחד מאנשי המועדון אמש. "ההפסד הזה קבע שאנחנו חייבים לנצח את אחד משני המשחקים הבאים כדי להישאר במצב סביר לקראת מחזורי הסיום. יהיה כמעט בלתי אפשרי לעלות אם נפסיד פעמיים בשבוע הבא".

שחקן מכבי תל אביב, לורנזו בראון, עם סולימאן בריימו. Direction de la Communication - Manuel Vitali, אתר רשמי
ההבדל בין הקבוצות. בריימו מתוסכל/אתר רשמי, Direction de la Communication - Manuel Vitali

5. ברגעים שבהם מכבי תל אביב דווקא הציגה את הכדורסל הטוב שלה, ברבע השלישי, אותו סיימה ביתרון, מי שהחזיק את מונאקו במשחק היה שחקן הפנים צ'ימה מונקה. האמריקאי קלע 7 מ-9 הנקודות שלו ב-4 דקות האחרונות של הרבע השלישי ושמר את מונאקו בפער קטן. זה היה משחקו הטוב ביותר מאז שהגיע לקבוצה.

מונקה היה על הכוונת של מכבי תל אביב לאחר הפציעה של אלכס פויתרס. במכבי האמינו שיצליחו לצרף את הפורוורד שנפלט מה-NBA, אבל ההצעה ממונאקו שינתה את התמונה. מי שכן הגיע בסופו של דבר לקבוצה, סולימאן בריימו, פתח אמש לראשונה בחמישייה ולא קלע ב-10 דקות על המגרש. כמו במשחקים קודמים, הוא שוב נראה רע מאוד. הפער בין הקבוצות אמש, הוא גם הפער בין החיזוק שהם עשו בשלבים המשמעותיים של העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully