וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברצלונה כפי שלא הכרנו": הקלאסיקו הוכרע דרך הגנה והקנטות

עם אחוזי החזקת הכדור הכי נמוכים מ-2008, בלי העוגנים הכי חשובים בהתקפה, "בארסה הגרועה ביותר יצאה עם ניצחון בלתי נתפס מהברנבאו". עכשיו הטראש טוק של צ'אבי לקרבחאל ושל גאבי לויניסיוס נחשף, ואראוחו מקבל קרדיט: "שחקן ההגנה הטוב בעולם"

תקציר: ריאל מדריד - ברצלונה 1:0/ספורט1

"בארסה הגרועה ביותר שדרכה בברנבאו זה זמן רב יצאה עם ניצחון בלתי נתפס": כך תיארו ב"מארקה" את ה-0:1 של ברצלונה על ריאל מדריד אמש (חמישי) במשחק הראשון מתוך שניים בחצי גמר גביע המלך. "צ'אבי החנה את האוטובוס, נופץ המיתוס על כך שהבלאוגרנה צריכים לשחק טוב כדי לנצח", הוסיפו בגוף התקשורת שמזוהה עם הבלאנקוס.

אז אמנם האורחת השיגה מקדמה חשובה רק בזכות שער עצמי של אדר מיליטאו, אבל ריאל יכולה לבוא בטענות רק לעצמה. למרות שהחזיקה בכדור שני שליש מהזמן, אלופת אירופה לא רשמה ולו איום אחד למסגרת וסיפקה תצוגה חלשה להחריד. "מדריד כל כך אוהבת מהפכים, שהיא החליטה לתת יתרון של שער לברצלונה שנפלה ממנה כמעט בכל אספקט של המשחק. נדיר לראות את הבלאוגרנה נכנעים כך בהחזקת הכדור. הם יצאו בחיים הודות להגנה, נקודת החוזק העיקרית שלהם העונה, אבל היו באמת חלשים", הוסיפו בתקשורת בבירת ספרד.

זה היה רחוק מאוד מלהיות משחק טיפוסי של ברצלונה. בהיעדרם של שלושת העוגנים ההתקפיים פדרי, עוסמאן דמבלה ורוברט לבנדובסקי, היא התמקדה בצד ההגנתי והציגה בעיקר קשיחות. היא החזיקה בכדור רק ב-35.6% מהזמן - המספר הכי נמוך שלה במשחק רשמי מאז 2008, אחרי רצף של 861 משחקים עם אחוז גבוה יותר. "זו הייתה ברצלונה כפי שלא הכרנו אותה מעולם, במיוחד לא במשחקי קלאסיקו", כתבו ב"קאדנה סר", "היא ניצחה דרך ההגנה, כי השחקנים שעושים את ההבדל מבחינתה היו הערב בצד הזה של המגרש. היא ניצחה בברנבאו בלי המוסר הכי טוב, הדריבליסט הכי טוב והסקורר הכי טוב בקבוצה. ניצחה למעשה כמעט בלי שום כלים, ובלי לשחק".

נראה שחלק מהטקטיקה של הקטלאנים הייתה גם להקניט את שחקני ואנשי ריאל במהלך המשחק, כדי להוציא אותם משלוותם. צ'אבי, ששמר על מאזן מרשים למדי כמאמן בקלאסיקו, קיבל כרטיס צהוב שהתווכח עם דני קרבחאל. בתקשורת הספרדית חשפו שהוא אף קילל את מגן ריאל והטיח בו: "אתה ממש טיפש". גם ויניסיוס הוקנט מספר פעמים על ידי שחקני ברצלונה, וגאבי נראה כשהוא מקלל אותו: "בן ז**ה".

שחקני ברצלונה חוגגים. רויטרס
גם ביכולת לא מרשימה, ברצלונה השיגה ניצחון חשוב/רויטרס
שחקני ריאל מדריד מאוכזבים. OSCAR DEL POZO/AFP, GettyImages
אפס בעיטות למסגרת. שחקני ריאל מדריד/GettyImages, OSCAR DEL POZO/AFP

מעל כולם בהגנה של הקטלאנים כיכב רונאלד אראוחו. כמו ב-0:4 בלקאסיקו בליגה לפני כמעט שנה, האורוגוואי תופקד כמגן ימני כדי לקחת את ויניסיוס כפרויקט, וגם הפעם לא נתן לברזילאי לשחק. "אראוחו מחק את ויני ושלט בקלאסיקו", החמיאו במדריד, בעוד התקשורת הברצלונאית חגגה: "אראוחו שוב היה חומה בלתי עבירה עבור ויניסיוס". שחקן ההגנה של בארסה הצטנע: "אנחנו מכירים את האיכויות של ויניסיוס. הוא מדהים, היום הצלחתי לעצור אותו, אבל נותרו עוד קרבות נגדו". צ'אבי אמר על אראוחו ש"הוא אחד משחקני ההגנה הטובים בעולם כיום", ובתקשורת הקטלאנית מיהרו לחרוץ: "הוא לא אחד משחקני ההגנה הטובים בעולם, הוא בוודאות הטוב שבהם".

הקיצוני, אגב, זכה להתייחסות גדולה גם בשל העובדה שהוא ניצל מכרטיס אדום. בדקה ה-24 הוא הטיח לקרקע את פרנקי דה יונג בצורה גסה, השופט מונוארה שלף לעברו צהוב ואז ויניסיוס מחה על כך בצורה שלדעת רבים הצדיקה צהוב שני והרחקה. מאידך, גם גאבי ביצע שתי עבירות ללא כדור וסיים את המשחק עם צהוב בלבד.

"לא הצלחנו להחזיק בכדור, אבל עשינו הגנה מצוינת", הדגיש צ'אבי את נקודת האור בצד המנצח. "ה-0:1 נותן לנו יתרון מסוים, אבל עדיין נצטרך להתמודד עם ריאל מדריד חזקה מאוד ולדעתי היא עדיין פייבוריטית". המאמן דאג גם להחמיא לכוכב הערב של בארסה: "אראוחו הוא אחד משחקני ההגנה הטובים ביותר בעולם".

שחקני ריאל מדריד מוחים על כרטיס צהוב: טוני קרוס, ויניסיוס. JAVIER SORIANO/AFP, GettyImages
ניצל מהרחקה. ויניסיוס מוחה על הצהוב/GettyImages, JAVIER SORIANO/AFP

המספרים

* מאז 2010 לא סיימה ריאל מדריד משחק ביתי במפעל כלשהו מבלי לבעוט למסגרת. זו הייתה הפעם הראשונה שזה קרה לה בקלאסיקו מאז עונת 2013/14.

* מאז עונת 2013/14, לבלאנקוס לא היה קלאסיקו עם אחוזי החזקה בכדור גבוהים כל כך. במקביל, ברצלונה רשמה אמש גם את האחוז הנמוך ביותר שלה במשך תקופה זו, מול כל יריבה ובכל מסגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully