וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה אחרי שפוטר ממנה: הנקמה הכואבת של המאמן בנבחרת מארצו

טענות להרגלים רעים והתנהגות לא מקצועית, קצר בינו לבין השחקנים ופסקי זמן מבולבלים הביאו לסיום דרכו של נסטור גרסיה בנבחרת ארגנטינה באוגוסט. לפנות בוקר, כמאמן הרפובליקה הדומיניקנית, הוא השאיר את סגנית אלופת העולם מחוץ למונדובאסקט אחרי 41 שנה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 27.2/ספורט1

כשנבחרת הרפובליקה הדומיניקנית ניצחה לפנות בוקר (שני) 75:79 את ארגנטינה, המאמן נסטור "צ'ה" גרסיה חגג לא רק את ההעפלה היוקרתית לגביע העולם בפיליפינים, יפן ואינדונזיה, אלא גם סגירה של חשבון אישי טרי במיוחד עם האלביסלסטה.

רק בחודש אוגוסט האחרון סיים את חלקו גרסיה, ארגנטינאי שהתפתח מקצועית במולדתו והתבסס בה כמאמן בעל שיעור קומה ברמה הבינלאומית, בתפקיד מאמן נבחרת ארגנטינה, לו התמנה לאחר המשחקים האולימפיים ב-2021. זה קרה דווקא אחרי ניצחון על נבחרת איי בהאמה, וארבעה ימים לפני אליפות אמריקה - שבסיומה האלביסלסטה זכתה בתואר בהדרכת מחליפו של גרסיה, הרכז לשעבר פאבלו פריג'יוני.

שחקני נבחרת ארגנטינה אחרי הדחה במוקדמות גביע העולם בכדורסל. Marcelo Endelli, GettyImages
נכשלו בענק. שחקני נבחרת ארגנטינה אחרי ההפסד/GettyImages, Marcelo Endelli

"'צ'ה' יידע אותנו בדבר עזיבתו, מסיבות פרטיות שאנו מעדיפים לכבד", הסביר לפני חצי שנה איגוד הכדורסל הארגנטיני, אולם במקביל, כלי התקשורת המקומיים הציגו את סיום ההתקשרות יותר כפיטורים מאשר כהתפטרות.

בסביבת הנבחרת טענו ל"התנהגויות לא מקצועיות" בפני השחקנים ו"הרגלים רעים" של גרסיה, שלפי הדיווחים נהג לצאת מהמלון בו שהתה הנבחרת מסיבות לא ידועות. הקצר והיחסים הרעועים בינו לבין השחקנים הביאו לפיצוץ כשהמאמן נעדר מאימון לפני המשחק המדובר נגד איי בהאמה. במשחק עצמו אפשר היה לראות ניהול תמוה של גרסיה, ופסקי זמן מלאים בשגיאות ובלבולים מצדו, עד כדי כך שהשחקנים פשוט הפסיקו להקשיב לו וקמו מהספסל לפני שהוא סיים לדבר, הכל לעיני מצלמות הטלוויזיה.

הלילה, אפשר לומר, גרסיה ניקה את שמו וצחק אחרון. לא רק שהוא העלה נבחרת הרבה פחות מוכשרת מארגנטינה למונדובאסקט, אלא גם הדיח לא פחות ולא יותר מאשר את סגנית אלופת העולם המכהנת, והשאיר את נציגי מדינתו מחוץ לטורניר החשוב לראשונה זה 41 שנים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית חוגגת העפלה לגביע העולם בכדורסל אחרי ניצחון חוץ על ארגנטינה. Marcelo Endelli, GettyImages
הישג נהדר וסגירת חשבון אישית. גרסיה חוגג עם שחקני הרפובליקה הדומיניקנית/GettyImages, Marcelo Endelli

אפשר, אם כן, להבין מדוע המאמן הארגנטינאי חגג את הכישלון העצום של נבחרת ארגנטינה בהפגנתיות שכזו. למשך מספר שניות נהג גרסיה בכבוד ובמקצועיות הראויים למעמד, כאשר מחליפו פריג'יוני ניגש לברך אותו על הניצחון. שניות לפני כן הוא חיבק את צוות האימון שלו, ולאחר מכן הניף את אגרופיו אל על כשהוא מחייך ומורם על כתפי שחקני הרפובליקה הדומיניקנית.

שישה חודשים אחרי פרידה בנסיבות מפוקפקות מנבחרת ארגנטינה, נסטור גרסיה התברר כתליין שלה. זו לא הייתה הפעם הראשונה: "צ'ה" ניצח את מולדתו גם בגמר אליפות דרום אמריקה ב-2014 ובגמר אליפות אמריקה שנה לאחר מכן, שני המקרים כמאמן נבחרת ונצואלה. הפעם, המכה שהנחית על האלביסלסטה הייתה כואבת הרבה יותר, ואישית הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully