וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה גדולה: ארגנטינה הודחה במוקדמות אליפות העולם

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 8:12

סגנית אלופת העולם מ-2019 הייתה צריכה לנצח בבית את הרפובליקה הדומיניקנית אבל שמטה יתרון 10 ברבע האחרון והפסידה 79:75. הכרטיס ה-32 יחולק לסרביה או בלגיה

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ניוקאסל 0:2 (גמר גביע הליגה)/ספורט;1

16 חודשים של טורניר מוקדמות גביע העולם יגיעו היום (שני) לסיומם עם הכרטיס ה-32 והאחרון שיחולק לאליפות שתיערך באינדונזיה, שיחולק ככל הנראה לסרביה, או לבלגיה במקרה של הפתעה גדולה, אבל עוד לפני הקרב על הכרטיס האחרון נרשמה הלילה הפתעה ענקית במוקדמות של אמריקה: נבחרת ארגנטינה, סגנית אלופת העולם, מצאה את עצמה מחוץ לאליפות שתיערך בחודש ספטמבר ביפן, הפיליפינים ואינדונזיה.

הארגנטינאים הגיעו לחלון האחרון כשהם תלויים בעצמם עם שני משחקי בית נוחים כדי לעלות לאליפות - מול ונצואלה והרפובליקה הדומיניקנית. במשחק הראשון, שנערך בין שישי לשבת, הם הובכו על ידי ונצואלה עם האקסים של מכבי חיפה הקטור קולמנרס וגרגורי ורגאס והפסידו 71:58. הלילה הם קיבלו חיזוק משמעותי - פקונדו קמפאצו, גבי דק וניקולס לפרוביטולה הגיעו למשחק במאר דל פלטה.

פקונדו קמפאסו במדי נבחרת ארגנטינה. VICENTE ROBLES/AFP, GettyImages
הגיע לקרב המכריע, ולא סייע. קמפאסו/GettyImages, VICENTE ROBLES/AFP
גבריאל דק, נבחרת ארגנטינה. VICENTE ROBLES/AFP, GettyImages
פאדיחה כואבת. דק/GettyImages, VICENTE ROBLES/AFP

במשך שלושה רבעים הכל הלך לפי התוכניות של המארחת - דק הצטיין והם הגיעו ל-10 הדקות האחרונות ביתרון 54:64. ארגנטינה לא תפקדה ברבע האחרון, אבל עדיין שמרה על יתרון 5, כשנותרו 3 דקות לסיום. דק עוד העלה אותה ליתרון 71:73, 1:41 לסיום, אלא שאז החלה הקריסה האחרונה. ז'אן מונטרו השווה, לפרוביטולה איבד וויקטור לוז נתן יתרון ראשון לאורחת, דקה לסיום. לפרוביטולה נשלח לקו, החטיא פעמיים, ואילוי ורגאס העלה את הדומיניקנים ל-73:77, משם המארחת ההמומה לא הצליחה לחזור בדרך ל-79:75.

אל הרפובליקה הדומיניקנית הצטרפו עד כה 30 נבחרות נוספות - המארחות יפן והפיליפינים, והעולות פינלנד, חוף השנהב, ניו זילנד, לבנון, קנדה, אוסטרליה, גרמניה, איטליה, ספרד, סין, סלובניה, ליטא, צרפת, יוון, ארצות הברית, ירדן, מצרים, אנגולה, איראן, מונטנגרו, מקסיקו, פורטו ריקו, ונצואלה וברזיל. ארבע נבחרות יערכו את הופעת הבכורה שלהן באליפות - לטביה וגאורגיה האירופאיות והנציגות המפתיעות של אפריקה דרום סודן וכף ורדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully