וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי השנה של פיפ"א: המועמדים, הפייבורטים לזכייה והשיאים

מסי צפוי לזכות בפרס שחקן השנה בעולם על הזכייה עם ארגנטינה במונדיאל, סקאלוני יצטרף אליו והאם השחקן עם הקביים יקטוף את התואר עם שער מרהיב במספרת? כל מה שצריך לדעת לקראת הערב של ארגון הכדורגל בפריז

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 24.2/ספורט1

טקס פרסי השנה של פיפ"א "THE BEST" ייערך מחר (שני) בפריז בהשתתפות שחקני, מאמני ואנשי כדורגל מהבכירים בעולם. הפרסים יחולקו לשער השנה בעולם, שחקנית השנה, מאמן ומאמנת השנה, שוער ושוערת השנה, אוהדי השנה, הרכב השנה וכמובן, שחקן השנה בעולם - עליו ייתחרו ליאונל מסי, קארים בנזמה וקיליאן אמבפה.

בטקס שנערך בפעם השביעית, צפוי לזכות הפרעוש בפרס שחקן השנה, זאת אחרי שזכה בשנה החולפת במונדיאל עם נבחרת ארגנטינה, באליפות צרפת עם פריז סן ז'רמן ובסופרקאפ הצרפתי שנערך בישראל. מי שעשוי להגיע למקום השני הוא קארים בנזמה, שזכה בשחקן השנה של אופ"א ובפרס 'בלון ד'אור' היוקרתי על זכייתו עם ריאל מדריד בליגת האלופות, באליפות ספרד ובסופר קאפ האירופי. קיליאן אמבפה ישלים את הפודיום על פי התחזיות. הצרפתי שכבש שלושער בגמר המונדיאל בו הפסיד עם נבחרת צרפת, זכה בעונה החולפת באליפות ובסופרקאפ יחד עם מסי.

בשנתיים האחרונות רוברט לבנדובסקי זכה בפרס היוקרתי, כאשר ליאונל מסי זכה בפעם האחרונה והיחידה ב-2019.


אחרי עצירת הכדורגל בטורקיה: גיא חדידה עבר לאודסה האוקראינית
דניל מדבדב התגבר על אנדי מארי וזכה בטורניר דוחא
בהתאחדות מאמינים בפתרון. בניון וזהבי יגיעו להסכמה?

ליאונל מסי עם גביע העולם אחרי הזכייה של נבחרת ארגנטינה במונדיאל בקטאר. Visionhaus, GettyImages
שנה חלומית תסתיים עם פרס נוסף? מסי/GettyImages, Visionhaus

אצל הנשים, אלכסייה פוטייאס תקווה לשמור על התואר בו זכתה ב-2021. מולה יתמודדו אלכס מורגן האמריקאית ובת' מיד האנגלית, כאשר בגזרת השוערות נמצאות אן קאתרין ברגר הגרמנייה של צ'לסי, מארי אירפס האנגלייה של מנצ'סטר יונייטד וכריסטיאן אנדלר הצרפתייה של ליון שזכתה בשנה שעברה.

פרס שוער השנה בעולם יהיה צמוד יותר, כאשר הקרב יהיה בין אמיליאנו מרטינס שזכה עם נבחרת ארגנטינה בגביע העולם, לבין טיבו קורטואה שזכה כבר בפרס שוער השנה של אופ"א ופרס יאשין של 'פראנס פוטבול'. המועמד השלישי הוא יאסין בונו, שוערה המרוקאי של סביליה שהגיע עד חצי גמר המונדיאל עם נבחרתו. אם השוער הבלגי ייזכה, הוא יהפוך לשוער עם הכי הרבה זכיות, אחרי שזכה לראשונה ב-2018.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
שוער נבחרת ארגנטינה אמיליאנו מרטינס עוצר בעיטה של חלוץ נבחרת צרפת רנדל קולו מואני. Sebastian Frej/MB Media, GettyImages
הצלה ששווה אולי זכייה נוספת. מרטינס מול קולו מואני/GettyImages, Sebastian Frej/MB Media

פרס מאמן השנה בעולם צפוי ללכת לליונל סקאלוני שהוליך את ארגנטינה לזכייה ראשונה במונדיאל מאז 1986, כאשר קרלו אנצ'לוטי של ריאל מדריד ככל הנראה יהיה במקום השני, ופפ גווארדיולה, מאמנה של מנצ'סטר סיטי, יהיה במקום השלישי אחרי זכייה נוספת באליפות באנגליה. שיאן הזכיות הוא יורגן קלופ שזכה פעמיים - 2019 ו-2020.

סוניה בומפאסטור, מאמנת ליון, עשויה לזכות בפרס מאמנת השנה אחרי שבעונת הבכורה שלה רשמה דאבל חלומי של אליפות וזכייה בליגת האלופות עם קבוצתה. מולה יתמודדו פיאה סונדהאג' שהוליכה את נבחרת ברזיל לזכייה בקופה אמריקה וסרינה ווייגמן שזכתה עם נבחרת אנגליה ביורו.

אלכסייה פוטייאס ברצלונה. GettyImages
אחרי כדור הזהב, בדרך לעוד תואר? פוטייאס/GettyImages

השער של אולקסי

השער של רישרליסון

השער של דימיטרי פאייה

המועמדים לשער השנה בעולם, כאשר הבכיר לזכייה הוא מרצ'ין אולקסי, שמשחק כדורגל עם קביים בליגה הפולנית לנכים, עם ביצוע מרשים במספרת מרהיבה. שני המועמדים הנוספים הם רישרליסון, שכבש במספרת במדי נבחרת ברזיל במונדיאל, ודימיטרי פאייה עם שער אדיר במדי מארסיי.

על פרס האוהדים יתמודדו אוהדי נבחרת ארגנטינה על התצוגה המדהימה שלהם במונדיאל שבקטאר, אוהדי נבחרת יפן שניקו אחריהם את היציעים במהלך הטורניר ועבדוללה אלסולמי, אוהד נבחרת סעודיה שהלך 1600 ק"מ של מדבר ממדינתו עד המונדיאל בקטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully