וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגלידיס: "נמאס לי לשמוע שברק יצחקי אשם. זה שטויות"

19.2.2023 / 11:38

יצחקי מאכזב? תחלופה במאמנים? סחבת של גולדהאר בהחתמות? ג'ק אנגלידיס מגן על בעלי מכבי תל אביב ועל המנהל המקצועי, מודה שמכירת גלוך בינואר לא הייתה בתכנון, מבקר את סטיפה פריצה ודורש תשובות מאיגוד השופטים: "יש טעויות קשות. זה לא יכול להימשך"

תקציר ניצחונה של מכבי נתניה 1:2 על מכבי תל אביב/ספורט1

דווקא אחרי קיץ מעודד, מכבי תל אביב עוברת תקופה לא קלה. הקבוצה איבדה העונה שוב מאמן באמצע העונה אחרי העזיבה של ולאדן איביץ', ומאז מינויו של אייטור קראנקה לא מצליחה להתרומם. לאחרונה האוהדים מתחילים להתקומם ולצאת נגד המנהל המקצועי ברק יצחקי ואף ביקרו את ההתנהלות של הבעלים של מיטש גולדהאר, ונציגו, ג'ק אנגלידיס, מודע לביקורת והיום (ראשון) הגיב עליה, רגע לפני המשחק החשוב של הקבוצה מחר מול הפועל באר שבע (שני, 20:30) באצטדיון בלומפילד.

ג'ק אנגלידיס, מכבי תל אביב. שלומי גבאי
מודע לבעיות. אנגלידיס/שלומי גבאי

"לא תכננתי לדבר, אבל הבנתי שזה זמן טוב לדבר. קראתי הרבה דברים, יש כל מיני דיווחים ועולים כל מיני סימני שאלה אצל האוהדים. זה הזמן שלי לענות על חלק מהשאלות", אמר אנגלידיס, "יש אכזבה גדולה. הציפיות היו גבוהות מאוד בפתיחת העונה. העמדנו סטנדרטים גבוהים מאז שהגענו למועדון, וכשאנחנו לא עומדים בסטנדרט הזה, אנחנו מאוכזבים.

"בכדורגל אין הבטחות. לפעמים הכדור לא נכנס, אתה מפסיד לפעמים. אבל אנחנו מאוכזבים כי אנחנו מאוד מאמינים בכישרון של הסגל ובאיכות של הסגל, ורואים שהוא לא מציג את היכולת המצופה ממנו. זה בלתי מתקבל על הדעת שלא נעמוד בפוטנציאל שלנו. הדברים לא הלכו כפי שציפינו. אנחנו לא הקבוצה הראשונה בעולם שנמצאת ברצף של כמה משחקים פחות טובים. התחושה היא שיש לקבוצה הזו את כל הכלים, אבל אנחנו עדיין מאמינים ששחקנים שלנו ובאנשים שהבאנו. אנחנו צריכים לתרגם את התחושות הרעות לפעולות מסוימות".

על חלון ההעברות הדל: "אנחנו מאמינים בסגל שלנו. אין אף שחקן בסגל שלא יכול לתרום לנו העונה. אנחנו מאמינים בכל שחקן ושחקן. הקבוצה מאוד מוכשרת. אין פה אף שחקן שלא שייך לרמה הזאת. כשמגיע חלון העברות, אתה רוצה להביא משהו אחר. התוכנית הייתה להוסיף לקבוצה אלמנטים אחרים שלא היו קיימים בסגל. אין לנו הרבה שחקנים בשוק שרוצים להגיע לישראל. זו פשוט עובדה. הגשנו המון הצעות, התעניינו בהמון שחקנים, אבל אז הגיעו לשחקנים הצעות טובות יותר. אין לנו בעיות פיננסיות, אבל השאלה היא האם שחקנים רוצים להגיע למועדון. אנחנו מאמינים שגם השחקן שהבאנו, יתרום לנו העונה".

"אתם כבר מכירים את מיטש הרבה שנים. מיטש לא אומר לאף אחד שיש לו צ'ק פתוח, בשום עסק שלו. מצד שני, הוא גם אף פעם לא הגביל אותנו. המגבלה היחידה הייתה בתקופה שבה היו עלינו מגבלות מפיפ"א. העניין הוא לא הכסף שלנו. אנחנו לא רוצים להגיע שוב למצב של מגבלות מפיפ"א, ולכן יש גבול מסוים ליכולת ההשקעה שלנו. אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים למצוא שחקנים".

על התחלופה הגבוהה של מאמנים: "המועדון יציב מאוד. יש לנו בעלים חזק, יש לנו אנשים שגדלו בתוך המועדון והשתלבו בהנהלה. אבל בכל הליגות בעולם, במיוחד בישראל, זמן המדף של מאמנים קצר מאוד. יש מקרים יוצאי דופן, אבל מאמנים לא נשארים בקבוצה יותר משנתיים. ככה זה בכדורגל המודרני, גם בכדורגל הישראלי. במכבי תל אביב, אחת הסיבות לכך הייתה ההצלחה. לאבד מאמנים מדי עונה זה בוודאי לא דבר טוב, אבל זכינו עם אליפויות עם מאמנים שונים במהלך הקדנציה של מיטש. זה לא דבר טוב, אבל זה גם לא תירוץ. אנחנו רוצים להשאיר מאמן לשנתיים-שלוש, זה דבר שנרצה, אבל צריך לבחון את הנסיבות".

עוד בוואלה!

ביקורות במכבי חיפה: "לא חזרנו מהפגרה, זו לא יכולת של אליפות"

לכתבה המלאה
ג'ק אנגלידיס, מכבי תל אביב. שלומי גבאי
ג'ק אנגלידיס, מכבי תל אביב/שלומי גבאי

על ברק יצחקי: "זה אחד הדברים שאני קורא ושומע. ברק הוא המבקר הכי גדול של עצמו. הוא יודע מה הוא יכול לעשו ת טוב יותר. להפנות את האצבע לאיש אחד, להאשים רק אותו, אבל זה שטויות. זה לא נכון, זה לא מדויק, וזה לא מייצג את המועדון. ברק הוא חלק משורה של אנשים שמקבלים החלטות במכבי תל אביב. זה היה כך מהרגע הראשון שמיטש הגיע למכבי תל אביב. זה לא עובד ככה אצלנו. הוא עובד בשיתוף פעולה איתי ועם עוד אנשים, ואנחנו מקבלים החלטות יחד. לפעמים הן טובות, לפעמים הן רעות. נמאס לי לשמוע ביקורות על איש אחד, כאילו שהוא האשם היחיד".

עוד אמר על יצחקי: "אנחנו מאמינים באנשים שלנו בגלל שהם אנשי מקצוע טובים, לא בגלל שאנחנו חברים שלהם. מיטש מאמין בלפתח אנשי מקצוע טובים. הוא מאמין שלאפשר להם ללמוד, הוא אוהב להצמיח אנשים מתוך המערכת ולהפוך אותך לטובים יותר. ברק הוא בדיוק הדוגמא לזה. הוא משתמש בניסיון שלו ככדורגלן, ותורם לנו המון. הוא עדיין לומד, וזה תהליך. אנחנו מאמינים בו, ומאמינים בקבוצה. זה לא הוגן להאשים אותו אם מסיימים במקום השני. אני לא חושב שיש בעיה עם ברק יצחקי. יש בעיות בקבוצה. כולנו יכולים להיות טובים יותר, אפילו חייבים להיות טובים יותר. אבל זה נכון לגבי כולם בקבוצה, מהשחקנים עד ההנהלה".

על הסחבת בהחתמות לאורך השנים: "לאנשים יש זיכרון קצר מדי. בכל שנה, גם כשזכינו באליפויות, היו מחלוקות מסוימות בקבוצה, היו שחקנים שלא הצלחנו להביא. אנחנו תמיד עובדים מוקדם בחלון ההעברות, אנחנו תמיד מנסים לפעול כמה שיותר מהר. השתפרנו בזה לאורך השנים. גם במקרים אחרים שלא הצלחנו להביא שחקנים, זה לא היה בגלל מחסור בתשוקה או בגלל עבודה לא מספיק טובה".

ברק יצחקי, המנהל המקצועי של מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
עליהום לא מוצדק? יצחקי/ניב אהרונסון

על הבעיות העונה: "לפעמים הכדור פשוט לא נכנס. מבחינתי זה הסיפור גם העונה. כשהפסדנו וגם כשסיימנו בתיקו, לא בהכרח שיחקנו רע. היו לנו מצבים והיינו צריכים לקחת 3 נקודות. אם היינו לוקחים את הנקודות האלה, לא היו שואלים האם יש לנו את הסגל הנכון והאם יש לנו בעיה בלהחתים שחקנים. חשוב מאוד לא לקפוץ למסקנות במקצוע שלנו. האחריות שלנו היא לקבל את ההחלטות הטובות גם לטווח הקצר, וגם לטווח הארוך. ניסינו לעשות כמה דברים שלא עבדו כמו שחשבנו, אבל אסור לנו לקבל החלטות נמהרות".

על מכירת אוסקר גלוך: "לא רצינו לאבד את אוסקר. מיטש רצה להשאיר את אוסקר עוד כמה שנים במכבי, והוא מאמין שזה לא היה גורם לו נזק משמעותי. אבל יש נסיבות שלא בשליטתנו. לא הצלחנו לשכנע אותו ואת משפחתו, שהעתיד שלו צריך להיות כאן. לא יכולנו למנוע את זה. בסיטואציה שנקלענו אליה, עשינו את המקסימום. לא ציפינו שהוא יעזוב בינואר, למרות שידענו שזו אפשרות. היה נהדר כל עוד הוא היה איתנו, הוא שחקן נהדר ובחור נהדר. הוא יסב המון גאווה למדינת ישראל".

על סטיפה פריצה: "הוא התנהג בצורה לא מקצוענית, זה בלתי ייאמן. לצערי, החוזה איפשר לו לעשות את זה. לפעמים אנשים פועלים בצורה ביזארית, אבל אני לא חושב שזה מוכיח שיש בעיה עם המועדון".

על אייטור קראנקה: "לא צריך לשפוט את אייטור אחרי חודש אחד. אני זוכר שאחרי שהחתמנו את אוסקר גרסיה, היו כל מיני ביקורות. אתה חייב לבחון את המועמדים שלך בצורה עמוקה יותר. אל תגידו שאייטור לא הצליח בקבוצות אחרות, זה לא מפתיע אותנו. נקלענו למצב לא פשוט לא באשמתנו, והגענו למועמדים טובים מאוד. החתמנו מאמן רעב ומוכשר מאוד, בואו ניתן לו צ'אנס. התוצאות לא מספיק טובות בינתיים, אבל בואו ניתן לו זמן. אנחנו עושים שיעורי בית כשאנחנו ממנים מאמן, אנחנו מדברים עם הרבה מועמדים. בסוף צריך לקבל החלטות, ואנחנו מרוצים מההחלטה למנות את אייטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully