וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנושי ורגיש, אבל גם פדנט וחסר פשרות": הגביע על שם אלכסנדר דז'יקיץ'

הפועל ירושלים צפויה להודיע בקרוב על הארכת חוזהו של המאמן, שהצליח למגנט אליו את המערכת כולה. הבעלים איל חומסקי מאוהב, וספידי סמית' החזיר לו על האמון שקיבל ממנו בתקופות הקשות. וההשוואות ללורנזו ולג'ייקובן בראון? "עוד לא הוכחתי את הנקודה שלי", אומר הרכז

הפועל ירושלים חוגגת את הזכייה בגביע המדינה/צילום ועריכת וידאו: לילך וייס רוזנברג

אם יש משהו שאלכסנדר דז'יקיץ' אוהב בדרך להנפות גביעים, זה לראות מיליוני שטרות כסף מתעופפים באוויר. לא שלו, ולא של מעסיקיו, אלא של היריבות.

* ב-2011 זכה בתואר המשמעותי הראשון בקריירה שלו, כשניצח עם נובו מסטו את קבוצת הכוכבים של לוקומוטיב קובאן בגמר היורוצ'אלנג'. קבוצתו פיגרה בשמונה הפרש כשנותרו ארבע דקות לסיום, וטסה ל-2:16 בדרך למהפך.

* כעבור שבע שנים, הוא ובודוצ'נוסט הדהימו את הכוכב האדום בלגרד בסדרת הגמר של הליגה האדריאטית, וזכו באליפות עם 1:3 מהדהד ללא יתרון הביתיות, כשאת כל הניצחונות הם רושמים בפער שנע בין נקודה לארבע. זו הייתה הפעם היחידה במאז 2015 שבה צרבנה זבזדה לא החזיקה בתואר, והמונטנגרים העפילו על חשבונה ליורוליג.

* והנה, אמש (חמישי), עוד יריבה מעוטרת בתארים ובתקציבים נפלה שדודה מול קבוצה של דז'יקיץ'. שלוש שנים ושלושה ימים אחרי התואר האחרון שלה, הפועל ירושלים טעמה שוב שמפניה כשגברה על מכבי תל אביב בגמר הגביע הישראלי. הפעם, לשם שינוי, זה אפילו לא היה עד כדי כך דרמטי; על אף המשחק הצמוד, האדומים פיגרו בפעם האחרונה בדקה השישית.

שעת נעילה: הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה אחרי הצגה הגנתית
ירושלים מהללת את דז'יקיץ': "מקצוען". הנקינס: "אנחנו הטובים בישראל"
איתי שגב וירושלים חוגגים: "כל השבוע תכננתי בראש את הנפת הגביע"
אכזבה במכבי תל אביב, ביקורת על קטש: "ראו חוסר יכולת להשפיע"

אלכסנדר דז'יקיץ' מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
המופע הכי טוב בליגה. דז'יקיץ'/ברני ארדוב

בשבועות האחרונים החליט בעלי המועדון, איל חומסקי, לפנות לסרבי ולהציע לו הארכת חוזה. לכאורה, לא היה בכך צורך; דז'יקיץ' חתום לעונה נוספת עם אופציית יציאה דו-צדדית בקיץ, אבל בבירה רוצים להימנע מהפתעות. הם הבינו שאת המאמן הזה כדאי להם להשאיר, גם אם זה אומר לפתוח את ההסכם המקורי, ולו כדי להבטיח שיישאר לפחות עונה נוספת, אם לא שתיים.

המגעים נמצאים בשלב מתקדם, ובחלק מהשיחות השתתף גם המנכ"ל לשעבר גיא הראל, שמעבר למאמצי התיווך הללו אינו באמת מעורב בנעשה בירושלים. ההודעה על החתימה המחודשת צפויה בקרוב, ולא מן הנמנע ששני הצדדים היו מגיעים אליה גם אם הגמר היה מסתיים אחרת.

"יש בו שילוב מדהים בין אנושיות ורגישות כלפי השחקנים לבין פדנטיות חסרת פשרות שלא נתקלתי בה", מחמיא חומסקי למאמן. המנהל המקצועי יונתן אלון מוסיף כי "הוא בא והטביע את חותמו כל כך מהר על השחקנים, בשיטת המשחק ובאופי המיוחד שלו. המגעים איתו? אני מוכן לומר רק שאנחנו מאוד מאמינים בהמשכיות". ודז'יקיץ' עצמו? "למה שלא ארצה להישאר כאן", הפטיר בנונשלנטיות הקבועה שלו כשנשאל בנושא.

"דז'ילה" המיט בגמר נוקאאוט על עודד קטש. הוא קבע את קצב המשחק, מנע מלורנזו בראון את ניהול ההתקפה של מכבי (בעזרת שמירה צמודה ואגרסיבית, בעיקר של אור קורנליוס), הוביל את שחקני הפנים שלו לשליטה מוחלטת בריבאונד והותיר את היריבה מתוסכלת וחסרת אונים.

עוד בוואלה!

ירושלים מהללת את דז'יקיץ': "מקצוען". הנקינס: "אנחנו הטובים בישראל"

לכתבה המלאה
אלכסנדר דז'יקיץ', מאמן הפועל ירושלים, עם הבעלים אייל חומסקי. לירון מולדובן
התאמה משמיים. דז'יקיץ' עם חומסקי/לירון מולדובן

אם יש שחקן אחד שממחיש את הדרך שהספיק דז'יקיץ' לעשות בחודשים הקצרים שלו בישראל, הרי שזהו ספידי סמית'. האוהדים התקשו להתחבר אליו בתחילה, הביקורות נשמעו מכל עבר, גם בתוך המועדון היו מי שדחפו לבצע שינוי בקו האחורי - ורק המאמן האמין באופן מוחלט ברכז ולא היה מוכן לשמוע על חילוף.

"הוא אמר לי, 'אני לא מבין אתכם בישראל. כשמישהו לא טוב, אתם מחליפים אותו. אני בונה אותו'", נזכר חומסקי, מבלי להסגיר אם הוא מתכוון ספציפית לסמית'. אבל סמית', לא השחקן הכי קל לעיכול, הוכתר ל-MVP של הגביע; הוא היה שם בכל הצמתים הקריטיים ובכל ההתקפות החשובות כדי לנעוץ את הסלים והאסיסטים הכי גורליים.

בקיץ, יום לאחר שחתם בירושלים, סמית' אמר כאן ש"זה מיוחד לזכות באליפות כשאתה האנדרדוג, ואני רוצה לעשות את זה שוב גם בישראל", בהתייחסו לאופן הסנסציוני שבו הצעיד את לייטובוס ריטאס וילנה לתואר בליטא. אתמול הזכרתי לו את זה.

- אז הפעם זו לא אליפות, אלא גביע, אבל שוב זכית כאנדרדוג. הגעת למטרה שהצבת.

"זו רק ההתחלה של משהו מיוחד, אבל אנחנו רוצים לזכות בשני תארים נוספים, בליגת האלופות ובאליפות ישראל".

- אמרת במהלך העונה ש"אני טוב לפחות כמו לורנזו וג'ייקובן בראון", ועברת את שניהם בדרך לגביע.

"אני מכבד אותם מאוד, אבל עוד לא הוכחתי את הנקודה שלי", חייך הרכז האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully