וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת נעילה: הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 23:11

זה הלך צמוד עד הסוף, אבל למרות קאמבק ברבע האחרון עם בראון הפצוע (15 נק' ו-6 ריב') וקולסון (15 נק'), האדומים רשמו ניצחון 61:67 על מכבי תל אביב וזכייה שביעית במפעל. סמית' (16 נק' ו-9 אס') ובלייזר (12 נק') מול האקסית הבריקו עם משחק הגנתי נהדר

הפועל ירושלים זכתה הערב (חמישי) בגביע המדינה בפעם השביעית בתולדותיה עם ניצחון 61:67 על מכבי תל אביב בארנה שבבירה. האדומים נהנו ממשחק הגנתי משובח מול יכולת רעה של הצהובים בהגנה במשחק עם סקור נמוך במיוחד בגמר עם הכי מעט נקודות מאז 1999/2000, אז נקלעו רק 125 נקודות. למכבי זה הפסד ראשון בגמר שנערך מחוץ לאולם הביתי מאז שנות ה-50.

המשחק נעצר בשניות הראשונות בעקבות זריקת תפאורה של הקהל המארח לפרקט. הפתיחה הייתה שייכת ליכולת ההגנתית, בעיקר של הצהובים שהצליחו להשאיר את ירושלים על 3 נקודות בחמש הדקות הראשונות, אבל אקס מכבי עוז בלייזר (12 נק'), החזיר את קבוצתו למשחק בריצת 1:11 והרבע הראשון הסתיים בשוויון 17:17. המומנטום באדום המשיך לתוך הרבע השני עם יכולת נהדרת של ספידי סמית' (16 נק' ו-9 אס') בריצת 4:13 נוספת שהגדילה את היתרון לדו ספרתי. בונזי קולסון עלה מהספסל וניסה לסייע לצהובים שהתקשו מול ההגנה העקשנית של ירושלים בסיום מחצית ראשונה נהדרת שהסתיימה ביתרון אדום - 31:40.

החצי השני נפתח עם מטווח שלשות משני צדי המגרש. סמית' המשיך להבריק ולהוביל את קלעי ירושלים, בראון נפצע בקרסול וירד לקבל טיפול בחדר ההלבשה, אך חזר מיד לאחר שתי דקות והוביל יחד עם קולסון (15 נק') ריצת חזרה של הצהובים שירדו לקראת הרבע האחרון בפיגור 54:48. ריבאונד ההגנה של מכבי השתפר יחד עם יכולת התקפית פחות טובה של ירושלים בפתיחת הרבע הרביעי וההפרש הצטמק רק ל-2. זאק הנקינס התעורר (10 נק') יחד עם חבריו וההפרש גדל בחזרה בשניות האחרונות בדרך לזכייה שביעית וניצחון רביעי על מכבי תל אביב במעמד הגמר וראשון בגמר בארנה.


קלעו למכבי תל אביב: לורנזו בראון (6 ריב') ובונזי קולסון קלעו 15 כ"א, ווייד בולדווין וג'וש ניבו (7 ריב') קלעו 10 כ"א, ג'רל מרטין וג'ון דיברתולומיאו קלעו 5 כ"א, רומן סורקין 1. רפי מנקו וגיא פניני שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: ספידי סמית' (9 אס') 16, עוז בלייזר 12, ליוואי רנדולף 11, זאק הנקינס (4/4 מהשדה) וקדין קרינגטון קלעו 10 כ"א, אור קורנליוס 5, מרקס מייריס 3. איתי שגב ונועם יעקוב שותפו ולא קלעו.

שחקני הפועל ירושלים. ברני ארדוב
גביע שביעי לאדומים. שחקני הפועל ירושלים/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

דז'יקיץ' פתח בחמישייה עם ליוואי רנדולף, ספידי סמית', מרקס מייריס, זאק הנקינס ואור קורנליוס. קטש עלה עם ג'וש ניבו, ג'רל מרטין, רפי מנקו, ווייד בולדווין ולורנזו בראון. דקה וחצי לתוך המשחק, ניבו העלה את הצהובים ראשונים על הלוח, סמית' החזיר מנגד. איבוד כדור של סמית' הסתיים בנקודות קלות של בולדווין שהעלה ליתרון 3:8 אחרי שלוש וחצי דקות. אקס מכבי, עוז בלייזר, דייק שלוש פעמים מהקו, רנדולף קלע מהצבע והירושלמים עלו ליתרון ראשון הערב. קדין קרינגטון ובלייזר המשיכו להגדיל את ההפרש בריצת 1:11 של האדומים. בונזי קולסון עלה מהספסל, צלף שלשה והשווה בסיום הרבע הראשון - 17:17 בגמר גביע המדינה.

ספידי סמית' הפועל ירושלים לצד ג'ון דיברתולומיאו מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רבע שני גדול. סמית'/ברני ארדוב

רבע 2:

בלייזר המשיך את היכולת הנהדרת מול האקסית והחזיר את היתרון לירושלמים. קרינגטון צלף מהשלוש והגדיל את ההפרש בריצת 1:8 עם פתיחת הרבע השני. קולסון צמצם עם סל ועבירה, סמית' דייק מחוץ לקשת ועבירה בלתי ספורטיבית של בראון העניק יתרון דו ספרתי לירושלים עם 21:32. הרכז של מכבי החזיר עם שלשה ראשונה להערב וקרא לפסק זמן של האדומים. סמית' החזיר את היתרון המשמעותי לקבוצתו עם סל ואסיסט יפהפה להנקינס שהגדיל לדו ספרתי, בראון צמצם והקבוצות ירדו למחצית ביתרון ירושלמי - 31:40.

עוז בלייזר הפועל ירושלים לצד ג'רל מרטין מכבי תל אביב. ברני ארדוב
פתח טוב מול האקסית. בלייזר לצד מרטין/ברני ארדוב

רבע 3:

ג'ון דיברתולומיאו פתח את החצי השני עם שלשה, רנדולף השיב מנגד עם אחת משלו, בראון המשיך את המרדף עם צליפה נוספת מחוץ לקשת ומייריס דייק מהשלוש ברצף מרשים משני הצדדים. סמית דייק מהעונשין, ניבו הטביע בעוצמה ובראון נפצע וירד לקבל טיפול בחדר ההלבשה. סמית' ניצל את ההיעדרות הזמנית של הרכז הספרדי וצלף מהשלוש. קולסון סחט סל ועבירה וצימק ל-52:45, דקה וחצי לסיום הרבע. הצהובים המשיכו לצמק וירדו בפיגור לקראת הרבע האחרון של 54:48.

לורנזו בראון מכבי תל אביב. ברני ארדוב
נפצע, קיבל טיפול ושב לפרקט. בראון/ברני ארדוב

רבע 4:

בלייזר דייק מהקו עם פתיחת הרבע האחרון והמשיך את ערב הקליעה הנפלא שלו מול מכבי. קולסון סחט סל ועבירה במהלך מדהים והרים את הקהל הצהוב כשצימק את ההפרש לשלוש בלבד. קרינגטון החזיר את הירושלמים למשחק עם קליעות מהקו, בראון קלע מכדור חוזר בהתקפה ושמר על יתרון מינימלי של האדומים. הנקינס קלע בלייאפ וקרא לפסק זמן של קטש עם בראון שמדדה על הרגל ופציעה באצבע של קולסון. ניבו הטביע מאסיסט יפה של בראון והנקודות בשדה של שתי הקבוצות פשוט לא הגיעו. בראון התעורר לקראת הסיום בעודו בקושי רץ עם הפציעה בקרסול וצימק ל-61:59 שתיים וחצי דקות לסיום. קורנליוס דייק בסל גדול ולאחר מכן מהקו יחד עם הנקינס והחגיגות התקרבו לצד האדום כשההפרש גדל ל-6 והגביע הלך לירושלים! ניצחון גדול של הקבוצה מבירה - 61:67 על מכבי תל אביב!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully