וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מותחן: הפועל ירושלים גברה על הפועל חיפה בדרך לגמר הגביע

האדומים מצאו עצמם בפיגור דו-ספרתי ברבע השלישי, אך חזרו במאני טיים דרך הנקינס (23 נקודות ו-10 ריבאונדים) ונועם יעקב הצעיר (11 נקודות, 9 מ-9 מהעונשין), כדי לרשום 73:77 ולקבוע דייט לוהט עם מכבי תל אביב בגמר בחמישי. ריימן החטיא שלשה גורלית בסמוך לבאזר

אחרי הניצחון של מכבי תל אביב על עירוני נס ציונה, קיבלנו הערב (שני) את העולה השנייה לגמר גביע המדינה, שבדומה לצמד החצאים, ייערך גם הוא בארנה ביום חמישי הקרוב - הפועל ירושלים. הקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' נאלצה לעבוד קשה מאוד, אך גברה על הפועל חיפה 73:77 בתום דרמה גדולה וקבעה דייט לוהט עם היריבה המושבעת במעמד הגמר, לראשונה מאז 2016/17.

הירושלמים לא הובילו ולו לשנייה אחת במחצית הראשונה, כשלא הצליחו לעצור את אנתוני היקי. ברבע השלישי מצאו עצמם בפיגור דו-ספרתי, אלא שזאק הנקינס לא הרים ידיים, נועם יעקב קיבל קרדיט מפתיע מדז'יקיץ' ושיחק למשך רוב הרבע האחרון, כולל ברגעי ההכרעה, והיה אחד המפתחות המרכזיים בניצחון הדרמטי, כולל 9 מ-9 מהעונשין. בסופו של דבר, הצליחה הקבוצה מהבירה לשמור על 100% העפלה לגמרי גביע שנערכו בארנה הביתית שלה. החיפאים יסתפקו במחמאות, לאחר שהיו קרובים מאוד להעפיל למעמד הגמר לראשונה בתולדותיהם, אך בעטו בדלי במאני טיים.

שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב. לירון מולדובן
הגיבור הבלתי צפוי. יעקב/לירון מולדובן
שחקני הפועל ירושלים. לירון מולדובן
חגיגה גדולה בארנה/לירון מולדובן

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: זאק הנקינס 23 ו-10 ריבאונדים, ליוואי רנדולף 14 ו-7 ריבאונדים, ספידי סמית' 13, נועם יעקב 11 (9 מ-9 מהעונשין), איתי שגב 5, קדין קרינגטון 4, עוז בלייזר 4, אור קורנליוס 3. מארקס מייריס שותף (16 דקות) ולא קלע.

קלעו להפועל חיפה: אנתוני היקי 22, עמית שמחון 16 (4 מ-7 ל-3), ג'סטין טילמן 12 ו-9 ריבאונדים, וויל ריימן 11 ו-9 ריבאונדים, קאדים אלן 10, שון ג'ונס 2. אופק אביטל (16 דקות) וגור לביא (דקה) שותפו ולא קלעו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן הפועל ירושלים זאק הנקינס מול שחקן הפועל חיפה שון ג'ונס. לירון מולדובן
בלתי עציר בצבע. הנקינס מול ג'ונס/לירון מולדובן
גביע המדינה בכדורסל. לירון מולדובן
ירושלים תלך עד הסוף?/לירון מולדובן

מהלך המשחק

רבע 1:

הפועל ירושלים פתחה עם ספידי סמית', אור קורנליוס, ליוואי רנדולף, מארקס מייריס וזאק הנקינס, בעוד חיפה העלתה את אנתוני היקי, קאדים אלן, עמית שמחון, ג'סטין טילמן ושון ג'ונס, וברחה ל-0:7 אחרי שתי דקות. הנקינס הוריד ל-10:9, היקי המצוין השאיר את היתרון בצד של הלבנים, הגיע ל-12 נקודות אישיות וקבע 15:21. שמחון הוסיף שלשה בדרך ל-17:26, נועם יעקב עלה מהספסל וקטע את המומנטום ובסיום הרבע הראשון 20:26 לחיפאים.

שחקן הפועל חיפה אנתוני היקי. לירון מולדובן
להט בפתיחה. היקי/לירון מולדובן
אוהדי הפועל ירושלים. לירון מולדובן
הארנה אדומה/לירון מולדובן

רבע 2:

הנקינס סיים מתפרצת יפה בהטבעה מהדהדת והוריד ל-28:26. וויל ריימן השיב את קבוצתו ל-27:32, שתי הקבוצות לא ממש הצליחו למצוא את הטבעת בדקות הבאות, לפני שג'סטין טילמן קבע 30:36. הנקינס היה זה שהחזיק את הירושלמים בתמונה, רנדולף צלף שלשה חשובה, קורנליוס הוסיף אחת משלו, ובסיום המחצית הראשונה - בה ירושלים לא הובילה ולו לשניה - הוליכה חיפה 40:41. היקי סיים אותה עם 15 נקודות, הנקינס קלע 11 בצד השני.

שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב עם ליוואי רנדולף. לירון מולדובן
עלה היטב מהספסל. יעקב/לירון מולדובן

רבע 3:

טילמן העלה את קבוצתו ל-43:47, סמית' ענה עם שלשה קשה והנקינס העניק לאדומים יתרון ראשון במשחק - 47:48. אלא ששמחון השיב את היתרון לצד הלבן עם הצליפה השלישית שלו מחוץ לקשת, ריימן הוסיף שלשה ועבירה, הוסיף אחת נוספת וקבע יתרון שיא של 50:61. עם העליה לרבע המכריע: 53:61 להפועל חיפה המפתיעה.

שחקן הפועל חיפה וויל ריימן. לירון מולדובן
החטיא שלשה גורלית. ריימן/לירון מולדובן
שחקני הפועל ירושלים ליוואי רנדולף, ספידי סמית'. לירון מולדובן
כמה קשה, ככה מתוק. רנדולף וסמית'/לירון מולדובן

רבע 4:

שמחון המשיך בשלו, צלף מהפינה וקבע 53:64. האדומים לא אמרו נואש והורידו ל-64:59, רנדולף צימק ל-68:65 בלבד, שלוש דקות לסיום. היקי ענה בסל יפה, אך יעקב, שקיבל קרדיט רב מדז'יקיץ' במאני טיים חטף, חדר והוריד ל-71:70, שתי דקות לבאזר. הכישרון הצעיר סחט עבירה נוספת, דייק פעמים והעניק לקבוצתו 71:72. חיפה איבדה כדור גורלי, שגב תיקן החטאה של הנקינס עם הטבעה והיתרון הירושלמי צמח ל-71:74. אלן דייק מהקו, סמית' החטיא פעם אחת מנגד, ובפיגור 75:73 יצאה חיפה להתקפה אחרונה. ריימן קיבל שלשה פנויה בפינה אך החטיא, יעקב שוב עמד בלחץ, עם 8 מ-8 מהעונשין, כדי לסגור עניין. זה נגמר ב-73:77 דרמטי להפועל ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully