וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מצמררת: "הקבוצה שחררה אותי וניצלתי ממוות ברעידת האדמה"

יקופ אלקאן היה שותפו לדירה של השוער אחמט איופ טורקאסלן שנהרג: "מצאתי קבוצה חדשה ויצאתי מהבית 20 שעות לפני הרעידה. בני הקטן ביקש להתקשר לאחמט להיפרד ממנו אחרי שמת"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.2/ספורט1

עדות מצמררת של החלוץ יקופ אלקאן, חשפה כיצד חייו ניצלו בזכות העובדה שחתם בקבוצה חדשה כיממה לפני רעידת האדמה הקטלנית בטורקיה. אלקאן התחיל את העונה בייני מלטיאספור והמועדון שיכן אותו ואת משפחתו בדירה רחבת מימדים ביחד עם השוער אחמט איופ טורקאסלן, שנהרג ברעידת האדמה.

ב-3 בפברואר אלקאן קיבל ממלטיאספור הודעה שעליו לחפש קבוצה חדשה. הוא השתייך למועדון מקיץ 2016, אבל בשנים האחרונות הושאל לעוד ועוד קבוצות ואף אחד לא התפלא כשבמלטיאספור החליטו לסיים את ההתקשרות איתו באופן סופי.

כל מה שאלקאן ביקש היה להישאר כמה ימים בדירה, עד שימצא קבוצה חדשה. ביקש ונענה בחיוב. קבוצות מליגת המשנה לא התעניינו והוא הבין שעליו "לרדת ליגה" והחל מו"מ קדחתני עם שאנליורספור מהליגה השלישית.

הכדורגלן הטורקי יקופ אלקאן במדים הלבנים. Ulet Ifansasti, GettyImages
"הנשיא התעקש שאגיע באופן מיידי וכך ניצלו חיי". יקופ אלקאן במדים הלבנים/GettyImages, Ulet Ifansasti

"הגעתי לסיכום עם שאנליורספור לילה לפני רעידת האדמה", סיפר, "השעה כבר הייתה 1:30 בלילה ורציתי לדחות את ההגעה שלי ביממה כדי לנוח, אבל הנשיא התעקש - תודה לאל, כך ניצלו חיי. לשאנליורספור היה אמור להיות משחק ביום רביעי והוא אמר לי: 'אתה חייב להספיק לעשות איתנו אימון או שניים לפני המשחק'".

העיר אורפה, ממנה מגיעה שאנליורספור, מרוחקת כארבע וחצי שעות נסיעה ממלטיה ואלקאן הבין שעליו לצאת לדרך. "אשתי ואני ארזנו מזוודות. הזמנו מלון באורפה ונכנסו לרכב בסביבות 4:00 לפנות בוקר. אני כדורגלן מקצועני 10 שנים ואף פעם לא הצטרפתי לקבוצה בכזה חיפזון, בלי שיש לי דירה מסודרת בעיר החדשה, בלי שעשיתי את כל הסידורים המוקדמים".

החלוץ סיפר: "כ-20 שעות אחרי שיצאתי מהדירה, התרחשה רעידת האדמה. התקשרתי לאחמט מיד, אבל הוא לא ענה. אחר כך התקשר אליי מישהו שהופתע שבכלל עניתי. הוא אמר לי: 'אחי, כל הבניין שלך התמוטט. כולם מתו. איפה אתה?'. הרבה אנשים חשבו שעדיין הייתי בדירה ואיבדתי את חיי. אם לא הייתי חותם בשאנליורספור יום לפני כן, זה בדיוק מה שהיה קורה".

אלקאן סיכם: "גרנו ביחד והבן שלי, יוסוף, מאוד אהב את אחמט ואת אשתו. ניסיתי לספר לו מה קרה והוא ביקש להתקשר לאחמט כדי להיפרד ממנו".

עוד בוואלה!

"לא רואה ספורט כלשהו משוחק בטורקיה בטווח הנראה לעין"

לכתבה המלאה

בטורקיה ממשיכים כל העת במאמצים לאתר ניצולים תחת ההריסות, אבל מוצאים עוד ועוד גופות. כרגע מספר ההרוגים נע סביב 18 אלף, כאשר בסוריה השכנה נספרו עד כה כ-4,000 הרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully