וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלון הזדמנויות: 10 העסקאות הגדולות בתולדות הטרייד דדליין

הגניבה של הלייקרס, ההברקה של דטרויט, המהלך הגורלי של יוסטון והצעד שהחל את השושלת של גולדן סטייט. רגע לפני סגירת חלון הטריידים ב-NBA, חזרנו אל העסקאות שהוכיחו כי ניתן לשנות את הליגה מהקצה אל הקצה לא רק בקיץ, אלא גם בפברואר

חלון הטריידים ב-NBA יינעל הערב (חמישי, 22:00), ואחרי הטרייד המרעיש של קווין דוראנט, העסקת הסיבובית של ראסל ווסטברוק ושלל העסקאות שכבר נסגרו, הליגה כולה מחכה לראות אילו שמות גדולים יזוזו. באופן מסורתי, הטריידים הגדולים באמת בדרך כלל מתרחשים בקיץ, אך לאורך השנים נרשמו לא מעט עסקאות מכוננות, שאף הובילו לאליפויות. הנה, אם כך, עשרת הטריידים הטובים ביותר של הדדליין.

לעולם חוסן: שיא הנקודות של לברון ממחיש את גדולתו הייחודית
הצביעו: האם מישהו מהכוכבים האלה ישבור את השיא של לברון?
לברון משקיף מהפסגה: המספרים של הקלעים הגדולים בתולדות ה-NBA

פאו גאסול מול ראשיד וואלאס. Stephen Dunn, GettyImages
עסקאות שהובילו לאליפויות. וואלאס וגאסול/GettyImages, Stephen Dunn

ראשיד וואלאס לדטרויט (2004)

הפיסטונס היו חזקים עוד לפני צירופו של ראשיד, אך הוא בלי ספק היה החתיכה החסרה - זו שהובילה לאליפות המתוקה שהושגה בהמשך העונה, מול הלייקרס. דטרויט אפילו לא ויתרה על הרבה כדי להשיג אותו בטרייד המשולש הזה: הפיסטונס קיבלו את "שיד" ומייק ג'יימס, בוסטון קיבלה את צ'אקי אטקינס, לינדזי האנטר ובחירת סיבוב ראשון, ואטלנטה, ממנה הגיע וואלאס, קיבלה את כריס מיל, ז'ליקו רבאצ'ה ובחירת סיבוב ראשון. ראשיד סיפק 13 נקודות ו-1.6 חסימות למשחק בסדרת הגמר, שהביאה לפיסטונס אליפות ראשונה מאז 1990.

פאו גאסול ללייקרס (2008)

ככל הנראה העסקה הכי פיקנטית בתולדות הטרייד דדליין. קובי בריאנט קיבל את כוכב נבחרת ספרד ובחירת סיבוב שני, כשאת הדרך ההפוכה לממפיס עשו קוואי בראון, ג'וואריס קריטנטון, ארון מקי, שתי בחירות סיבוב ראשון והזכויות על מארק גאסול, שעוד לא הגיע לליגה. ברחבי ה-NBA מיהרו לטעון כי מדובר באחת העסקאות הכי חד-צדדיות שנראו, אולם לאורך השנים, כשמארק גאסול הפך לכוכב בעצמו, הקולות הללו נרגעו. כך או כך, פאו התאקלם נהדר כיד ימינו של קובי בריאנט. הוא אמנם הפסיד בגמר בעונתו הראשונה בלייקרס, אך לאחר מכן זכה בשתי אליפויות רצופות.

שחקן יוסטון רוקטס לשעבר קלייד דרקסלר. Focus on Sport, GettyImages
מהלך מבריק של הרוקטס. דרקסלר/GettyImages, Focus on Sport

קלייד דרקסלר ליוסטון (1995)

השוטינג גארד הנהדר הוליך את הבלייזרס לשני גמרים, אך בדדליין של 1995 הוא נשלח ביחד עם טרייסי מארי לרוקטס, בתמורה לאוטיס ת'ורפ, מרסלו ניקולה ובחירת סיבוב ראשון. קלייד "דה גלייד" מיד סיפק את הסחורה וסייע לקבוצתו החדשה לזכות באליפות, תוך שהוא מעמיד ממוצעים של 21.5 נקודות, 9.5 ריבאונדים ו-6.8 אסיסטים למשחק בסדרת הגמר מול אורלנדו.

דיקמבה מוטומבו לפילדלפיה (2001)

הסיקסרס דורגו באמצע העונה במקום הראשון במזרח, אך הטרייד הזה, שהביא להם את אחד משחקני ההגנה הטובים אי פעם, סייע להם להגיע עד גמר ה-NBA. מוטומבו הגיע מאטלנטה בתמורה לטוני קוקוץ', תיאו ראטליף, נאזי מוחמד ופפה סאנצ'ס, סיפק 2.5 חסימות למשחק ונבחר לשחקן ההגנה של העונה. חשוב יותר, הוא הוליך ביחד עם אלן אייברסון את פילי לגמר ראשון מאז 1983, שם הפסידו לקובי בריאנט, שאקיל אוניל ולוס אנג'לס לייקרס.

שחקן גולדן סטייט, אנדרו בוגוט. רויטרס
טרייד בעל משמעות רבה. בוגוט/רויטרס

בארון דייויס לקליבלנד (2011)

על פניו, לא מדובר בעסקה יוצאת דופן: דייויס היה אז רכז מתבגר שכבר לא ממש הצליח להשפיע, אך הוא עבר לקאבס ביחד עם בחירת סיבוב ראשון. את הדרך ההפוכה לקליפרס עשו מו וויליאמס וג'מאריו מון, ולא ממש שינו את גורל הקבוצה מלוס אנג'לס. אז למה כללנו את העסקה הזו ברשימה שלנו? כי בחירת הסיבוב הראשון הזו הפכה לבחירה הראשונה בדראפט, בזכות מזל גדול בהגרלת הלוטרי (2.8%). הקאבס אמרו תודה, ובחרו בקיירי אירווינג - האיש שסייע להם לזכות באליפות ראשונה בתולדות המועדון, ב-2016.

אנדרו בוגוט לגולדן סטייט (2012)

לא רק שהסנטר האוסטרלי היה חלק מהשושלת של הווריירס וסייע לגולדן סטייט לזכות באליפות של 2015, העסקה עליו - במסגרתה הגיע גם סטיבן ג'קסון - היתה חלק מטקס העברת השרביט של הווריירס. גולדן סטייט שלחה למילווקי את אקפה יודו, קוואי בראון, ובעיקר את מונטה אליס, כדי לפנות את הדרך לסטפן קרי ככוכב הבלתי מעורער של הקבוצה. זאת ועוד: העברתו של אליס פינתה מקום תחת תקרת השכר, שאפשרה את החתמתו של אנדרה איגודאלה בקיץ 2013.

שחקן ניו יורק ניקס כרמלו אנתוני מול שחקן סן אנטוניו ספרס דני גרין. רויטרס
היה אהוב מאוד בגארדן. כרמלו/רויטרס

קווין ג'ונסון לפיניקס (1988)

הסאנס אמנם ויתרו על לארי נאנס - אולסטאר וסוקרר מוכח של למעלה מ-20 נקודות למשחק - אך קיבלו בתמורה מקליבלנד את מי שיהפוך לאחד הרכזים הטובים של שנות התשעים, בצוותא עם דן מארלי, טיי קורבין, מארק ווסט, בחירת סיבוב ראשון ושתי בחירות סיבוב שני. KJ שינה את המועדון מהקצה אל הקצה, ואף הוליך אותו לגמר ה-NBA.

כרמלו אנתוני לניו יורק (2011)

לפחות מבחינת כמות השחקנים שהיו מעורבים בו, זה אחד הטריידים הגדולים אי פעם. כוכב דנבר נשלח לתפוח הגדול בצוותא עם צ'ונסי בילאפס, שלדן וויליאמס, רנאלדו בלקמן, אנתוני קרטר, קורי ברואר ובחירת סיבוב שני. בנאגטס נחתו שורה של שחקני משנה יעילים שדי השכיחו את יכולות הקליעה של כרמלו: ווילסון צ'נדלר, ריימונד צ'נדלר, טימופיי מוזגוב, דנילו גלינארי, קוסטה קופוס, בחירת סיבוב ראשון ושתי בחירות סיבוב שני, בעוד מינסוטה, שגם כן היתה שותפה לטרייד המשולש הזה, קיבלה את אדי קרי, אנתוני ראנדולף ובחירת סיבוב שני. אנתוני היה הכוכב לו ניו יורק חיכתה, ואף הוליך את הניקס לפלייאוף שלוש עונות ברציפות - אך רק פעם אחת עבר את הסיבוב הראשון.

שחקן יוטה לשעבר ג'ף הורנסק. Jed Jacobsohn /Allsport, GettyImages
הצלע השלישית. הורנסק/GettyImages, Jed Jacobsohn /Allsport

טים הארדוויי למיאמי (1996)

אחד הרכזים המלהיבים של שנות התשעים נחת בפלורידה בצוותא עם כריס גאטלינג, בעוד גולדן סטייט קיבלה תמורתו את קווין וויליס ובימבו קולס. הארדוויי חבר לאלונזו מורנינג והוליך את ההיט לגמר המזרח בעונתו המלאה הראשונה, אז גם הגיע למקום הרביעי בהצבעות לתואר ה-MVP.

ג'ף הורנסק ליוטה (1994)

השוטינג גארד הקשוח היווה את הצלע השלישית לצד ג'ון סטוקטון וקארל מאלון בקבוצות הגדולות של הג'אז. יוטה קיבלה אותו ביחד עם שון גריר, ג'וניור בורו ובחירת סיבוב שני, בעוד פילדלפיה קיבלה בתמורה את ג'ף מאלון, בי ג'יי טיילר ובחירת סיבוב ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully