וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מאמנה האגדי של נבחרת קרואטיה בשנות ה-90, מירוסלב בלאז'ביץ'

המאמן המוערך הלך לעולמו יומיים לפני יום הולדתו ה-80. הצעיד את קרואטיה למקום השלישי ב-1998, אבל זכור גם בשל קרבתו לשלטונות איראן ולפרניו טוג'מן האנטישמי ומכחיש השואה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.2/ספורט1

מאמן העבר מירוסלב בלאז'ביץ', שהוליך את נבחרת קרואטיה למקום השלישי במונדיאל 1998, הלך לעולמו יומיים לפני יום הולדתו ה-88. בלאז'ביץ' נחשב לאגדה בבלקן בכלל ובקרואטיה בפרט. הוא העלה את הנבחרת הגדולה של פרוסינצ'קי, בובאן, שוקר ושות' ליורו 1996 וכאמור הצעיד אותה למקום השלישי בגביע העולם שנתיים לאחר מכן. הוא זכור היטב מאותו מונדיאל בזכות העובדה שחבש כובע של משטרת צרפת כמחווה לשוטר שנפצע במהלך התנגשות עם חוליגנים.

בלאז'ביץ' שיחק בכמה קבוצות יוגוסלביות לפני שפצח בקריירת אימון בשנת 1968. בין היתר עמד על הקווים של נבחרות שוויץ, בוסניה ואיראן, ואימן קבוצות שונות בבלקן, בשוויץ, צרפת, יוון וסין.

אחרי שהצעיד את קרואטיה למקום השלישי במונדיאל האחרון, המאמן זלטקו דאליץ' אמר: "זכינו במדליות בשני מונדיאלים רצופים ואני רוצה להקדיש את הניצחון הזה גם לצ'ירו בלאז'ביץ' שהתחיל הכול. בוס, זה בשבילך. אני יכול לזכות גם בחמש מדליות, אבל אתה תמיד תישאר הגדול מכולם!".

מירוסלב בלאז'ביץ' בשנת 2001. Stu Forster, GettyImages
הצלחות ספורטיביות וגם סיפורים אפלים. בלאז'ביץ' ב-2001/GettyImages, Stu Forster

לצד קריירת האימון הארוכה והמפוארת בחלקה, בלאז'ביץ' גם היה מעורב בשערוריות, תמך בשלטונות איראן עם הצהרות אנטי אמריקאיות ועמד לצדו של נשיא קרואטיה הראשון, מכחיש השואה האנטישמי פרניו טוג'מן. ב-2010 נחשד במעורבות בהטיית משחקים, אבל לא הוגש נגדו כתב אישום.

לפני קצת יותר מעשור היה מאושפז באינסברוק שבאוסטריה, אחרי שעבר טיפול בהול להסרת גידול סרטני בערמונית, והצהיר שהוא עובד קשה על ספר שייצא לאור אחרי מותו, "ספר שיצית את קרואטיה. ספר דרמטי שבטוח יהפוך לרב מכר". עכשיו נמתין ונראה אם כך יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully