וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטורקיה נטען: "אטסו נמצא חי". חברו לקבוצה: "הוא מתחת להריסות"

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 22:56

כדורגלן הטאיספור שהה יחד עם כמה מחבריו בקומה התשיעית בבניין שקרס, מצבו לא ידוע. זוהתה גופתו של שוער מלטיאספור. כל אירועי הספורט בוטלו

קריסת מבנים ברעידת אדמה בטורקיה/רשתות חברתיות

בשורות מצערות הגיעו במהלך היום (שני) מטורקיה אחרי רעידות האדמה לפנות בוקר ובצהרי היום. מניין ההרוגים כבר חצה את ה-2,600, בנוסף ישנם אלפי פצועים והמספרים ימשיכו לעלות, שכן רבים לכודים מתחת להריסות אלפי המבנים - כולל כמה ספורטאים פעילים.

אחרי שמאמן הטאיספור מליגת הכדורגל הבכירה בטורקיה, וולקן דמירל שהוא גם שוער הנבחרת הלאומית לשעבר, קרא בבכי לעזרה דחופה מכל מי שרק יכול להגיש אותה, בתקשורת המקומית דווח כי חלוץ הקבוצה כריסטיאן אטסו והמנהל הספורטיבי טאנר סאבוט הוגדרו כנעדרים. על פי אחד הדיווחים, אטסו היה בקומה התשיעית בבניין שקרס ואיתו שהו עוד תשעה שחקנים ושני בעלי תפקיד במועדון.

אחרי שעות ארוכות של חיפושים ויום בו שחקני כדורגל וקבוצתיו של אטסו בעבר התפללו לשלומו, בטורקיה נטען כי השחקן אותר בחיים ופונה לבית החולים, אלא שבמועדון הבהירו אחרת. סגן הנשיא וחבר לקבוצה ביקשו מהאוהדים להמשיך להתפלל. קרים אליג'י, שבעצמו נחלץ מוקדם יותר מהבניין, כתב באינסטגרם: "כריסטיאן אטסו עדיין מתחת להריסות, אנחנו צריכים עזרה בהקדם האפשרי".

אטסו הינו שחקן נבחרת גאנה שייצג את מדינתו במונדיאל 2014 ועבר בקבוצות פרמיירליג כמו ניוקאסל ואברטון. רק אתמול הוא כבש את שער הניצחון של הטאיספור, בכדור חופשי בדקה ה-97 מול קסימפאשה.

שער הניצחון של כריסטיאן אטסו אתמול

שלושה שחקנים אחרים של הטאיספור חולצו עוד קודם לכן מבין ההריסות וכך גם איש צוות. אחד השחקנים, קרים אליג'י, יצא בכוחות עצמו ואחיו באריש סיפר: "שעה אחרי רעידת האדמה, לא הצלחתי ליצור איתו קשר. רק בבוקר דיברתי איתו והוא היה במצב טוב, עם שריטות ודימום קל בלבד. תודה לאל שהוא היה ער בזמן רעידת האדמה. הקיר קרס ולמזלו היה ארון ושולחן בינו לבין הקיר. בבניין הזה בהטאי גרים גם מאמנים ושחקנים אחרים, גם הם הצליחו לצאת ללא פגע".

קרים אליג'י: "אטסו מתחת להריסות, צריכים עזרה בהקדם האפשרי"

בניוקאסל מתפללים לשלומו של אטסו

כדורגלן אחר שגורלו היה שונה אחמט טורקסלאן, שוערה של יני מלטיאספור מליגת המשנה, שגופתו נמצאה בשעות הצהריים. השוער בן ה-28 היה השחקן היחיד מסגל הקבוצה שנותר במלטיה, אחת הערים שספגו את הנזק הקשה ביותר. "נתתי לשחקנים יומיים של מנוחה אחרי המשחק, רובם לא נשארו בעיר", אמר המאמן ילמאז ווראל. "רק שוער המשנה שלנו לא עזב, אחמד טורקסלאן. הצליחו להציל את אשתו. אני פשוט שבור".

וינצ'נזו מונטלה, מאמנה האיטלקי של אדנה דמירספור, סיפר לתקשורת בארצו: "אנחנו נמצאים באיסטנבול והמשחק שלנו בוטל, אבל אני יודע שבאדנה רעידת האדמה הייתה חזקה מאוד ורבים משחקניי דואגים למשפחות שלהם. בניינים התמוטטו ואנשים נשארו ברחובות במהלך הלילה. הבנתי שגם המלון בו אני שוהה, פונה לאחר שניזוק".

* מוקדם יותר דווח כי שישה שחקני כדורעף מקבוצה בליגת המשנה הטורקית נלכדו תחת הריסות של בית מלון באזור מלטיה, ובנוסף קרס בניין המגורים של 30-40 מתאבקים טורקיים בקהרמאנמרש.

* בינתיים נדחו משחקי היורוליג הקרובים של הקבוצות הטורקיות. האלופה אנאדולו אפס הייתה אמורה לארח בחמישי את ריאל מדריד ואילו פנרבחצ'ה בשישי את מילאנו.

* גם אליפות הבלקן באולמות בוטלה. ספורטאים ישראלים אמורים היו ליטול חלק בתחרות האתלטיקה שתוכננה להיפתח בשבת הקרובה. לאחר מכן הוכרז על ביטול כל אירועי הספורט הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully