וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר ויזינגר: "צוחקים עליי שנולדתי בן 25 והיום אני כבר מעל 50"

1.2.2023 / 13:00

אחרי שהצדיק את האמון המפתיע שקיבל מהפועל עפולה, המאמן בן ה-27 מדבר לקראת מפגש הגביע עם בית"ר ירושלים (19:30), וגם: שיתוף הפעולה עם מכבי חיפה, השיעורים שלמד מאחיו וההשראה מברק בכר

תקציר: מכבי נתניה - מכבי חיפה 2:2 (משחק ראשון ברבע גמר הגביע)/ספורט1

בקיץ שעבר כחלק משיתוף הפעולה שנרקם בין מכבי חיפה להפועל עפולה הגיע עוזר מאמן קבוצת הנוער של חיפה שחר ויזינגר לתפקיד עוזר המאמן של הקבוצה מהליגה הלאומית. בחיפה קיוו שוויזינגר יעביר כמה עונות כעוזר מאמן בוגרים ויתקדם אלא שמהר מאוד דווקא החבורה מעפולה התאהבה במקצועיות של המאמן הצעיר ונתנה לו את המפתחות כמאמן ראשי.

ויזינגר הוביל את עפולה למסע הישארות מרשים וקיבל את הקרדיט גם העונה כשעד כה הוא יכול לרשום עונה מוצלחת מאוד מבחינתו. הערב (רביעי) רגע השיא של המאמן שרק לפני כמה ימים חגג 27 חורפים, כאשר עפולה תארח את בית"ר ירושלים למשחק הראשון מבין שניים במסגרת רבע גמר גביע המדינה. רגע לפני המשחק התיישבנו לשיחה עם ויזינגר על המשחק עצמו, השאיפות לעתיד, האח גיא ושיתוף הפעולה עם מכבי חיפה.

אתה מתרגש לקראת הערב?

"רצינו להגיע לשלבים הגבוהים של הגביע ואנחנו יותר דרוכים מאשר מתרגשים. אנחנו משחקים נגד קבוצה מאוד טובה וזה מועדון גדול. נצטרך להשיג תוצאה טובה כדי להגיע עם סיכוי ממשי להעפיל לחצי הגמר".

זה לא מאבד מהקסם של הגביע כשיש שני משחקים?

"כשיש מפגש כפול זה הופך את זה ליותר קשה אבל האתגר יותר גדול מבחינתנו ואם נעשה את זה, זה יהיה יותר מתוק. מאמינים שנוכל לעשות הכל הוכחנו את זה השנה ונצטרך להוכיח שאנחנו מתאימים למעמדים האלה הערב".

שחר ויזינגר, מאמן הפועל עפולה. מאור אלקסלסי
"יותר דרוכים מאשר מתרגשים". ויזינגר/מאור אלקסלסי

הרבה אנשים בעפולה אוהדי בית"ר, יש תכונה בעיר?

"יש תחושה בעיר שבית"ר מגיעה, המגרש יהיה מלא וזה יהיה מאוד כיף ואנחנו נצטרך לשים הכל בצד ולהיות מרוכזים".

זה רגע השיא בקריירה הקצרה שלך?

"תלוי בתוצאות. אנחנו לא באים ליהנות, אלא להוציא תוצאה טובה".

כמה זה מוזר לקבל קבוצה בליגה לאומית שאתה עוד לא בן 30?

"עברתי דרך יפה במחלקת הנוער של מכבי חיפה מהגילים הכי קטנים עד לקבוצת הנוער, בשנה שעברה הגעתי כעוזר מאמן ואנשים במכבי חיפה ובעפולה נתנו בי אמון מלא, אני לא מתעסק בגיל שלי אלא בעבודה היומיומית. מאמן צריך להוכיח כל יום מחדש כמה הוא ראוי, בשנה שעברה עשינו הצלחה מינואר ואני מקווה שבסוף השנה נסכם עונה שלמה מוצלחת".

אוהדי הפועל עפולה. לילך וייס רוזנברג
"יש תחושה בעיר שבית"ר מגיעה". אוהדי הפועל עפולה/לילך וייס רוזנברג

אבל בהתחלה לא היה קשה לשחקנים לקבל שאדם צעיר מהם הוא המאמן?

"לא הרגשתי את זה לרגע. אמרתי כבר בעבר, זה תלוי בכמה אתה בשל ואיזה מסר אתה מעביר בכל יום, בכל אימון. מאור בורג אחראי על הפרוייקט והוא צוחק עליי כל הזמן שנולדתי בן 25 והיום אני כבר מעל 50. זה עניין של בשלות ובגרות ולא של גיל, ובכל יום אני מנסה להוכיח כמה אני ראוי ורואים איזה דרך עפולה עושה".

ספר קצת על שיתוף הפעולה עם מכבי חיפה.

"יש פרוייקט שרץ שנה שנייה והתחיל עם חבלי לידה קשים אבל בסופו של דבר התגברנו על הקשיים. השנה אנחנו נבנינו כמו שרצינו ויש מעקב אחרי כל המושאלים וגם אחרי שחקני הבית של עפולה כולל דוחות וניתוחי וידאו. אנחנו מתחברים ל-DNA של שני המועדונים גם מבחינת סגנון המשחק וגם מבחינת קידום שחקנים צעירים".

אתה יותר גאה או יותר מבואס ששני שחקנים שלך חזרו לחיפה?

"אם שחקנים חוזרים חצי שנה לפני סוף התהליך לחיפה אז כנראה שאנחנו עושים משהו נכון, חובת ההוכחה כרגע היא עליהם ובדקות שישחקו הם יצטרכו להוכיח שהם ראויים למכבי חיפה כדי שבשנה הבאה הם יהיו חלק מהרוטציה, אני מאמין בהם ובטח אנחנו לא נעצור שחקנים שהולכים למועדון כזה גדול".

הערב ב-19:30:הפועל עפולה מארחת את בית"ר ירושלים
כל העדכונים מהיום האחרון של חלון ההעברות בישראל

עוד בוואלה!

סילבה, בורודין ועדי בסגל של בית"ר לעפולה, שמקווה לשמור על המבצר

לכתבה המלאה
גיא ויזינגר, ברק בכר, גיא צרפתי הספסל של מכבי חיפה חוגג לאחר השער. מאור אלקסלסי
"אני גאה בו מאוד". גיא ויזינגר/מאור אלקסלסי

אי אפשר בלי לדבר על אחיך גיא ועל המומחיות שלו במצבים נייחים, אתה משתמש בו?

"האמת שזה התחיל כבר בהפועל באר שבע. בעונה הראשונה הוא עבד על זה ביחד עם ברק והוא לקח את זה למקום הכי קיצוני שיכול להיות ובסופו של דבר זה נותן המון נקודות בעונה ומכבי חיפה מוציאים את המקסימום. אני גאה בו מאוד, אם אני אגיע לשבעים אחוז מהרמה שלו אז אשתדרג בנושא הזה".

ברק בכר זה המודל שלך?

"זכיתי להכיר וגם אפילו ללוות את ברק בשנים האחרונות, בטח כשהם היו בבאר שבע ושהוא הגיע למכבי חיפה עוד יותר. הוא מודל אירופאי בישראל, ההצלחה שלו היא לא משהו שקורה סתם, זו דרך של המאמן הזה והצוות שלו. אין ראוי ממנו, אפשר רק ללמוד ממנו, גם כבנאדם, הוא מודל אדיר. לשמחתי זכיתי לעבוד עם אברהם אבוקרט ובני לם וזכיתי ללמוד מהטובים ביותר ללא ספק".

היעד שלך הוא להגיע למכבי חיפה כמאמן ראשי?

"אני לא רוצה לצאת בהצהרות מפוצצות, יש לכל אחד חלומות אבל אני רוצה להתקדם בלי קיצורי דרך ולהשיג דברים טובים בעזרת עבודה קשה. מאמין שאם אעשה דרך טובה אני אגיע למקומות טובים אבל זה כרגע רחוק, אני בעפולה, זה מועדון טוב שנותן לעבוד ולצמוח וטוב לי מאוד פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully