וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מאשימים את השופטים, ויודעים: משחק העונה מגיע

1.2.2023 / 7:15

הצהובים טענו לקיפוח בתום ההפסד בברצלונה: "השריקות נשמעו רק בכיוון אחד". נקודת האור: היליארד השלים את המהפך רגע לפני המשחק הקריטי בולנסיה

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 31.1/ספורט1

1. תחושות של כעס ואכזבה במכבי תל אביב בעקבות ההפסד אמש (שלישי) 83:78 בברצלונה. מכבי ירדה למאזן של 11 ניצחונות מול 11 הפסדים ונותרה מחוץ לשמונה הראשונות, כשמחר מחכה לה ולנסיה למשחק חשוב מאוד להמשך הדרך.

הצהובים הציגו את אחד ממשחקי החוץ היותר טובים שלהם העונה, כשנגד מועמדת לגיטימית לזכייה ביורוליג הצליחו לייצר משחק שיוויוני שהלך לכיוון שלהם ברבע השלישי, אותו ניצחו 21:30. למעשה מכבי הצליחה לייצר מהפך של 17 נקודות בין אמצע הרבע השני לסוף הרבע השלישי והייתה בשליטה על ההתמודדות. במצב של 68:74 לטובת הצהובים, כ-7 דקות לסיום המשחק, הם נתקעו במשך יותר מ-6 דקות ללא נקודות, ברצלונה רצה 0:14 והכריעה את המשחק.

ג'יילן אדאמס היה השחקן הבולט של מכבי לאורך כל הערב עם 20 נקודות והתעלה במקומו של לורנזו בראון הפצוע, כשחוץ ממנו קיבלה מכבי 15 נקודות מווייד בולדווין ו-11 נקודות משני קלעי החוץ שלה - ג'רל מרטין ודארן היליארד.

"הגנתית עשינו יותר מדי טעויות ונתנו להם לרוץ, ובהתקפה היה שלב שלא הצלחנו לקלוע. נכנסנו לאיזה בור ואי אפשר להיכנס לריצה כזאת נגד קבוצה כמו ברצלונה", אמר ג'יילן אדאמס, "נצטרך להסתכל על התמונה הגדולה, הוכחנו שאנחנו יכולים להופיע נגד הגדולות בליגה הזאת, נצטרך לבנות על המשחק הזה ולשמור על הביטחון שלנו ברמה גבוהה".

"שיחקנו טוב לאורך רוב המשחק, התקשינו ברבע האחרון, אנחנו צריכים לדעת איך לסגור משחק קשה בחוץ באווירה לא פשוטה. זה דבר שאנחנו צריכים לדעת להתמודד איתו", הוסיף הקפטן ג'ון דיברתולומאו.

שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין קולע מעל שחקן ברצלונה קורי היגינס. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
קופחו לא בצדק? בולדווין/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

2. באופן די חריג, הצביעו במכבי באופן בולט על השיפוט כגורם משמעותי שהוביל לדברי אנשי הקבוצה, לאיבוד המומנטום ברבע האחרון ולהפסד. במכבי יצאו עם תחושה קשה מאוד לגבי השופטים ולטענת אנשי הקבוצה העובדה כי כמעט על כל מגע בצד של ברצלונה נשרקו עבירות בדקות ההכרעה, ומנגד הם לא קיבלו עבירה עד חצי דקה לסיום, במשך יותר מ-6 דקות.

למעשה ב-34 הדקות הראשונות של המשחק, מצבת העבירות הייתה כמעט שיוויונית, 16:17 לטובת ברצלונה, אלא שמהשלב הזה נשרקו למכבי שש עבירות, ולברצלונה עבירה אחת, חצי דקה לסיום ההתמודדות, כשבמהלך הריצה של 0:14, מצב העבירות עמד על 5:0.

"צריכים לצפות מחדש במשחק ולנתח את הטעויות, אבל התחושה שאנחנו יוצאים איתה היא תחושה קשה, שהשיפוט לא היה שיוויוני", אמרו במועדון אמש, "היינו שם, הובלנו, ופתאום השריקות הושמעו רק בכיוון אחד ובצורה כואבת במיוחד".

עוד בוואלה!

נחנקו ברבע האחרון: מכבי תל אביב הפסידה בברצלונה 83:78

לכתבה המלאה
ניקו לפרוביטולה שחקן ברצלונה, מול ג'יילן אדאמס, מכבי תל אביב. אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
"צריך לנתח את הטעויות". ג'יילן אדאמס/אתר רשמי, אינסטגרם מכבי תל אביב

3. מלבד הפניית האצבע לעבר השיפוט, במכבי התייחסו לא מעט לנושא המנטלי שהוביל למשחק הטוב אמש, ומקווים לשאוב ממנו עידוד לקראת ההמשך. "הייתה גישה שאנחנו באים כאנדרדוג למשחק הזה, אבל גישה דומה הייתה גם במשחק במדריד, ואז התפרקנו. הפעם זה הוביל למשחק משוחרר וטוב", סיפרו במועדון, "הנפילה בסיום לא קשורה ללחץ, אלא יותר לטעויות ביחד עם חוסר כבוד של השופטים ששלחו אותם פעם אחרי פעם לקו ולא נתנו לנו לשמור".

במכבי באו למשחק עם תוכנית משחק מסוימת, ועם רצון לא ליצור עומס על חלק משחקני המפתח לקראת המשחק החשוב נגד ולנסיה ביום חמישי, אבל התוכניות נזרקו לפח בזכות הרבע השלישי המצוין של הקבוצה והתחושה שניתן לנצח את המשחק.

בסופו של דבר ארבעה שחקנים שיחקו כמות דקות משמעותית - ווייד בולדווין עם 33 דקות, ג'רל מרטין עם 31 דקות, ג'יילן אדאמס עם כמעט 27 דקות ובונזי קולסון עם 25. לורנזו בראון שנסע עם הקבוצה לא כשיר ולא יכלל בסגל למחר.

דארן היליארד, שחקן מכבי תל אביב. לילך וייס רוזנברג
זה התחיל שם. היליארד נגד קרית אתא/לילך וייס רוזנברג

4. אם במכבי התרגלו בחודשיים האחרונים לקבל משחקים טובים מג'רל מרטין שקלע אמש 11 נקודות, וגם ההצגה של ג'יילן אדאמס לא הייתה דבר חריג במיוחד, אז הסימן החיובי באמת אמש היה המשחק הטוב של דארן היליארד.

לקראת המשחק דיברו במכבי על כך שהיליארד השתחרר בניצחון על קרית אתא, והיו משוכנעים שיחד עם הפציעה של לורנזו בראון והעובדה שעודד קטש רוצה לתת ליותר שחקנים לשחק, הוא יקבל דקות משמעותיות. דיבורים כאלה נשמעו גם בעבר, אבל בפועל הודו אמש במכבי שרק כשהמאמן נתן להיליארד לשחק ברבע הראשון, הם הבינו שיושרו ההדורים בין השניים ושנבנה אמון מחודש.

"היו הרבה מאוד ניסיונות ושיחות, והיה שלב שכבר היה נראה יותר הגיוני שהיליארד לא יגמור פה את העונה. אבל צריכים לראות את המהפך הזה כדבר חיובי מאוד", הודה אחד מאנשי מכבי אמש, "בסופו של יום, מדובר באחד השחקנים שבנו עליהם מאוד בתחילת העונה, שחקן עם יכולות, אחד שיכול לעזור לנו במאבקים שנותרו לנו".

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומיאו מול שחקן ולנסיה ויקטור קלאבר. דני מרון
רגע קריטי בעונה. דיברתולומאו מול ויקטור קלאבר במפגש עם ולנסיה בהיכל/דני מרון

5. ההפסד אמש, ביחד עם הניצחון של ולנסיה על באיירן מינכן, הפך את המשחק מחר (21:30) של הצהובים בולנסיה למשחק עונה לכל דבר ועניין. ערב המחזור הייתה מדורגת מכבי מעל הספרדים, אך התוצאות הובילו אותה אל המקום התשיעי בטבלה, כשולנסיה נמצאת כעת עם ניצחון עודף. ניצחון נוסף של הספרדים יפתח פער של שני משחקים בין הקבוצות. בכל מקרה, במכבי מאמינים שפער 16 הנקודות שהושג בניצחון על ולנסיה בישראל, יישמר.

"זה משחק שאנחנו יודעים מה ההשלכות שלו", אמרו במועדון לאחר ההפסד אמש, "הניצחון של ולנסיה על באיירן מסבך את המצב מאוד. אם הם ינצחו, אנחנו נצטרך לעשות יותר במשחקים שנותרו כדי לעקוף אותם, ויהיה קשה מאוד להיכנס לפלייאוף אם הם יסיימו מעלינו".

הצהובים יערכו היום את האימון המסכם לקראת המשחק בברצלונה, ובשעות הערב יעלו על טיסה לולנסיה מלווים באוהדים שהגיעו איתם מהארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully