וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם תלמידי בתי הספר באילת זכו להיחשף לפרויקט "סל גל ניצחון הרוח"

בזכות מימון של מפעל הפיס הגיע המיזם שפועל כבר 19 שנים לעיר הדרומית והפגיש את כל תלמידי חטיבות הביניים והתיכון בעיר הדרומית עם כדורסלנים על כסאות גלגלים

ראש עיריית אילת אלי לנקרי יחד עם אלון דור און סל גל ניצחון הרוח. יחצ,
ראש עיריית אילת אלי לנקרי יחד עם אלון דור און, "סל גל ניצחון הרוח"/יחצ

אחרי 19 שנות פעילות, השבוע זכו גם תלמידי בתי הספר באילת להיחשף למיזם החינוכי, "סל גל ניצחון הרוח", במסגרתו הגיעו חמישה שחקני כדורסל על כסאות גלגלים למפגש עם בני הנוער.
אלון דור און (37) קפטן נבחרת ישראל בכיסאות גלגלים וחבריו כבר עשו זאת מאות פעמים בשני העשורים האחרונים. יחד הם הופיעו מול אלפי תלמידים וסיפרו את הסיפור שלו ושלהם ואיך הכדורסל הוא שסייע להם לפרוץ את תקרת הזכוכית שנפלה עליהם יום אחד באמצע החיים כשנפצעו.

דור און, שאיבד את כף רגלו בתאונה במשק של הוריו בגיל 15, מסביר : "הופענו בפני תלמידים ממטולה שבצפון ועד מצפה רמון שבדרום ועכשיו הגענו סוף כל סוף גם לאילת. המטרה היא להראות לבני הנוער הצעירים שלמרות המגבלה שנחתה עלי ועל חברי, השמים הם הגבול אם רק רוצים ועושים".

מי שהגה את המיזם הזה הוא המפיק מיקי גולדנברג. כולם מכירים אותו כאח של דודו טופז, אבל לגולדנברג יש רזומה מכובד משל עצמו כיזם וסופר שכתב כבר שבעה ספרים. לפני 20 שנה גולדנברג נחשף לראשונה לכדורסל בכיסאות גלגלים, מכאן ועד לפרויקט שהפך לתוכנית חינוכית, שבמסגרתה מגיעים שחקני כדורסל בכיסאות גלגלים למשחק ידידות מול תלמידים בבתי ספר, ולאחר מכן משוחחים איתם הדרך היתה קצרה, אם כי לא קלה.

גולדנברג: "מדובר במפעל הספורט היפה ביותר בארץ, הוא מקרב בין קהילות. קבוצת הסל-גל מורכבת מפצועי צה"ל ומנפגעי תאונות אחרות, והם אלה שמלמדים את דור העתיד להתמודד עם משברים, להתגבר על מכשולים, לקבל את השונה, ומהי מחויבות אישית. בתחילת הדרך היה לא קל, אבל פעלנו בעקשנות וככל שהצלחנו להיחשף לעוד ועוד תלמידים זרם ההזמנות להופיע גבר וכמו שציין אלון הופענו כמעט בכל הארץ, אבל יש עוד מקומות רבים שלא הגענו אליהם עדיין ועוד נגיע".

ההגעה לאילת התרחשה בזכות מפעל הפיס שהחליט לממן את הפעילות של סל גל ברחבי הארץ.המימון של מפעל הפיס ניתן לכל רשות שתגיש בקשה לארח את המיזם ולא רק לאילת. גולדברג: "מפעל הפיס מאפשר לנו להגיע לקהל רחב מאוד בזכות המימון שלו. כל מה שבתי הספר צריכים זה להגיש בקשה באמצעות הרשות המקומית ואנחנו מגיעים".

באילת קיימו השחקנים מפגשים עם תלמידים בבתי הספר רבין, בגין וגולגווטר, באחד מהם השתתף גם ראש עיריית אילת אלי לנקרי שהתרגש גם הוא לשמוע את סיפורם האישי של השחקנים ואת השיח שהתפתח בינם לבין התלמידים. במסגרת המפגש נבחרת של תלמידים עולה לשחק כדורסל מול חמישית שחקני הכיסאות. בהמשך התלמידים מוזמנים לחוות את החוויה שבישיבה על הכיסא והקליעה ממנו לסל ובעיקר מבינים שגם כאשר החיים נראים בלתי אפשריים, הכל אפשרי.

  • עוד באותו נושא:
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully