וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים "דופקים" ללייקרס את הפלייאוף, לברון ג'יימס השתולל: "זה שוד"

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 10:23

החלטת השיפוט השערורייתית בבוסטון מטריפה את הלייקרס וכוכבה: "השחקן הטוב ביותר בעולם לא יכול לקבל שריקה. זה מדהים". גם השופטים הודו: "טעינו". הנתונים מראים: זאת לא פעם ראשונה, וזה עלול לעלות ביוקר. קוזמה נקרע מצחוק, לברון רומז: זה משהו אישי נגדי

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.1/ספורט1

"שוד", כך מכנים הבוקר (ראשון) בארה"ב את ההחלטות של השופטים נגד לוס אנג'לס לייקרס, במשחק ההפסד של הקבוצה לבוסטון. זו כבר תופעה שנמשכת כל העונה. הלייקרס מדורגים במקום השלישי ב-NBA בניסיונות זריקה מהצבע, אבל רק במקום ה-19 בניסיונות מהקו בדקות הקלאץ'. כלומר, משום מה, ההתקפה שזורקת כמעט יותר מכל קבוצה אחרת מהצבע, לא מצליחה לקבל זריקות עונשין ברגעי ההכרעה של המשחקים. ומול הסלטיקס זה הגיע לשפל חדש.

הלייקרס הובילו 102:105 ארבע שניות לסיום, כאשר ג'יילן בראון לקח ריבאונד התקפה וקלע בלייאפ כדי לצמק לנקודה בלבד. זה אמור היה להשאיר את הלייקרס עם הכדור ביד ביתרון נקודה - אבל אז בצורה די מפתיעה נשרקה עבירה מאוחרת מאוד נגד פטריק בוורלי, והסלטיקס השוו.

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. Maddie Meyer, GettyImages
ככה עושים למלך? ג'יימס/GettyImages, Maddie Meyer
לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס, מול ג'ייסון טייום במהלך המכריע מול בוסטון סלטיקס. Maddie Meyer, GettyImages
כולם ראו עבירה, חוץ מהשופטים. טייטום מרביץ ללברון/GettyImages, Maddie Meyer

הלייקרס לקחו פסק זמן, העמידו תרגיל ללברון ג'יימס, הכוכב הגדול של הליגה חדר לסל, נכנס לצבע, עלה ללייאפ, וג'ייסון טייטום נראה בבירור מכה לו על הזרוע. לא היה צריך הילוכים חוזרים כדי להבחין בזה, אבל הפעם, בעבירה הרבה יותר ברורה מזו ששרקו לבברלי - לא נשמעה שריקה. ובדיוק כמו בהפסד בהארכה לדאלאס ב-12 בינואר - המשחק שבו נעשתה עבירה ברורה על טרוי בראון ג'וניור בניסיון לשלשה מכריעה, שריקה שלא נשמעה, גם הפעם הלייקרס ירדו מנוצחים בגלל המשרוקית הדוממה של השופטים, שמשום מה נוקטים במדיניות פייסנית נגד היריבות של הלייקרס.

לאחר המשחק ראש צוות השיפוט אריק לואיס הודה בפני כתבים שנעשתה טעות בפוזשן האחרון. "היה מגע", אמר. "במהלך המשחק, לא ראינו עבירה. הצוות החמיץ את זה". כך או כך, לא ג'יימס ולא בברלי הגיבו בצורה ראויה. ג'יימס התפרק והגיב בזעם, שעל פי "יהאו" - "הפעם האחרונה שראינו אותו מתפרק ככה הייתה אחרי המהלך הבלתי נשכח של ג'יי-אר סמית' בגמר ה-NBA ב-2018".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. Maddie Meyer, GettyImages
לא ראינו אותו מתפרק ככה מאז ג'יי אר סמית. לברון/GettyImages, Maddie Meyer

בברלי כבר היה יותר אקטיבי. בין הרבע הרביעי להארכה, הוא השיג איכשהו מצלמה, וככל הנראה ניסה להראות באמצעותה משהו לשופט לואיס. הוא קיבל מיד עבירה טכנית על הפרובוקציה, וטייטום קלע אחת מהעונשין עוד לפני שהחלה הארכה.

הלייקרס, כצפוי, היו נסערים לאחר המשחק. "השחקן הטוב ביותר בעולם לא יכול לקבל שריקה. זה מדהים", אמר המאמן דרווין האם. אנתוני דייויס אפילו היה הרבה פחות דיפלומטי. "זה בולשיט", אמר דייוויס. "זה לא מקובל... רימו אותנו הלילה. זה לא מקובל. ואני בטוח שלא יעשו כלום לשופטים. זה היה פאול ברור".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס. Maddie Meyer, GettyImages
לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס/GettyImages, Maddie Meyer

ג'יימס עצמו היה מבולבל. "אני לא מבין את זה," אמר לברון, "אני תוקף את הצבע בדיוק כמו כל שחקן אחר בליגה הזאת שמקבל מספר דו ספרתי של קליעות עונשין בכל משחק. אני לא מבין את זה. אני לא מבין". לאחר מכן צייץ לברון: :"זה כבר ממש כאב, בגדול!!! אני לא מבין".

בצפיפות של המערב, כל משחק מכריע. הלייקרס כעת במאזן 27:23 במקום ה-13 במערב. לוס אנג'לס קליפרס עם מאזן 24:28 במקום הרביעי, ומקדימה אותם רק בארבעה משחקים. כל ניצחון והפסד הם קריטיים במרוץ הצפוף לפלייאוף. אם הצפיפות הזאת תימשך, ייתכן שההעפלה לפלייאוף תוכרע על ידי שופטים. "אפשר להבין למה הלייקרס כועסים כל כך, ועל פי אירועי המשחק מול הסלטיקס, הם גם כנראה צודקים", כתב סם קווין מ-CBS.

ברחבי הליגה הסכימו עם התסכול של ג'יימס ותהו למה לא קיבל את השריקה, בעוד שקייל קוזמה "נקרע" מצחוק מהתגובה הנסערת שלו. כך או כך, לברון רומז שאולי יש נגדו משהו אישי. "אני לא מבין את זה, אני רואה כדורסל בכל יום", הוא אומר, "בכל יום ויום אני צופה במשחקים האלה. אני לא רואה את זה קורה לשחקנים אחרים. זה מוזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully