וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום רע במשרד: הסיבות לתבוסה של מכבי חיפה במשחק העונה

27.1.2023 / 14:00

שלושת השערים שחטפה מכבי חיפה ממכבי תל אביב ביום שני השבוע הם אולי שערורייה הגנתית, אבל יותר מזה, הם תוצאה של הגישה שאיתה הגיע ברק בכר למשחק

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 0:3/ספורט1

אם צריך לבחור רגע אחד מה-0:3 בבלומפילד השבוע, שבו מכבי תל אביב סירבה לוותר על העונה למכבי חיפה, אז הוא יהיה שלושה רגעים: מדובר בשלושת השערים שכבשה מכבי תל אביב, אבל לא בפעולות ההתקפה שעשו גויאגון או זהבי על מנת להבקיע. בשלושת המקרים - זה פשוט מביך ואפילו על גבול המופרך לכתוב את זה על קבוצה של ברק בכר - ההגנה של מכבי חיפה פשוט עשתה הכל כדי לאפשר מרחב בעיטה לשחקן התוקף.

בגול של גויאגון זה עוד פחות בולט, כי הבעיטה הראשונה שלו עוד נבלמה איכשהו, אבל שני השערים שכבש ערן זהבי הם פשוט שערורייה בכל קנה מידה. מי משאיר את זהבי, עייף וחסר חשק או יכולת ככל שנראה לכם משום מה שהוא, עם כדור 20 מטר מהשער, כשאין אף אחד לידו ברדיוס של 3־4 מטרים? איך דבר כזה קורה לקבוצה מקצוענית בכל ליגה שהיא? איך דבר כזה קורה למוליכת ליגת־העל, שדפקה שואו בליגת האלופות? איך דבר כזה קורה לקבוצה של ברק בכר? והכי מוזר: איך דבר כזה קורה פעמיים תוך כמה דקות?!

ברור לכל מי שראה לפחות 12 דקות של כדורגל בחייו שגם הבלמים של מ.ס אשדוד או מ.ס כפר קאסם היו מתנפלים על זהבי. הוא אולי היה כובש בכל זאת, אבל למה שלא יתאמץ קצת בדרך? לא מכיר שחקן הגנה, מברצלונה ועד ההוא עם הכרס המשתפלת והסיגריה בפה שמסריח את ספסלי העץ בספורטק ליד הבית ונכנס לכמה דקות רק כשאין ברירה, שלא היה יוצא - או לפחות מנסה לצאת - אל ועל זהבי, כדי להקשות עליו את הבעיטה. ולכן אפשר לחשוד, לפחות להעלות את הסברה, שזה לא קשור לחוסר יכולת הגנתית.

ברק בכר, מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
פשוט לא הגיע מוכן. ברק בכר מורחק/ברני ארדוב

אז למה זה כן קשור? אולי לאירוע שראינו כמה דקות אחרי הגול הראשון של זהבי והשני של מכבי - ההשתוללות המוזרה של ברק בכר על הקווים. מה אתה רב עם השופט, למי זה טוב? איזה מסר העברת פה? הרי זה לא הרשים אף אחד - לא את השופט, לא את השחקנים שלך ובטח לא את שחקני מכבי תל אביב, שעם קצת יותר ריכוז היו יכולים לגמור את המשחק הזה עם תוצאה לפנתיאון.

צריך לומר את זה בכנות, גם אם זה לא נוח - בכר קיבל בראש ביום שני. המאמן, שאין ספק שיהיה המעוטר ביותר בתולדות מאמני ישראל - פשוט הגיע לא מוכן לטקס נעילת הליגה וסגירת החשבונות שבכרמל כל כך מפנטזים עליה כל הזמן (חרף שתי האליפויות, ההופעה בצ'מפיונס והשליטה בליגה בשנתיים האחרונות). כן, לכאורה יש נסיבות מקילות (לא קל בלי חזיזוש), אבל בתקציב מטורף כמו של מכבי חיפה אין מקום להקלות.


מכבי תל אביב נפרדה מגלוך, לוקאסן בספק לדרבי
מכבי חיפה ומכבי תל אביב סירבו למימון הקנס שעורר סערה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אבי ריקן, שחקן מכבי תל אביב לצד מאוויס צ'יבוטה שחקן מכבי חיפה. אריאל שלום
ספק אם הליגה נפתחה/אריאל שלום

נראה שבכר פשוט חשב שהוא עולה לשחק מול ולאדן איביץ', ושכח שהסרבי כבר מזמן לא באזור חיוג 03. התחושה הייתה שמכבי חיפה הגיעה לבלומפילד מרושלת, כמעט מזלזלת אפילו. המחשבות על שחזור של המפגש בין הקבוצות בסיבוב הראשון נעלמו די מהר, כשמכבי תל אביב הבהירה כמעט מהרגע הראשון שהפעם יש פה דיל חדש. בכר לא הגיב טוב לסיטואציה, כשל בניהול המשחק שלו, וגם הניסיון לשבור את המגמה במחצית עם שני חילופים לא היה מועיל, כי אלה היו חילופים של שחקנים על אותם מיקומים ולא קונספט חדש. כי מה שהיה צריך לשבור פה זה את התבנית הכושלת מהמחצית הראשונה, ולא את הנאחס.

תודה לאל, בעשר שנותיו כמאמן, ברק בכר צבר מספיק קרדיט כדי שיהיה מותר לו לפשל במשחק אחד, גדול ככל שיהיה. הוא עדיין מוביל את הליגה עם 5 נקודות פור, ויש לו עוד שני משחקים מול מכבי תל אביב בפלייאוף שבהם יוכל להפוך את הרושם ולשנות את הטעם בפה. ספק אם הליגה "נפתחה", ואף שבפער של 5 נקודות מכבי תל אביב חזרה להיות תלויה בעצמה בכל הקשור לאליפות, מכבי חיפה היא עדיין הפייבוריטית הברורה. לא צריך לעשות יותר מדי דרמה: לכולנו יש יום רע בעבודה, וביום שני היה לברק בכר אחד כזה.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק בכר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully