וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום לא ריאלי: ממפיס דפאי יצליח לפתוח דף חדש באתלטיקו מדריד?

26.1.2023 / 14:00

אחרי שנזרק גם מברצלונה, רק התחדדה השאלה האם החלוץ ההולנדי הוא אוברייטד או אנדרייטד. מיכאל יוכין מנסה להסביר איך מי שעומד להפוך למלך השערים של נבחרת הולנד בכל הזמנים עדיין נתפס כפלופ, ולמה דווקא סימאונה בונה עליו בדרבי מול ריאל אהובתו (22:00, ספורט3)

תקציר: לבאנטה - אתלטיקו מדריד 2:0/ספורט 1

"אני מאמין שאשחק בריאל מדריד בבוא העת. זו המטרה שלי. רק אלוהים יודע מתי זה יקרה, והוא יעזור לי ויביא אותי לשם", אמר ממפיס דפאי בשלהי 2017. הוא בדיוק החל לשקם אז את הקריירה בליון, אחרי הקדנציה הקצרה במנצ'סטר יונייטד שהוגדרה כפיאסקו, ולא הסתיר את שאיפותיו ואת אהדתו. המועדון הלבן המלכותי תמיד היה בראש סדר העדיפויות שלו, ואת החלום הזה הוא התכוון להגשים.

ואולם, מתברר כי לאלוהים עליו הוא כה סומך ואותו הוא מנסה לקדם עם הקראות הברית החדשה בחדר ההלבשה של נבחרת הולנד, היו תוכניות אחרות בשבילו. גם אם דיווחים על מעבר אפשרי לריאל צצו לעתים לאורך הדרך, שום דבר ממשי לא יצא מהם. בפועל, הגיע ממפיס לברצלונה, וכעת גם לאתלטיקו מדריד. את ההופעה המשמעותית הראשונה שלו במדי הקולצ'ונרוס הוא עשוי לערוך הערב דווקא מול ריאל, בקרב האיתנים ברבע גמר גביע המלך (22:00, ספורט3).

שחקן ברצלונה ממפיס דפאי. David Ramos, GettyImages
פרידה שטובה לכל הצדדים. ממפיס בברצלונה/GettyImages, David Ramos

יש לומר כי ממפיס היה "שותף" לניצחון על ריאל לפני פחות משבועיים, כאשר בארסה הביסה אותה ללא תנאי בגמר הסופרקופה, אבל חלקו הסתכם בצפיה במתרחש מהספסל. זה היה התפקיד שלו במדי הבלאוגרנה מתחילת העונה, פרט לחודשים בהם הושבת בגלל פציעה, והרצון לעזוב את קאמפ נואו היה מובן. לא היה לו סיכוי קלוש להיכלל בתוכניותיו של צ'אבי, ונוכחותו היתה עלולה רק ליצור חיכוכים - לא מעבר לכך. המאמן שמח מאוד כאשר נמצא הפתרון, והתאפשר להולנדי לעזוב חצי שנה לפני תום חוזהו, תוך שהעסקה מכניסה לקופת המועדון הקטלוני 3 מיליון יורו. "לממפיס לא היה נוח אצלנו, והוא ביקש להשתחרר. כולם מרוויחים כאן", אמר המאמן.

איש מאוהדי בארסה לא הזיל דמעה על כך. הם יכולים להודות לו על 12 השערים שהבקיע בעונה שעברה, אבל האמת הפשוטה היא כי ממפיס מעולם לא נתפס כשחקן ברמה נאותה מבחינת ברצלונה. הוא הוחתם בשעת משבר כי היה שחקן חופשי - סוג של סתימת חורים זמנית עד שאפשר יהיה לצאת לדרך חדשה כמו שצריך. בליגת האלופות, ממנה הודחה הקבוצה בשלב הבתים, הוא היה שותף למאזן ההתקפה הגרוע אי פעם - שני שערי זכות ב-6 משחקים. כבשו אותם אנסו פאטי וג'רארד פיקה, בעוד ההולנדי החמיץ גם את ההזדמנויות המעטות שנפלו בחלקו. אפילו פייר-אמריק אובמיאנג נתפס כשדרוג משמעותי כאשר הגיע לפני שנה, וממפיס נדחק לקצה הסגל. העונה הוא כבר לא היה רלוונטי.

ויש כאן תעלומה, כי גם כשהוא בן 28 עדיין לא ברור אם ממפיס אוברייטד או אנדרייטד. מצד אחד, אין עוררין על הכשרון הרב גוני שלו, וכאשר נסק באיינדהובן בתחילת הקריירה הוא הוגדר כמעט כמו כריסטיאנו רונאלדו החדש - זו היתה התקווה הגדולה של השדים האדומים כאשר הם החתימו אותו ב-2015. מצד שני, את הכשרון הזה הוא לא הצליח להביא לידי ביטוי על הבמה הגדולה. עם כל הכבוד לאיינדהובן ולליון, זה עדיין לא מספיק כדי להיחשב לסופרסטאר ברמה העולמית, וגם בצרפת הוא לא היה יציב במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ממפיס דפאי שחקן נבחרת הולנד. רויטרס
מפציץ ובוכה גם במדים הלאומיים. ממפיס/רויטרס

מצד שלישי, הוא מדורג שני ברשימת הכובשים של נבחרת הולנד בכל הזמנים, כאשר רק רובין ואן פרסי לפניו בינתיים. עם 43 שערים ב-86 הופעות, הוא מציג ממוצע זהה לרוד ואן ניסטלרוי, וצפוי לדלג לפסגה עוד לפני שיחגוג יום הולדת 30. בהתחשב בכל הכוכבים שפיארו את ההתקפה הכתומה לאורך ההיסטוריה, זה הישג כביר. מצד רביעי, רוב השערים הובקעו מול יריבות נחותות, ובמשמרת של ממפיס כשלה הולנד במוקדמות יורו 2016 ומונדיאל 2018. הטורניר המוצלח ביותר ברמה האישית היה ונשאר מונדיאל 2014 בו כבש שני שערים מרהיבים כמחליף. יש אף סמליות לא מבוטלת בכך שהוא הוחלף ברבע הגמר במונדיאל האחרון כאשר ארגנטינה הובילה 0:2, ודווקא ואוט וחהורסט שנכנס במקומו כבש צמד והישווה.

בקיצור, יש תחושה כי ממפיס יכול היה להשיג הרבה יותר בזכות כשרונו הטהור, ובמקביל מקבל הערכה גדולה מדי על סמך ביצועיו בפועל. הוא היה מסוגל עקרונית להפוך לכוכב גדול בברצלונה, אבל בו בזמן כלל לא היה ראוי ללבוש את מדיה. זה הדיסוננס שמלווה אותו, ואולי הגיע הזמן להכרעה כלשהי. אולי דווקא אתלטיקו היא הקבוצה הנכונה עבורו? היא גדולה מספיק, אבל לא גדולה מדי. שאפתנית מאוד, אבל אנדרדוג תמידי. ויש לה גם רקורד מצוין עם חלוצים שהגיעו מברצלונה.

החלוצים האלה היו, כמובן, גדולים הרבה יותר. דויד וייה הגיע במחיר מבצע של 5 מיליון יורו בקיץ 2013 - ומיד היה שותף לזכיה סנסציונית באליפות. לואיס סוארס הגיע כמעט חינם בקיץ 2022 - ומיד היה שותף לזכיה סנסציונית באליפות. ממפיס בא באמצע העונה כאשר התואר בלתי אפשרי, ובארסה גם לא הפסידה עליו כסף, אבל עדיין יש ניחוח חיובי באוויר. אנטואן גריזמן, שברח מבארסה בחזרה לאתלטיקו, המליץ באופן אישי להולנדי להצטרף אליו. היתה לכך השפעה מסוימת על בחירתו, וחשובה יותר היתה השיחה עם דייגו סימאונה.

הערב בגביע הספרדי: ריאל מדריד מול אתלטיקו מדריד (22:00, ספורט3)
בשל חריגה מהפייר פליי: ברצלונה לא יכולה לרשום את החוזה של גאבי

ממפיס דפאי שחקן אתלטיקו מדריד. Soccrates Images, GettyImages
עוד מפגש מיוחד מול קבוצת חלומותיו. ממפיס באתלטיקו/GettyImages, Soccrates Images

באופן כללי, ממפיס לא בדיוק מרגיש כמו השחקן האידיאלי עבור המאמן הארגנטיני, וכשלונו המקורי במנצ'סטר יונייטד נבע בעיקר מחוסר נכונותו לעבוד ללא כדור, אבל מתברר שצ'ולו עצמו סבור אחרת. בהשוואה קצת תמוהה, הכריז סימאונה: "ממפיס מזכיר את דייגו קוסטה, שלא היה חלוץ רחבה בהתחלה, אבל הפך למספר 9". ובכן, סגנונו של דפאי שונה בתכלית לזה של הבריון הפיזי שהיה כה אהוב במדריד בקדנציה הראשונה, אבל הוא באמת רב גוני, ובליון תופקד בעיקר כחלוץ מרכזי. "אנחנו מקווים לראות את הגרסה שלו מימיו בליון", אמר המאמן, ויהיה מעניין לראות עד כמה שיתוף הפעולה עם אלברו מוראטה יהיה פורה. במשחק הבכורה מול אלצ'ה בשבת, קיבל ההולנדי 15 דקות כמחליפו של הסקורר הספרדי, אך ייתכן שהם צפויים להיות על המגרש גם ביחד.

"ממפיס הוא שחקן שמגיע עם מוטיבציה גבוהה, והוא יתמכר לתשוקה שלנו", הצהיר צ'ולו, וחוזה עד קיץ 2025 הוא בהחלט איתות חיובי - גם אם לא ברור אם הארגנטיני עצמו יישאר במועדון בתום העונה. במשחק גביע מול היריבה העירונית, במדיה תמיד חלם דפאי עצמו לשחק, לא צריך לדבר הרבה כדי לחוש תשוקה ומוטיבציה. זה יכול להיות משחקו הגדול הראשון של ממפיס בפסי אדום-לבן, ויש יסוד סביר להניח שסימאונה מתכנן לשלב אותו במהלך ההתמודדות. הפרק החדש שלו מתחיל עכשיו, והוא קריטי למדי לגבי מורשתו. רק אם יצליח באמת באתלטיקו, יימנע ממפיס מתווית הפלופ שביזבז חלק נכבד מהפוטנציאל שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully