וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר מחפשים את האוסקר הבא: מי יירש את אוסקר גלוך במכבי תל אביב?

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 15:15

זיו אריה ששכנע את מקסים גלוך להביא את הילד לניסיון, הנבואות של ההורים שחטפו ממנו בכל שבת והקשר לברק יצחקי, שהבין שיש לו יהלום ביד. אוסקר גלוך ייפרד הלילה ממכבי תל אביב והיא כבר מנסה לבנות לו יורש

תקציר המשחק: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 2:2/ספורט1

את הטלפון הראשון קיבל זיו אריה. מקסים גלוך, אבא של אוסקר, לקח את הבן שלו בן ה-5 לאימון ניסיון במכבי שעריים. הם גרים בעיר רחובות והמגרש של מכבי שעריים היה ליד הבית. אוסקר רץ עם כדורגל בחוץ כבר מגיל 3. גם בבית שבר כמה חפצים עם בעיטות מגיל צעיר מאוד. בתום האימון בשעריים, היה ברור לכולם שיש כאן משהו יוצא דופן שצריך להיות חלק מבית ספר לכדורגל של מועדון גדול.

אלא שמכבי תל אביב נראתה אז כמו משהו בלתי מושג ובכל זאת, היה מי שדירבן את האב להרים טלפון. זיו אריה, מאמן הפועל ירושלים, היה אז מנהל בית הספר לכדורגל של מכבי תל אביב. זה היה לפני 14 שנה. בשיחה בין האב לבין אריה, ביקש מקסים לדעת כמה יעלה לו להביא את אוסקר למחלקה. כששמע שמדובר ב-2,400 שקל לשנה, הוא לא האמין. היה בטוח שמכבי תל אביב לוקחת הרבה יותר מהמועדונים הצנועים ברחובות. אריה שיכנע אותו לבוא להתרשם. "תבוא לאימון ניסיון ותקבל החלטה", אמר לאב. האימון הראשון של אוסקר היה מאוד מוצלח. זו היתה מאמנת בשם טלי שקיבלה אותו ואוסקר בלט מהרגע שעלה על כר הדשא. מקסים החליט שהוא משאיר את הבן שלו וגם אם צריך להקריב הרבה כדי להביא אותו מרחובות בהסעות, הוא ייתן לאוסקר את הכי טוב שהוא יכול.

אוסקר גלוך עם ברק יצחקי ב-2014. באדיבות המצולמים
כבר בגיל 9 ההורים היריבים שלו אמרו שהוא ישחק באירופה. אוסקר עם ברק יצחקי/באדיבות המצולמים

כמה שנים לאחר מכן הם נפגשו במעמד אחר

הפוסט של אוסקר גלוך אחרי שהאריך חוזה במדי מכבי תל אביב. אינסטגרם, צילום מסך
הפוסט של אוסקר גלוך אחרי שהאריך חוזה במדי מכבי תל אביב/צילום מסך, אינסטגרם

בגיל 7 אוסקר כבר שיחק בליגה. זה גיל מאוד צעיר כדי לעבור מבית הספר לכדורגל לליגה תחרותית, אבל למכבי תל אביב לא היה ספק שאוסקר מוכן. והוא היה מוכן. כשהיה בן 9 (הגיל בו הוא מצולם עם ברק יצחקי כאן), לא היה משחק בו ההורים היריבים לא היו באים ואומרים לאוסקר: "בגיל 18 אתה תשחק באירופה". אוסקר היה מחייך. מקסים היה אומר שהם מגזימים. "תנו לו להתפתח לאט. אירופה אפשר להגיע גם בגיל 24", אמר. אוסקר עדיין בן 18. רק בחודש אפריל יחגוג יום הולדת 19 והערב זה יהיה משחקו האחרון במכבי תל אביב לפני שיעבור לאירופה. לרד בול זלצבורג. ההורים ההם שחטפו ממנו בכל שבת, צדקו.

ברק יצחקי לא זוכר את התמונה שצולמה ליד הקיוסק המיתולוגי בקרית שלום. בטח יש לו מאות צילומים עם ילדים ממחלקת הנוער. היא צולמה בעונה של פאולו סוזה. באליפות של 2013/14. יצחקי חזר למכבי תל אביב אחרי עונת השאלה בקפריסין. ג'ורדי קרויף, שהמליץ למיטש גולדהאר להפוך אותו למנהל מקצועי במכבי תל אביב, שלח את יצחקי לעונת גלות באי השכן באחת הפעולות הראשונות שלו כשהגיע למכבי תל אביב לפני עשר שנים. אוסקר התפתח היטב במחלקת הנוער ובגיל 16 כבר התאמן עם הבוגרים. יצחקי ידע שיש כאן יהלום ובעונה שעברה אצל מלאדן קרסטאיץ' הוא הציע שאוסקר יעלה להתאמן קבוע עם הסרבי. כשקרסטאיץ' החליט שאוסקר מוכן למשחק הראשון שלו בבוגרים, הוא בא ליצחקי ואמר לו שהוא מתכוון להרכיב אותו באחד עשר מול מכבי חיפה. במשחק הכי גדול שיכול להיות קרסטאיץ' חשב שזה יהיה נכון לתת לאוסקר לפתוח. יצחקי אמר לו שהוא מסכים לגמרי עם ההחלטה ושזה הרגע הנכון עבור הילד.

למכבי תל אביב היה ברור שאוסקר יימכר, בטח אחרי מה שעשה באליפות אירופה לנוער בסלובקיה. הוא שם את עצמו שם ברשימה אחת עם הצעירים המבטיחים ביבשת ושיחקו נגדו הטובים ביותר מהמועדונים הגדולים ביותר באירופה. אלא שבקבוצות השונות שעקבו אחרי צעירים באליפות עד גיל 19, חיכו לראות איך אוסקר ישחק בבוגרים. הם קיבלו את מה שנתן בפלייאוף של העונה שעברה אצל קרסטאיץ', אבל עדיין רצו לראות איך הוא יתפתח העונה. ההצגה שלו נגד בני סכנין בגביע המדינה עם שער הצ'יפ המושלם, הרימה עוד יותר את המניות שלו. ברד בול זלצבורג הבינו שאם הם יתמהמהו ולא יסגרו בחלון הזה, המתחרות שלהן לקבוצת מועדוני הפיתוח, יקדימו אותן בקיץ הקרוב.

עוד בוואלה!

אוסקר גלוך תורגל בהרכב, דולב חזיזה כנראה סובל מדלקת בשריר

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב אוסקר גלוך. אריאל שלום
במקום לעזוב כמעט בחינם, הוא יימכר תמורת 7 מיליון יורו. אוסקר גלוך/אריאל שלום

אם מקסים גלוך היה מתעקש, אוסקר היה עוזב את מכבי תל אביב תמורת נזיד עדשים. כמעט בחינם. בעוד שנה היה אמור להסתיים החוזה המקורי שלו והוא היה יכול לצאת לאירופה כמעט חופשי. מכבי תל אביב היתה מקבלת 90 אלף יורו לעונה כפול חמש עונות ובסך הכל 450 אלף יורו. מכבי תל אביב ידעה שהיא לא יכולה לעמוד בכך ובקיץ החל מכבש הלחצים. ממיטש גולדהאר דרך ג'ק אנגלידיס, ברק יצחקי ועורך הדין מורן מאירי. כולם ישבו על גלוך ועורך הדין שלו שחר גרינברג. המטרה היתה להחתים אותו על חוזה חדש, כזה שיסדר למכבי תל אביב תמורה כשתבוא הרוכשת. בין הצדדים סוכם על 7 מיליון יורו סעיף יציאה, מתוכם 30 אחוז לגלוך.

בקרית שלום קיוו שזה יקרה רק בסוף העונה וכשמכבי תל אביב אלופה, אבל להצעה מרד בול זלצבורג גלוך לא יכול היה לסרב, אפילו שהיא הגיעה בחלון הזה ותותיר את מכבי תל אביב עם פגיעה מקצועית לא קלה. "אחרי כל המאזנים והחישובים, מדובר בהצלחה מאוד גדולה של מחלקת הנוער", אומרים במכבי תל אביב בגאווה. "מחלקת הנוער מתוקצבת כאן היטב במשך שנים וחשוב מאוד ששחקנים צעירים שגידלנו מתפתחים ונמכרים בסכומים גבוהים למועדונים בעלי שם. אם אוסקר יגיע לאן שכולנו מייחלים שהוא יגיע, תמיד יזכירו שהוא הגיע לרד בול ממכבי תל אביב. אנחנו נצטרך לחפש את האוסקר הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully