וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב אברהם: "אמרתי לשחקנים שכמה שיותר קשה, ככה זה יותר מתוק"

נתניה חגגה את הזכייה בגביע הטוטו אל תוך הלילה, הקפטן שכבר הוזכר כמועמד לעזוב התרגש: "אני חייב למועדון הזה הרבה, מקווה שהדברים יסתדרו בצורה הכי טובה". קוז'וך: "אתה קובע את המחר שלך, מקווה שזה יחבר בחזרה את הקהל שלנו"

תקציר גמר גביע הטוטו: מכבי נתניה - הפועל באר שבע 0:0 (4:5 בפנדלים)/ספורט1

לילה של חגיגות במכבי נתניה, אחרי זכייתה של הקבוצה אמש (רביעי) בגביע הטוטו עם ניצחון 4:5 מול הפועל באר שבע בדו קרב פנדלים דרמטי. בדיוק 40 שנה לאחר האליפות האחרונה של מכבי נתניה, הצליחו היהלומים לזכות סוף סוף בתואר נוסף, אמנם השלישי בחשיבותו, אך השמחה וההתרגשות בקרב כל אנשי המועדון היתה גדולה מאוד. תחילה חגגו אנשי הקבוצה על כר הדשא, משם עברו החגיגות והריקודים אל חדר ההלבשה ואת הלילה סיימו הנתנייתים בארוחה חגיגית משותפת.

"כל תואר הוא מרגש, כל תואר גורם לשמחה אדירה וכל תואר מקבל מקום של כבוד בארון הגביעים והתארים של המועדון שלנו", אמרו בנתניה בסיום המשחק. הבעלים אייל סגל, בעצמו אוהד שרוף של הקבוצה, ירד גם הוא לכר הדשא והצטרף בהתרגשות רבה לחגיגות עם שחקניו, וגם הוא לא פיספס את ההזדמנות להניף את הגביע אל מול האוהדים שחגגו ביציע. מלבד התואר עצמו, זכתה נתניה במענק כספי שמן של 900 אלף שקל שמוענק לזוכה בגביע הטוטו והסכום הזה מצטבר לעוד 150 אלף שקל בהם זכתה הקבוצה עבור שלושה ניצחונות, מול מכבי תל אביב בשלב המוקדם, מול הפועל תל אביב בחצי הגמר וכמובן אמש בגמר עצמו.

המאמן הצעיר רן קוז'וך, שנכנס לתפקידו כמאמן ראשי רק לפני כחודשיים, רשם לעצמו זכייה בתואר ראשון כמאמן וקיבל שבחים רבים על הכנת הקבוצה, הן בפן המקצועי והן בפן המנטלי, מול יריבה עדיפה בהרבה שנחשבה לפייבוריטית מובהקת לפני המשחק. קוז'וך הוסיף לעצמו אמש נקודות זכות רבות בעיניי ראשי המועדון וכעת מקווים כולם שנתניה תביא את המומנטום הזה גם למשחקי הליגה, כשהמטרה המוצהרת היא להגיע בסופו של דבר לפלייאוף העליון.

אייל סגל בעלים מכבי נתניה מניף את גביע הטוטו, איתו שי קונסטנטין, אלמוג כהן. ברני ארדוב
חגיגות גדולות. סגל מניף את הגביע/ברני ארדוב

"אתה קובע את המחר שלך", אמר קוז'וך המאושר בסיום המשחק. "כשהתחלנו את הדרך, התחלנו לא טוב. אבל לאט לאט, עם עוד תיקו ועם עוד ניצחון בשיניים, הכיוון הפך לחיובי וידענו שניצחון בגמר היום זה משהו שייתן בוסט לעתיד. אני גם מאוד מקווה שזה משהו שיחבר בחזרה את הקהל שלנו, כי הקהל הזה הוא אדיר וחשוב וממלא אותנו באנרגיות ואני חושב שבשביל לצאת לדרך חדשה, לפעמים צריך לנצח טיפה בכוח, לגרד עוד תוצאה טובה, עוד ניצחון ולקבל את הביטחון בחזרה".

היום קיבלו השחקנים יום חופשי להתאוששות ומנוחה והחל ממחר יחלו ההכנות לקראת משחק הליגה, מול אותה הפועל באר שבע, שייערך ביום ראשון הקרוב בטרנר. בנתניה הביעו שביעות רצון אמש מהעובדה שבוריס אינו ופטריק טוואמסי חזרו לשחק ונכנסו כמחליפים בדקה ה-82, אחרי שהחלימו לחלוטין מפציעותיהם. טוואמסי אף היה זה שכבש את הפנדל המכריע שהעניק את הנצחון לנתניה והשניים נלקחים בחשבון לפתוח בהרכב בטרנר.

במועדון ינסו להאיץ בימים הקרובים את נושא החתמתם של עוז בילו ממ.ס.אשדוד ורווה אסייג, שחקנה הצעיר והמוכשר של הפועל עכו, כאשר במקביל מנסה המנהל המקצועי אלמוג כהן בכל כוחו לצרף גם מגן שמאלי זר במקומו של פלוריאן הארטהרץ שישוחרר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רן קוז'וך מאמן מכבי נתניה מחזיק את גביע הטוטו. ברני ארדוב
רוצה לראות את הקהל שב. קוז'וך עם הגביע/ברני ארדוב

רק לפני שבועיים, הוזכר הקפטן אביב אברהם כאחד המועמדים לעזוב את הקבוצה ושמו אף נקשר במספר טריידים עם קבוצות שונות בליגת העל. מאז השתנו דברים והקשר קיבל החלטה שהוא נשאר לפחות עד סוף העונה בנתניה. בשבת הוא פתח בהרכב בנצחון מול הפועל חיפה בליגה ואמש הניף גביע היסטורי כקפטן הקבוצה, בצוותא עם עומרי גנדלמן, בטקס ההנפה.

"האמת היא שהכל פתוח בכדורגל, הכדורגל הוא מאוד דינמי", סיפר אברהם אמש. "תמיד האמנתי, במיוחד כשהגענו לגמר גביע הטוטו, שבמשחק אחד, ב-90 דקות, אפשר לקחת תואר. אני מאוד שמח בשביל הקהל הזה, שאחרי הרבה שנים, אחרי הרבה האכזבות, מגיע לו רגע של נחת. גם לי כשחקן זה תואר ראשון כשחקן בוגרים וכשחקן בכלל בגילאים יותר צעירים ואני מאוד מאוד שמח. זה מאוד מרגש, תחושה ממש מרגשת. זה תואר ראשון, אז אף פעם לא חגגתי תואר ולחגוג עם הקהל בצורה הזאת, זה נותן תחושה מאוד מספקת".

"בסופו של דבר אני במועדון הזה המון שנים", הוסיף אברהם ותיאר את תחושותיו. "לא משנה מה קורה מה הרחשים בחוץ, מה מדברים ומה כתוב בתקשורת, זה מועדון שאני חייב לו המון, הוא נתן לי המון וכמו שכבר אמרתי, זה בית בשבילי. לא משנה מה הסיטואציה ומה המצב, אני תמיד אתן הכל בשביל מכבי נתניה, כי יש פה אנשים שהיו שם בשבילי, בהרבה מאוד מקרים בתקופות קשות וגם בתקופות יותר טובות. אני לא יכול לעלות אף פעם למשחק של מכבי נתניה, או בכלל בכללי - לא מכיר מה זה שחקן שלא רוצה לשחק. בסופו של דבר, גם אם זה לא בשביל הקבוצה, זה בשבילך, בשביל הקריירה שלך, אז אני לא מכיר את המושג לעלות לשחק שפוף או בלי חשק. אני לא רוצה לצאת בהצהרות, אבל כרגע אני פה ואני מקווה שהדברים יסתדרו בצורה הכי טובה".

אביב אברהם שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
התרגש. אברהם/ברני ארדוב

על הימים הפחות טובים בקבוצה אמר הקשר: "בכדורגל יש תקופות קצת פחות טובות, לפעמים מתחילים את העונה פחות טוב, באים שחקנים ויש תחרות וכל שחקן עובר דברים בקריירה, אז צריך לדעת לצאת מהמצב הזה, מתקופה פחות טובה ואני מקווה שיהיו רגעים יותר משמחים".

אברהם שיתף במשפט שאמר לשחקנים במעגל לפני דו קרב הפנדלים: "אמרתי להם רק משפט אחד, כמה שזה יותר קשה, זה יותר מתוק. היו כמובן פלאשבקים לפעמיים בגמר גביע מדינה שהגענו והפסדנו ואמנם זה גביע הטוטו, אבל זה עדין סוג של תואר וזה לשמח המון המון אוהדים של מכבי נתניה. רצתי לאיגור (זלטאנוביץ', ר"ב) אחרי ההחמצה של הפנדל ואמרתי לו שאנחנו ניקח את זה, ואמרתי לו להיות באנרגיות טובות, כי את הפנדל הבא הוא ישים פנימה וניקח את הגביע".

הקפטן נשאל עד כמה הנצחון יהיה בוסט מוראלי להמשך העונה והשיב: "כל נצחון נותן אנרגיות, אבל הגענו אחרי נצחון במשחק מאוד חשוב נגד הפועל חיפה, אז הביטחון עולה אוטומטית, זה נותן ביטחון לצוות וגם לשחקנים, אז אתה מגיע באנרגיות טובות ואני מקווה שהתואר הזה והנצחון האחרון בליגה, ידחפו אותנו להמשך עונה יותר טוב ושנסיים בפלייאוף העליון, כמה שיותר גבוה".

לקראת משחק הליגה הקרוב נגד באר שבע הוסיף הקשר: "הגול הראשון שלי בליגת העל היה בטרנר וגם בעונה שעברה. מקווה שניקח שלוש נקודות וזה משהו שאני מאמין שיכול לקרות, אנחנו נהיה על דרך טובה והדברים ילכו הרבה יותר טוב עבורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully