וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם: "גם בילדים לא זכיתי בתואר". סגל: "מקווה שלא נחכה שוב 40 שנה"

מכבי נתניה חגגה זכייה בגביע הטוטו, הקפטן: "שמחנו, קפצנו, השתוללנו". קוז'וך על זלאטנוביץ': "זו הווינריות שהקבוצה צריכה לשדר"

תקציר גמר גביע הטוטו: מכבי נתניה - הפועל באר שבע 0:0 (4:5 בפנדלים)/ספורט1

היה שווה לחכות: אחרי 40 שנים של המתנה ורגעים של שברון לב מאז האליפות האחרונה ב-1983, מכבי נתניה סוף סוף זכתה בתואר כקבוצת ליגה בכירה. היהלומים הניפו הערב (רביעי) לראשונה בהיסטוריה את גביע הטוטו של ליגת העל (אחרי שעשו זאת בליגה הלאומית ב-2005) בסיומו של גמר סוער נגד הפועל באר שבע, עם 4:5 בדו קרב הפנדלים אחרי 0:0 ב-90 דקות.

איגור זלאטנוביץ' פספס הזדמנות להכריע עוד לפני הדו קרב עם פנדל בדקה ה-98, כאשר נעצר אצל אריאל הרוש. בדו קרב עצמו שמר החלוץ על קור הרוח והבקיע את הפנדל הראשון, איתמר ניצן עצר את הבעיטה של עדן שמיר ופטריק טוומאסי הכריע את הגמר. הגביע של מכבי נתניה, למרות שלא כבשה אפילו שער אחד בדרך אליו.

אייל סגל בעלים מכבי נתניה מניף את גביע הטוטו, איתו שי קונסטנטין, אלמוג כהן. ברני ארדוב
"לא נתנו לנו סיכוי". אייל סגל עם הגביע/ברני ארדוב

הבעלים אייל סגל אמר בסיום: "הדופק יחסית למשחק היה פחות גבוה מבדרך כלל. לאורך היום שמעתי בכל הרשתות שלא נתנו לנו סיכוי, המעיטו מהיכולת שלנו, די בצדק. שיחקנו מול הקבוצה בכושר הכי טוב בישראל, עם סגל מפלצתי. עלו שחקנים שנתנו את כל כולם, לא נגררו לפרובוקציות והיה מגיע להם. הגענו להרבה הזדמנויות, נכון שחלק מהזמן שמרנו שהם לא יגיעו לאזור בעייתי, אבל על כל כדור היו 3-4 שחקנים, פספסנו הזדמנויות איכותיות. היה יכול להיות משבר אחרי הפנדל, אבל השחקנים נתנו הכל והגביע שלנו. לראות את מה שהיה עכשיו (החגיגות עם הקהל) שווה הכול. מי ייתן ולא נחכה שוב 40 שנה לאירוע המשמח שחווינו".

סגל הוסיף: "זה לא קצה של תהליך. עשינו את כל מה שהיינו צריכים, ניצלנו הזדמנות שעלינו מהמסלול של אירופה ויכולים לזכות בשלושה משחקים. עברנו את מכבי ת לאביב ובאר שבע, זה אומר שהתואר מגיע לנו. מקווה שזה יהפוך את המצב בליגה. חסר לנו גרוש לשקל כדי שהשחקנים שראינו בשנה שעברה יציגו את אותה היכולת. מקווה שנוכל לחוות עוד רגעים משמחים השנה".

רן קוז'וך מאמן מכבי נתניה מחזיק את גביע הטוטו. ברני ארדוב
תואר כבר בעונה הראשונה כמאמן ראשי. רן קוז'וך עם הגביע/ברני ארדוב

המאמן רן קוז'וך, שהחליף את בני לם לפני כחודשיים, חגג תואר כבר בתחילת דרכו כמאמן ראשי: "ידענו שאנחנו צריכים להישאר במשחק, באר שבע טובה ובכושר מצוין. השתוונו אליהם בכל חלקי המשחק, בסוף הגישה היא מה שתגרום לנו להיות קבוצה מנצחת. שמנו לעצמנו מטרה להביא תואר למועדון, זה היה חשוב לנו כצוות, לשחקנים ובטח לאוהדים המדהימים שנתנו תצוגה ענקית. יש לנו עוד משימות והקרובה היא הליגה. היו פה 22 שחקנים שמהדקה הראשונה נלחמו כדי להביא תואר וזה מוציא אמוציות מהשחקנים. בסוף היו דברים ששחקני באר שבע עשו כדי להישאר במשחק ואפשר להעריך אותם עם זה. לשחקנים יש חוק 24 שעות ללכת לחגוג. אצל הצוות לשמחתי ולצערי זה פחות ככה".

על כך שזכו בלי להבקיע: "להחטיא פנדל בתוספת הזמן, ואז להראות אופי ולהגיד 'אני בועט ראשון' ולהבקיע - זו הווינריות שהקבוצה צריכה לשדר. עכשיו צריכים להתקדם בליגה. לא יהיה קל, צריכים לחזור למקום הטבעי שלנו שזה פלייאוף עליון. יש עוד 4-5 קבוצות ששואפות לשם אז לא יהיה פשוט. בגביע קיבלנו את ההגרלה הכי קשה שיש, אבל בכדורגל הכול יכול להיות"

לקראת מפגש הליגה בטרנר: "רוצה לראות את אותה תוצאת ניצחון גם בראשון. באר שבע טובה ומאומנת, גם ב-10 שחקנים היא נשארה במשחק, אפשר ללמוד ממנה. לא צריך להגיד כמה קשה להוציא נקודות בטרנר".

שחקני מכבי נתניה מניפים את גביע הטוטו. ברני ארדוב
התרגש כקפטן. אביב אברהם מניף/ברני ארדוב

הקפטן אביב אברהם היה מאושר: "זה תואר ראשון שלי, לא רק בבוגרים אלא גם כשחקן ילדים לא זכיתי. שמחנו, קפצנו, השתוללנו. נתניה לא ראתה תואר הרבה שנים. אפילו שזה גביע הטוטו זה משחרר קצת, נהנים. התרגשתי מאוד כקפטן. איך נחגוג? מקווה שסגרו לנו מסעדה".

על המשחק: "הגענו לגמר, משחק אחד, 90 דקות, זכייה הייתה מאוד ריאלית. ממשיכים בשבוע המצוין אחרי הניצחון בליגה. שמחים, מגיע לקהל קצת רגעי נחת אחרי תחילת עונה לא פשוטה. לשחק פעמיים תוך ארבעה ימים מול אותה קבוצה זה לא פשוט. הם עושים חיים קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully