וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבס: "הפועל תל אביב זאת הזדמנות להצליח, מעטים יגידו לה לא"

מחליפו של דראפיץ' על הקווים של האדומים הוצג במסיבת עיתונאים: "מבין את הכאב של הקהל. אנחנו בימים לא נוחים, צריכים לדעת להקליל כמה שיותר. קיבלתי הסכמה מההנהלה על תכנית חיזוק שבאתי איתה. קידום צעירים? לא אבדוק תעודות ותאריכי לידה"

חיים סילבס מוצג כמאמן הפועל תל אביב/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: דן בוגוסלבסקי

אחרי שמונה אתמול (רביעי) והעביר כבר את אימון הבכורה שלו בהפועל תל אביב, חיים סילבס הוצג הבוקר רשמית כמאמן החדש של האדומים, השלישי העונה במתחם חודורוב אחרי קובי רפואה שפוטר בחודש ספטמבר וסלובודן דראפיץ' שהתפטר שלשום יחד עם המנהל המקצועי עומר בוקסנבוים. עבור סילבס מדובר בתחנה השישית בקריירה, אחרי הפועל עפולה, הפועל רעננה, עירוני קרית שמונה, הפועל חיפה ובני סכנין. האחרונה הייתה קבוצתו עד פגרת המונדיאל, במהלכה פוטר בעקבות שורה של תוצאות לא טובות.

סילבס נשאל על הסיטואציה בה הגיע לקבוצה: "לא הרבה מאמנים יגידו לא למועדון כמו הפועל תל אביב. הוא טומן בחובו הזדמנות כל הזמן. יש בו עוצמות גדולות, קהל אדיר, כל התנאים שצריך מאמן כדי להצליח. לצערי זאת הסיטואציה להגיע, משנים כשדברים הולכים פחות טוב וההווה משתנה, זאת המטרה. התלבטות? אני חושב שכל מאמן שהפועל תל אביב תפנה אליו, ירצה לעשות את זה. תמיד יש מחשבות, אבל ברגע שהאופציה עמדה על הפרק לא הייתה שאלה מבחינתי".

התרשמות ראשונית: "מבחוץ קשה לראות את הדברים שהמאמן שמוביל את הקבוצה רואה. קל לנתח את המוצר המוגמר, יותר קשה לראות את הפרטים הקטנים. כשהייתי בסכנין חשבתי בעיקר על הקבוצה שלי, פה הצליחו פחות ואני מגיע לפה עם הטאץ' שלי כדי שדברים יילכו קצת יותר טוב".

חיים סילבס מאמן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
חיים סילבס ינסה להוציא את הפועל תל אביב לדרך חדשה/ניב אהרונסון

מסר לשחקנים: "כולם מבינים הכל. אי אפשר להחביא כלום. המסרים ממוקדי מטרה והמטרות הן שבועיות, קשה בימים כאלה לכוון למטרה סופית כי זה רחוק מדי. אני מכוון שכולם יבינו שכל משחק יכול לשפר משמעותית את עמדת הקבוצה, את המעמד של השחקנים והתחושות שלהם, של הקהל. כרגע אנחנו בימים לא נוחים, צריך לדעת להקליל כמה שיותר ולעזור לשחקנים להגיע למשחקים במקסימום יכולת, לא להכביד בדברים בומבסטיים לקראת כל משחק".

ההזדמנות עבורו: "אני הוא לא העניין. באתי במטרה לעזור לקבוצה ללכת קדימה, לגרום לכולם להבין שאפשר ביחד לעשות את זה. השחקנים פה צריכים עזרה כדי להתרומם לכיוון היכולות שלהם, כמובן שיש בעיות שצריך לתקן והתיקונים יבואו גם מבפנים. כולם מבינים שלהגיע להפועל תל אביב זאת הזדמנות להצליח, אבל הקבוצה צריכה לקחת אותי לשם. אני צריך לעשות את העבודה".

חיזוק: "ישבתי עם ההנהלה על תכנית שהגעתי מוכן איתה וקיבלתי הסכמה. כולם יודעים מצוין את התסבוכות שיש, אבל יש נכונות אמיתית לעשות את התיקונים שיתאפשרו. אנחנו פועלים בשני מישורים - תיקון הקבוצה לטווח היותר ארוך, וגם לשחק את המשחקים הקרובים. יש לי צוות נהדר, יש הרבה שמות ואנחנו עובדים מול ההנהלה בצורה ישירה. יכול להיות שנצרף מישהו. מקווה שעד שנתקן מבחוץ, נוכל לתקן גם מבפנים".

קללות האוהדים באימון הראשון שלו: "ברור שאני מבין את הכאב של האוהדים. המשחק האחרון פה היה חריג, צריך לדעת להתמודד עם התחושות של הקהל כי הוא הנשק הכי גדול במועדון כמו הפועל תל אביב. הכל נעשה מאהבה, ברור שזה לא נוח ולא נעים, אבל בסוף השחקנים ואני אלה שצריכים להרים את זה מחדש כי אם ניתן את הדלק הנכון לעוצמות של הקהל, זה יכול לדחוף אותנו קדימה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אוהדי הפועל תל אביב. דני מרון
בשבת: הזדמנות ראשונה לתקן, נגד נס ציונה. אוהדי הפועל תל אביב/דני מרון

מצב חדר ההלבשה: "אני מספיק מנוסה בכדורגל ובחדרי הלבשה, ככדורגלן וכמאמן, ויודע שבתקופות לא טובות התחושות בהתאם. אף אחד לא רוצה להרגיש ככה ולהיות בתוך הדבר הזה, אבל דרך המגרש דברים מסתדרים ואנחנו נתקן את כל מה שצריך - מהפרט הקטן ועד הבולט ביותר. דברים יסתדרו מעצמם כשיגיעו התוצאות".

לקראת נס ציונה בשבת: "יש הרבה מחשבות, רעיונות ותכניות, אבל המסר העיקרי שלי הוא שכל משחק הוא הזדמנות לתקן את ההרגשה שלנו".

פיתוח השחקנים הצעירים: "לא קיבלתי שום הנחיה ואף אחד לא אמר לי מה לעשות. ביקשו ממני לנסות לעשות יותר טוב ממה שהיה, רק אתמול הגעתי ואני בוחן את הדברים לעומק. אין ספק שיש הרבה כישרון בהפועל תל אביב וגם צעירים טובים מאוד ממחלקת נוער מוכשרת. עם מי שאני ארגיש שאיתו אני יכול לנצח, איתו אני אלך. לא אבדוק תעודות זהות ותאריכי לידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully