וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש על תנאי הופעל: מכבי חיפה נענשה בסגירת יציע למשחק אחד

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 20:00

האלופה עמדה לדין על הדלקת האבוקות בדרבי בגביע נגד הפועל חיפה ונענשה בקנס בסך 5,000 שקלים ובסגירת היציע הצפוני תחתון בלבד מול בני ריינה. במועדון שבעי רצון מכך שהתקבלה בקשתם להפריד בין הצפוני העליון לתחתון בענישה

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 0:2 על סקציה נס ציונה/ספורט1

מכבי חיפה נענשה הערב (רביעי) בקנס בסך 5,000 שקל ובסגירת היציע הצפוני תחתון למשחק אחד, נגד מכבי בני ריינה - זאת בעקבות הדלקת עשרות אבוקות בדרבי בגביע המדינה נגד הפועל חיפה ולאור העובדה שנגד המועדון עמד עונש על תנאי שהופעל כעת על ידי הדיין, עו"ד ישראל שמעוני.

בדיון שנערך בבית הדין בנשר, ייצגו את מכבי חיפה המנכ"ל איציק עובדיה וכן מתאם האירועים של המועדון עובד גבריאל, שטענו שעשו את כל ההכנות כדי למנוע שימוש באמצעי פירוטכניקה, אולם במקביל הדגישו כי המעשה לא הפריע למהלך המשחק, שגם לא נזרקו אבוקות לכר הדשא ושמאז הדרבי אותרו, נעצרו והורחקו שבעה אוהדים שהיו מעורבים.

בחיפה החמיאו למנכ"ל איציק עובדיה על כך שהצליח להביא להחלטה שמבדילה בין היציע הצפוני העליון והתחתון. "איציק לקח לעצמו המשימה להביא להבדלה וכדי שלא ייפגעו אלפי אוהדים שלא היו מעורבים במקרים. הפירוט שלו הביא להחלטה החשובה", אמרו במועדון.

דיין בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ישראל שמעוני. שלמה וייס, מערכת וואלה
הדיין עו"ד ישראל שמעוני/מערכת וואלה, שלמה וייס

הירוקים הבינו מראש שהעונש על תנאי של סגירת היציע הצפוני ככל הנראה יופעל, אך בדיון טענו כי יש לבצע הפרדה בין היציע הצפוני העליון לתחתון, בקשה שלשביעות רצונם התקבלה בבית הדין ועל כן רק מחצית מהיציע מאחורי השער לא ייפתח במשחק מול מכבי בני ריינה. עם זאת, מכבי חיפה תצטרך למצוא פתרון לאלפי המנויים שלא יוכלו להיכנס למשחק עקב סגירת היציע התחתון.

כאמור, במהלך הדיון עדכן המנכ"ל איציק עובדיה ששבעה מאוהדי הקבוצה אותרו והורחקו בעקבות העבירה. בדלתיים סגורות, חשפו אנשי מכבי חיפה בפני הדיינים גם את תהליך האיתור של אותם אוהדים והפעולות שנעשו להרחקתם מהמגרשים.

"הגשנו שתי הצעות על דולב חזיזה, מכבי חיפה כרגע מסרבת לשחררו"
שרי ערך שוב אימון בצד, במכבי חיפה ינסו להכשירו להפועל ירושלים
מכבי חיפה השאילה את נהוראי יפרח לטבריה: "יחזור טוב יותר"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אבוקות ביציע אוהדי מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
אוהדי מכבי חיפה. הצפוני תחתון ייסגר מול ריינה/מאור אלקסלסי

בדיון עצמו אמר עובדיה: "זה ברור שנערכנו גם למשחק הזה בצורה מיטבית, כולל הפעלה של מערך אבטחה מיוחד וכולל מצלמות נוספות מעבר לאלו שבאצטדיון, בנוסף לפעילות הסברתית בתקשורת על מנת לחדד לקהל הימנעות מאירועים פסולים. חשוב לציין שמדובר באירוע שלא גרם להפסקת המשחק, האבוקות לא נזרקו מהיציע. אנחנו מגנים את התופעה, אבל צריך להתחשב גם בנתונים הללו. שמחים לשמוע שבית הדין מקבל, לפחות לפי המסרים, שיש גישה אחרת ממלבד עונשים קולקטיביים וסגירת יציעים".

הדיין עו"ד ישראל שמעוני השיב: "יש משהו אירוני במה שאתה אומר, כי נושא סגירת היציעים התחיל לפני שנתיים בהוראת הקבוצות ועכשיו מתלוננים שאנחנו סוגרים יציעים, וזה כדי שלא יהיו עונשי רדיוס. עובדיה ענה: "אנחנו רואים הבדל מהותי בין פירוטכניקה ביציע לבין זריקה לדשא. גם באירופה רואים הבדל מהותי בין הדברים".

שמעוני: "מצדי שיהיה אישור מהמשטרה שאפשר להדליק אבוקות, ואז לא יהיה לי אכפת שמדליקים ביציעים".

עובדיה: "אנחנו בתהליך להסדיר את זה ברגולציה. אני חושב שבית הדין יכול להפעיל שיקול דעת".

שמעוני: "אותי חינכו שאבוקות זה מסוכן. מסכים איתך שזה פחות חמור מאשר כשזורקים למגרש".

עובדיה: "ככל שבית הדין יחליט להפעיל את העונש על תנאי, מבקש שיידעו להבדיל בין היציע הצפוני העליון לתחתון. אין להתייחס ליציע כולו כמושג רחב. הוא מכיל 8,000 אוהדים שלרובם אין קשר. לפגוע בכל כך הרבה קהל זו חזרה לעונשים קולקטיביים".

שמעוני: "בפעם הקודמת שסגרו את הצפוני, עברו לדרומי והיה שם אירוע מסוכן מאוד".

עובדיה: "שמנו רשתות והשקענו הרבה כסף, אנחנו לא רוצים להיות אולימפיאקוס - פנאתינייקוס. ב-2014 הפרדת את הצפוני העליון מהתחתון, ואמרת שיש ממש בטענות להפרדה".

גבריאל: "היציעים מתומחרים באופן שונה, הכניסה היא מיציעים שונים. יש שתי תכניות אבטחה נפרדות, כי כל יציע שונה גם באופי שלו. ביציע התחתון יושבים ארגוני האוהדים והעליון מכיל קשת רחבה של קהל, אפילו משפחות וילדים. שיטת ההפרדה ביניהם נהוגה באירופה. לפעמים אפילו יש בטבעת העליונה קהל אורח ובתחתונה קהל ביתי. מעולם לא נעברה עבירה מהיציע הצפוני העליון".

עובדיה: "האם בית הדין חושב שיש אמצעים שלא השתמשנו בהם? האם בית הדין חושב שאנחנו לא עושים מספיק? אנחנו מאתרים באופן מלא וגם הדיין נועם ליובין הדגיש שראוי לציין את המאמצים שלנו. להגיד שהיד שלנו קצרה? אנחנו משקיעים הון להבטחת הביטחון. אפילו במשחק החוץ האחרון השקענו ב-25 מצלמות כדי לאתר, אם וכאשר יהיו בעיות, ולשמחתנו לא היו. אבל יש לזה ערך מבחינתנו. גם להתחשבות בית הדין יש ערך בעיני הקהל".

שמעוני סיכם: "אנחנו יודעים ומתחשבים בדברים הללו. מאמצים זה מצוין, וזה יכול להיות טיעון לעונש, אבל יש אחריות וההרשעה היא בלתי נמנעת. המאמצים צריכים לבוא לידי ביטוי בענישה ואנחנו משתדלים לעשות את זה".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully