וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריד מינית וזילזל בזינדין זידאן: נואל לה גרט הודח מתפקידו

הלחץ הציבורי עשה את שלו: נשיא ההתאחדות הצרפתית הושעה בעקבות העדות הקשה של סוכנת השחקנים והיחס כלפי כוכב העבר

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 11.1/ספורט1

נואל לה גרט, נשיא התאחדות הכדורגל הצרפתית, הושעה מתפקידו היום (רביעי) בעקבות הסערות האחרונות שיצר ושהובילו למחאות הציבור ולדרישה לסיים את תפקידו מיידית.

המתקפה הציבורית נגד לה גרט החלה כאשר זילזל בזינדין זידאן, מכוכביה הגדולים של צרפת אי פעם על כר הדשא, עליו אמר ש"גם אם היה מתקשר אליי, לא הייתי עונה לו לטלפון". נשיא ההתאחדות הצרפתית התנצל על כך, אבל עוד קודם לכן הוא ספג מביקורות גם מבית, כשהגדיל לעשות כוכב הנבחרת קיליאן אמבפה שצייץ "לא מזלזלים באגדה כמו זידאן".

עם זאת, המחאות בציבור וההחלטה להשעותו וככל הנראה לסיים את דרכו לאלתר נבעה בעקבות עדות קשה של סוכנת השחקנים סוניה סוויד, שטענה כי בתחילת דרכה, ב-2014, לה גרט הטריד אותה מינית וחשפה כי בפגישה שקבע איתה בבית מלון, חיכה לה עם שמפניה במיטה: "הוא הסתכל עליי כמו על ממתק שהוא חייב לטעום ממנו. מהרגע שהוא התחיל לדבר איתי בגסויות, מרגע שהתחילו המשפטים הוולגריים, הבנתי שכשהוא מסתכל עליי, כל מה שהוא רואה זה שדיים ותחת", סיפרה סוויד שהבהירה כי ההטרדות נמשכו שנים רבות.

נשיא ההתאחדות הצרפתית נואל לה גרט עם ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. רויטרס
הודח מתפקידו. לה גרט/רויטרס

לא רק הציבור דרש להשעות את לה גרט מתפקידו, אלא גם בכירי הכדורגל הצרפתי וביניהם בנואה לטפיסייה, נשיא הליגה הצרפתית לנשים שב"לה פריזיאן" פורסם טור שבו כתב: "אני מתבייש שאדם כזה מוביל את הכדורגל הצרפתי".

מי שישמש כנשיא הזמני של ההתאחדות הצרפתית הוא פיליפ דיאלו. הדחתו הסופית של לה גרט מתפקידו צפויה לאחר חקירת טענותיה הקשות של סוייד. לה גרט בן ה-82 שימש כנשיא ההתאחדות הצרפתית מאז 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully