וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון תמם: "האוהדים איתנו. מכבי תל אביב לא מועדון גזעני"

11.1.2023 / 6:30

הפעולות הקשוחות ("הרחקנו עשרות אוהדים"), חילופי המאמנים ("קראנקה מרשים מאוד") וההיררכיה ("ברק ושרון לא קובעים לבד כמו שג'ורדי ומנספורד לא קבעו לבד"). מנכ"לית מכבי ת"א בריאיון על כל מה שחם כעת במועדון. ("אין שום דבר בטוח בנוגע לאוסקר")

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:3 על מ.ס. אשדוד/ספורט1

מכבי תל אביב צלחה את משבר ולאדן איביץ' והיא כבר עם הפנים למשחק מול בית"ר ירושלים ביום שני בטדי. אתמול גם קיבלה הקבוצה זריקת עידוד מבית הדין שאישר דחייה לדיון המשמעתי בקריאות הגזעניות כלפי טאלב טואטחה, מה שהבטיח כי המשחק מול מכבי חיפה ייערך באיצטדיון בלומפילד בעוד פחות משבועיים. בריאיון על כל מה שקורה כרגע סביב המועדון מבהירה מנכ"לית המועדון שרון תמם, כי מכבי תל אביב תמשיך להיאבק בכל גילוי גזענות, מתייחסת לבעיית הגג בבלומפילד, מספרת מה היא כבר חשה מכיוון המאמן החדש אייטור קראנקה ולא יכולה להצהיר דבר על עתידו של אוסקר גלוך כי: "בכדורגל אין דבר בטוח".

מנכ"לית מכבי תל אביב שרון תמם עם אייטור קראנקה, יוסי אירני. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"מאמינה שהפעולות שאנחנו עושים יגרמו לכך שלא נקבל עונש כבד". תמם עם קראנקה ויוסי אירני/אתר רשמי, מכבי תל אביב

שרון, הוסר המתח הגדול אצלכם. המשחק מול מכבי חיפה בבלומפילד.

"אני חושבת שלהגדיר את זה כמתח גדול, זו הגדרה קצת מופרזת. בסופו של דבר אני חושבת שכולם מבינים שזה היה מספר בודד של אוהדים. כולם ראו שהשחקנים על הדשא פעלו מהר וגם כלל האוהדים הבינו והיו בצד הנכון. עשינו הרבה עבודה מאז המשחק ולכן אנחנו רואים את זה כאירוע נקודתי שלא משליך על כלל האוהדים. לכן חשבנו לנכון לדחות את הדיון בגלל סיבות ספציפיות. היינו צריכים לגמור שלבים מסוימים גם של החקירה".

מי שאומר עכשיו על אוטומט שהרדיוס יהיה במשחק הבית הבא, לא מדבר אלייך.

"ברור שלא. מי מדבר על רדיוס? למה רדיוס? אני לא רוצה לדבר על רדיוס. אני לא אומרת שזה לא עונש שעל הפרק אבל אני מאמינה שהנסיבות והפעולות שאנחנו עושים, יגרמו לכך שלא נקבל עונש כבד".

יש לכם בעיה בסיפור הזה של הנהמות והגזענות.

"אני חושבת שיש מגמתיות בנרטיב. המקרים במכבי תל אביב הם לא יותר מאשר בקבוצות אחרות וצריך לראות מה קורה אצלנו לעומק. אנחנו מנהלים שיח עם האוהדים והם מבינים היום שגזענות לא בבית ספרנו. אני מרגישה שהאוהדים כן מבינים ושיש עבודה משותפת בקטע הזה".

בדו"ח השיפוט נרשם שהיו 20 עד 30 שנהמו לעבר טואטחה. אתם יכולים להבטיח שהאנשים האלה לא ילוו את הקבוצה למשחקים?

"אנחנו עושים את כל המאמצים בשביל שזה יקרה. להבטיח שהם לא ייכנסו למשחקים, אי אפשר להבטיח. אנחנו נעשה את כל המאמצים. בעבר כבר הוכח שהצלחנו למנוע מאנשים שמאוד רצו, להיכנס לתחומי המגרש".

הרבה אנשים אומרים שכל ההרחקות שלכם הן למראית עין.

"הם יכולים לומר. אני יודעת מה היה בתחילת העונה עם אוהדים ששנה שלמה ניסו להיכנס כי גייסנו כוח מיוחד שימנע מהם להיכנס בשערים אחרים".

כשאת שומעת שאומרים בתקשורת שמכבי תל אביב הוא מועדון גזעני, כיצד את מרגישה?

"אני לא מקבלת את המינוח הזה. מכבי תל אביב לא מועדון גזעני. הבעלים שלנו מאוד ברור בנושא הזה והפעולות שלנו מאוד ברורות בנושא הזה. מכבי תל אביב מכיל ומקבל כל אחד באשר הוא ומכבי תל אביב תעשה מה שצריך כנגד מספר אוהדים שעושים את הפעולות הרעות האלה. אנחנו עושים הרבה מאוד נגד גזענות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אוהדי מכבי תל אביב. אריאל שלום
"אוהדי מכבי תל אביב לא גזענים"/אריאל שלום

יש לכם כמועדון בעיה גדולה עם המשפט טועמה מחבל אותו שרים האוהדים כבר יותר מעשרים שנה.

"המשפט הזה נתפס כמשפט גזעני וברגע שזה חוזר על עצמו, אז ברור שהמקרים אצלנו גדלים. לצערי כששרים שואה למכבי, זה לא נתפס באותו רף".

טועמה מחבל זה לא גזענות בעינייך?

"זה לא רלוונטי מה אני רואה. זה משפט שנתפס כגזענות וחייבים להפסיק אותו".

כמה אוהדים מורחקים מהמגרשים יש למכבי תל אביב?

"עשרות אוהדים הרחקנו. לא בהכרח כל מי שמורחק, מורחק לצמיתות. יש כאלה שמורחקים לשנה או שנתיים. אם אנחנו מקבלים הוכחות והסברים שצריך להגיע לפשרה, אז אנחנו מגיעים לפשרה. אנחנו בעד האוהדים ורוצים לעבוד ואם הנסיבות מאפשרות פשרה, אנחנו הולכים לפשרה. ואם לא, אז לא".

איפה עומד סיפור הרשת שאמורה להיפרש על שערים 10-11 בגלל זריקות חפצים שהיו בעבר?

"זה מתקדם וגם כאן אנחנו עובדים עם האוהדים כדי שייצא טוב מהרשת".

יכול להיות שהמבחן להתקנת הרשת יהיה במשחק מול מכבי חיפה בעוד פחות משבועיים?

"אנחנו עוד לא החלטנו בדבר הזה. הרשת תגיע ואנחנו נחליט מה לעשות ואיך לעשות. יש גמישות לכל דבר".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי, לצד שחקן בני סכנין, טאלב טואטחה. אריאל שלום
"ערן התנהג למופת במקרה של טואטחה"/אריאל שלום

היו כאלה שאמרו שמכבי תל אביב השתמשה בערן זהבי והאינסטגרם שלו כדי לצאת נגד האוהדים אחרי סיפור טואטחה.

"קודם כל ערן לא יצא נגד מישהו ואנחנו לא משתמשים בשחקנים. השחקנים שלנו אנשים בוגרים שבוחרים כיצד להגיב. ערן התנהג למופת במה שעשה".

את מצפה מעוד שחקנים להתנהג כמו ערן?

"גם אבי ריקן יצא נגד הגזענות וגם האוהדים ראו את המקרה והתנהגו בהתאם. הפכו את המקרה הזה להרבה יותר ממה שהיה. היה מספר מאוד מצומצם של אנשים. אני רואה משחק אחרי משחק שאם יש משהו גזעני אצלנו ביציעים, כל האצטדיון יוצא נגד זה. הגישה של האוהדים הרבה יותר טובה ואני שמחה על כך".

אתם מתקשים למלא את בלומפילד. גם בשבת נגד מ.ס. אשדוד עם מאמן חדש ובלי גשם, היו רק 22 אלף איש באיצטדיון.

"היו אמורים להיות 26 אלף אבל תמיד יש אחוז שלא מגיע ולצערי זה קורה הרבה בגלל סכנה לגשם. גם אנחנו החלטנו לעשות פעילות אוהדים לילדים בחוץ רק בשעה 12.00 כי עד הרגע האחרון חששנו מגשם. עניין הגג בבלומפילד מאוד לא נעים. היינו מאוד רוצים שיהיה לנו גג. אני רואה חשיבות מאוד גדולה בשיפור מתמיד של האיצטדיון, החלפת התאורה ובניית הגג. הנושאים האלה מאוד חשובים. אנחנו בשיח עם העירייה כדי שיהיו תוצאות".

התעקשתם מספיק על הגג?

"לא היה מספיק שיתוף פעולה בבניית האצטדיון. השיח התחיל מאוד מאוחר לצערי וכשזה הגיע לגג, אמרו שהעלות אסטרונומית. צריך עוד שיחות ועוד עבודה כדי שיהיה גג".

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. אריאל שלום
"כשמאמן מחליט לעזוב באמצע העונה, אתה לא יכול להיות מבסוט"/אריאל שלום

מה אמרת לוולאדן איביץ' על ההחלטה לעזוב?

"ברור שזה לא היה פשוט וברור שדיברתי איתו ואמרתי לו מה שאני חושבת".

גם את התאכזבת כמו מיטש?

"כשמאמן מחליט לעזוב באמצע עונה, אתה לא יכול להיות מבסוט. אבל זה עבר ואני מסתכלת קדימה. הבאנו מאמן עם רקורד מרשים ואישיות מרשימה. אני רוצה לתת זמן אבל אחרי שבוע בסך הכל, התחושה שלי טובה לגבי קראנקה".

אולי תעשי סדר בתפקידים שלכם במכבי תל אביב ובעיקר במי שקובע אצלכם.

"אני לא מבינה מה עוד צריך לסדר ולהגיד אבל הדברים אצלנו מאוד ברורים. ברק יצחקי מנהל מחלקת הכדורגל במכבי תל אביב שאחראי על כל הניהול המקצועי במכבי תל אביב. כל הזמן שואלים מי קובע ומה קובע. אני מנכ"לית המועדון. אני קובעת הכל לבד? יש פה בעלים שמעליי. תאמין לי שגם ג'ורדי לא קיבל החלטות לבד כמו שבן מנספורד לא קיבל החלטות לבד. וכך גם ברק או שרון. זה לא הכסף שלנו. יש כאן ארגון וההחלטות מתקבלות תחת אישור הבעלים או נציגו ג'ק. אני בטוחה שזה ככה גם במכבי חיפה ובהפועל באר שבע. אני לא מנכ"לית כל יכולה וברק יצחקי לא מנהל מקצועי כל יכול. ההתעסקות בזה מיותרת מבחינתי".

את יכולה לאשר שאוסקר גלוך בטוח יהיה איתכם עד סוף העונה?

"איך אפשר להגיד משהו בטוח בכדורגל? שום דבר לא בטוח בכדורגל אף פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully