וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א גברה על הפועל חיפה בתום שתי הארכות, ירושלים הפסידה

הצהובים חזרו ממינוס 14 ל-104:108, 26 לאדאמס, 30 של היקי לא הספיקו. מושקוביץ עם שיא קריירה של 25 נקודות הוביל את גליל עליון ל-83:89 על הקבוצה מהבירה

המחזור ה-13 בליגת העל נמשך הערב (ראשון) עם שני משחקים: בראשון גברה הפועל גליל עליון על הפועל ירושלים, ולאחר מכן ניצחה מכבי תל אביב את הפועל חיפה בסיומה של דרמה גדולה.

שחקן הפועל חיפה אנתוני היקי שומר על שחקן מכבי תל אביב יפתח זיו. דני מרון
יפתח זיו סיפק עוד משחק טוב בהיעדרם של בולדווין ובראון/דני מרון

מכבי תל אביב - הפועל חיפה 104:108 בתום שתי הארכות

ללא ווייד בולדווין ולורנזו בראון שקיבלו מנוחה, הצהובים התקשו הרבה יותר ממה שציפו נגד יריבה שהביסו ב-21 הפרש רק לפני חמישה ימים, ונגררו ל-10 דקות כלל לא נחוצות מבחינתם בשבוע של שני משחקים ביורוליג. בצד החיובי, מכבי תל אביב יכולה לקחת מהמשחק את האופי שהפגינו שחקני ה"יחידה השנייה" בקאמבק ממינוס 14 נקודות ברבע השלישי. הצהובים שומרים על הפסגה עם ניצחון ליגה חמישי ברציפות, לפני משחק ביתי נגד פרטיזן בלגרד ביום רביעי וביקור אצל פנאתינייקוס בשישי ביורוליג. הפועל חיפה יכולה בהחלט להצטער על כך שפספסה ניצחון חוץ שני רצוף ביד אליהו, שמונה חודשים אחרי שגררה את מכבי לשתי הארכות וגברה עליה 114:123. שרון דרוקר ושחקניו יתנחמו ביכולת המשופרת שהציגו לקראת משחק על ראשות הבית ביורופקאפ נגד קארהו הפינית ביום שלישי.

קלעו למכבי תל אביב: ג'יילן אדאמס 26 ו-7 ריבאונדים, בונזי קולסון 25, 10 ריבאונדים ו-3 חטיפות, ג'וש ניבו ורומן סורקין 12 ו-8 ריבאונדים כל אחד, דארן היליארד וג'רל מרטין 8 כל אחד, יפתח זיו 6 ו-8 אסיסטים, ג'ייק כהן 5, ג'ון דיברתולומאו 4, רפי מנקו 2.

קלעו להפועל חיפה: אנתוני היקי 30, 9 אסיסטים ו-5 חטיפות (48 דקות, 4/11 ל-3 ו-9 איבודים), קאדים אלן 22 ו-6 ריבאונדים, דבונטה אפסון 21, 9 ריבאונדים ו-2 חטיפות, ספנסר וייס 13, ג'יילן ג'ונס 7 ו-7 ריבאונדים, וויל ריימן 5, אופק אביטל ומוריאל לוטאטי 3 כל אחד.

ג'ייק כהן, מכבי תל אביב. דני מרון
ג'ייק כהן מסתובב לעבר הטבעת/דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

ניבו קלע את ארבע הראשונות של הצהובים, אבל אלן עם אסיסט ושני סלים הוביל את האורחת ל-4:9. היליארד עלה על הלוח, אפסון החזיר נקודות וניבו קלע עוד שלוש, לפני שכהן השווה - 11:11. הישראלי גם הפך בשלשה אחרי קליעות עונשין של אפסון, אבל האחרון הגיב במהלך של סל ועבירה ואז חסימה, זיו איזן ואז החיפאים יצאו לריצת 0:7. אדאמס קטע אותה, אלן ענה לו בשלשה, מרטין דייק פעמיים מהקו, הטבעה של אפסון וקליעות עונשין של ג'ונס העלו ל-10 הפרש, אבל קולסון התחמם עם שתי שלשות שהורידו ל-30:26 בסוף הרבע.

שחקן הפועל חיפה אנתוני היקי שומר על שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
מכבי תל אביב שוב נקלעה למרדף. היקי שומר על דיברתולומאו/דני מרון

רבע 2:

מרטין בסל ואדאמס מחוץ לקשת השלימו 11 נקודות ללא מענה ומהפך של מכבי, אלן החזיר לאדומים את היתרון והיקי הגדילו ל-3. סורקין קלע סל ראשון, היקי הוסיף שניים בצד השני -33:38 הפועל חיפה. היליארד קלע אחת מהקו, אלן דייק פעמיים מנגד, וייס העלה ל-8 הפרש. זיו קלע מחצי מרחק, ואחרי סל של היקי, הרכז הצהוב סידר למנקו נקודות בכורה. וייס קבר שלשה, ניבו קלע זריקת עונשין, אפסון הטביע ואלן ירה המטיר פעמיים מחוץ לקשת, כשאחרי סל של אדאמס הגיע מהלך של שלוש נקודות מלוטאטי - 41:55 מדהים להפועל חיפה במחצית.

אנתוני היקי, הפועל חיפה. דני מרון
שליטה מפתיעה של הפועל חיפה. אנתוני היקי/דני מרון

רבע 3:

מכבי תל אביב פתחה עם ריצת 1:9 הודות לניבו, אדאמס וקולסון, שלשה של ג'ונס וסל שלוייס החזירו ל-11 הפרש. אפסון עם קליעת עונשין ואחר כך סל במתפרצת הגדיל ל-50:64. סורקין צימק, מרטין הוסיף נקודות מהקו, זיו חדר והוריד למינוס 8. אפסון קלע אחת מהעונשין, סורקין הניח עוד שתיים מקרוב וקולסון הטביע, אבל שלשה של אביטל קבעה 60:68 בתום 30 דקות של כדורסל.

שחקן מכבי תל אביב ג'יילן אדאמס. דני מרון
הוביל את הקאמבק. ג'יילן אדאמס/דני מרון

רבע 4:

קליעת ניתור של היקי החזירה להפרש דו ספרתי, קולסון השיב בנקודות עונשין, גם אדאמס עשה זאת אחריו ובהמשך דייק מחצי מרחק כדי להוריד ל-70:66. אלן ניסה להרגיע בשלשה, אבל היליארד קלע, וקולסון עם עוד שתיים מהקו צימק למינוס 3. אחרי שלשה נוספת של וייס, סלים של אדאמס וקולסון קבעו 76:74. סורקין השיג מהקו את השוויון המיוחל, וקולסון בשלשה רביעית שלו במשחק הפך ל-76:79. היקי צימק מחוץ לקשת אחרי קליעת עונשין של דיברתולומאו, היליארד ענה בשלשה משלו וריימן צלף מרחוק - 83:82. אדאמס ביצע בלתי ספורטיבית על אפסון שקלע רק זריקה אחת, היקי קבר שלשה, אדאמס הגיב בחמש נקודות רצופות שהפכו שוב. אלן השווה בליי אפ, אבל החטיא בפוזשן האחרון והמשחק הלך להארכה אחרי 88:88.

שחקן הפועל חיפה קאדים אלן שומר על שחקן מכבי תל אביב דארן היליארד. דני מרון
דרמה גדולה. אלן שומר על היליארד/דני מרון

הארכה:

דיברתולומאו והיקי החליפו שלשות, אדאמס חדר בהצלחה, אפסון הטביע ועשה 93:93. היקי הפך שוב, אדאמס איזן מהקו. קולסון קלע סל קשה, אבל אלן לקח את מרטין לטיול וקבע 97:97, עם 13.9 על השעון. סורקין החטיא ניסיון על הבאזר, בדרך להארכה שנייה.

קולסון סחט עבירה לשלוש זריקות ודייק בכולן, אלן ביצע עבירה חמישית על סורקין, שקלע עוד שתיים מהקו. גם מרטין תרם קליעות עונשין והעלה ל-97:104. ריימן קלע שתיים מהקו אבל גם החטיא אחת, ניבו השיב בסל, היקי צימק ל-106:104 בשניים מהירים. חסימה לא חוקית של ריימן העניקה לסורקין עוד שתי נקודות כ-13 שניות לסוף, היקי פספס ניסיון לשלשה ומכבי תל אביב חגגה ניצחון 104:108.

ספידי סמית, שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
הפועל ירושלים במגמת ירידה. ספידי סמית'/דני מרון

הפועל גליל עליון - הפועל ירושלים 83:89

לפני המשחק קיבל איתי מושקוביץ את תואר הישראלי המצטיין של חודש דצמבר בליגה, ואז התפנה אחר כבוד להראות שהוא מתכוון לאיים על זכייה באותו פרס גם בחודש ינואר: הגארד של גליל עליון רשם הערב שיא קריירה מרשים של 25 נקודות והוביל את החבורה של ברק פלג לניצחון רביעי בחמישה משחקים, זאת כשהיא משחקת שוב עם שלושה זרים בלבד. הצפוניים השתלטו על העניינים כבר ברבע הראשון ופתחו פער דו ספרתי שהגיע בשיאו ל-19 והחזיק עד הרבע האחרון, כשגם לאחר קאמבק לא פחות מכובד של האורחת, בהובלתם של עוז בלייזר וקאדין קרינגטון, מושקוביץ היה זה שעצר את המומנטום של היריבה עם סל יפהפה בסיבוב, ולבסוף התכבד בנקודות האחרונות במשחק. הפועל ירושלים רושמת הפסד רביעי בחמשת משחקי הליגה האחרונים, ותקווה שליוואי רנדולף ישוב מהפציעה ונועם יעקב ישתלב במהרה לקראת המפגש הקריטי עם הפועל תל אביב ברבע גמר הגביע ביום ראשון הבא.

קלעו לגליל עליון: איתי מושקוביץ 25 (4/6 ל-3, 11/11 מהקו, 6 ריבאונדים), ברייס וושינגטון 18, 9 ריבאונדים ו-3 חטיפות, דיישון בוקר 16 ו-6 אסיסטים, נמרוד לוי 14, 10 ריבאונדים ו-2 חטיפות, רועי הובר 9, רון כהן 3, ויין לנגסטון ויהל מלמד 2 כל אחד.

קלעו להפועל ירושלים: עוז בלייזר 23 (4/7 ל-3), 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, קאדין קרינגטון 18, ספידי סמית' 11 ו-6 אסיסטים, סים-סנדר ונה 10 (כולן ברבע ה-3), ברנדון בראון וזאק הנקינס (9 ריבאונדים, 3 חטיפות) 6 כל אחד, אור קורנליוס 5, איתי שגב 4.

ברייס וושינגטון, מאמן הפועל גליל עליון. מאור אלקסלסי
ברייס וושינגטון/מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

רבע 1:

בלייזר העלה את הירושלמים על הלוח, הנקינס הטביע, מושקוביץ קבר שלשה מהפינה ומלמד ניצל אסיסט יפה של בוקר כדי להפוך ל-4:5. מושקוביץ התלהט וצלף עוד פעמיים לשלוש כדי לסגור ריצת 0:11, שסמית' שם לה קץ כשפגע מחצי מרחק. מושקוביץ הגיע לספרות כפולות כשדייק מהקו, בוקר עם סל קשה קבע 6:15 ואז הוסיף אסיסט לוושינגטון ששלח את האורחת לפסק זמן. בלייזר בשלשה וסמית' מחצי מרחק הורידו למינוס שש, המארחת הגיבה עם קליעת עונשין של לוי וסל של וושינגטון. בלייזר המשיך לבלוט בצד השני, אבל מושקוביץ שב ממנוחה קצרה עם שלשה רביעית וקרינגטון הוריד ל-23:15 בסוף הרבע.

רבע 2:

רון כהן קלע שלשת בכורה, קרינגטון החזיר לו, מושקוביץ דייק פעמיים מהקו ובראון הוסיף עוד שלשה לאורחת, אבל עוד שתיים של מושקוביץ מהעונשין וצליפה של הובר לשלוש במעבר העלתה את גליל עליון ל-21:33. דז'יקיץ' ביקש פסק זמן, אבל דווקא לוי חזר מהספסל עם שלשה נוספת ובוקר הגיב לסל של שגב אחד משלו כדי להגדיל לפלוס 15. לוי עוד שתיים מהקו, בלייזר ענה בדאנק ובוקר צלף מחוץ לקשת - 25:43. קליעת עונשין של קרינגטון נענתה בשתיים של בוקר, בלייזר הגיע לספרות כפולות עם שלשה ועבירה. קרינגטון שוב השאיר נקודה על הקו, וושינגטון העניש בצבע, סמית' צימק בשלשה ובלייזר הוסיף סל, וושינגטון הוריד את גליל להפסקה ביתרון 36:49.

רבע 3:

קליעות עונשין של בלייזר ושלשה של ונה הקטינו את הפער ל-8, אבל לוי הרגיע בשלשה משלו. ונה התעקש עם סל נוסף לפני שביצע עבירה רביעית, בוקר קלע מחצי מרחק ומושקוביץ חילק אסיסט נהדר ללוי - 43:56. הובר החליף סלים עם קורנליוס, שמיד חטף אבל החטיא שתי זריקות עונשין. שש רצופות של וושינגטון, כאשר ונה תפר עוד שלשה בתווך, העלו את המארחת ליתרון 16 וזימנו עוד פסק זמן ירושלמי. בלייזר סידר להנקינס נקודות, מושקוביץ' קלע שלוש רצופות מהקו, האחרונה אחרי טכנית לסמית', שבהמשך רשם בעצמו שתי קליעות עונשין. לנגסטון השיב באותו מטבע, ונה הגיע ל-10 נקודות ברבע וקרינגטון חטף בדרך לדאנק שהוריד ל-69:56, וכך גם הסתיים הרבע.

רבע 4:

בלייזר קלע את נקודתו ה-20 מחוץ לקשת, וושינגטון פגע מחצי מרחק בצד השני, בראון צלף מרחוק והוריד לחד ספרתי. לוי קלע אחת מהקו, קרינגטון נגס עוד קצת בהפרש עם שלשה, בוקר הגיב בקליעות עונשין. שגב הניח נקודות מקרוב, לוי סוף סוף פגע מרחוק אחרי סדרת החטאות, אבל קרינגטון הפציץ גם הוא לשלוש וצימק ל-77:70. סמית' סחט עבירה ותרגם לנקודות, הובר צלף מעבר לקשת אך קורנליוס עשה זאת בצד הנגדי. לוי החטיא זריקות עונשין קריטיות, הנקינס הטביע מאסיסט יפה של בלייזר וזה 80:77. בלייזר השווה בשלשה אחרי פסק זמן, בוקר עצר ריצת 8:0 מתוך הצבע, קרינגטון הוציא עבירה ואיזן שוב. מושקוביץ עם סל גדול בסיבוב השווה שיא קריירה, קרינגטון החטיא מחצי מרחק, הובר קלע רק אחת מהקו, גם קרינגטון פספס אחת משתיים, וושינגטון כבר קלע פעמיים ומושקוביץ, באופן סמלי למדי, קבע את תוצאת הסיום - ניצחון 83:89 להפועל גליל עליון.

משחקי יום שני בליגת העל:

עירוני קרית אתא - הפועל באר שבע (18:00)
הפועל אילת - עירוני נס ציונה (20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully