וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלן העבר האיטלקי, ג'אנלוקה ויאלי, הלך לעולמו בגיל 58

אבל בכדורגל העולמי: חלוץ העבר האגדי נאבק במחלת הסרטן פעמיים בחמש השנים האחרונות. זכה בשלל תארים עם סמפדוריה, יובנטוס וצ'לסי ורשם 59 הופעות ו-16 שערים בנבחרת איטליה

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 20.12/ספורט1

כדורגלן העבר האיטלקי, ג'אנלוקה ויאלי, הלך היום לעולמו בגיל 58. ויאלי התמודד עם מחלת הסרטן בפעם השנייה ונכנע למחלה. לפני כשבועיים וחצי חלה הידרדרות במצבו הבריאותי של חלוץ העבר האגדי והוא אושפז בבית החולים בלונדון, שם התגורר. הוא הלך לעולמו פחות מחודש אחרי מותו של כדורגלן העבר סינישה מיכאילוביץ', שבעצמו התמודד עם מחלת הסרטן.

ויאלי בן ה-58 אובחן בפעם ב-2017 כחולה בסרטן הלבלב. גם אז הוא טופל באינטנסיביות בלונדון ואחרי כמה חודשים ניצח את המחלה. בדצמבר 2021 האיטלקי חשף שהוא אובחן שוב עם סרטן בלבלב ומאז חזר להילחם על חייו, תוך שהוא עדיין משמש חלק מהצוות בנבחרת איטליה.

בשבועיים האחרונים מצבו כאמור החמיר. בני משפחתו הוזעקו מאיטליה ללונדון ובמשחק בין יובנטוס לקרמונזה הניפו אוהדי יובה שלט עם איחולי החלמה (ויאלי היה יליד קרמונה והתחיל את הקריירה בקרמונזה). כולם הבינו שהסוף קרב והיום הוא הלך לעולמו אחרי מאבק מלא גבורה במחלה.

ג'אנלוקה ויאלי עם גביע יורו 2020. Claudio Villa, GettyImages
מוקדם מדי. ויאלי עם הגביע של יורו 2020/GettyImages, Claudio Villa
אוהדי יובנטוס מניפים שלט עם איחולי החלמה לג'נאלוקה ויאלי. רויטרס
אוהדי יובנטוס שלשום/רויטרס

ויאלי שיחק בסמפדוריה הגדולה של סוף שנות ה-80 ותחילת ה-90, לפני שעבר ליובנטוס ובהמשך לצ'לסי. הוא זכה בשתי אליפויות וארבעה גביעים באיטליה, הניף עם יובנטוס את גביע ליגת האלופות וגביע אופ"א ועם צ'לסי חגג זכיות בגביע וגביע הליגה באנגליה ובגביע אירופה למחזיקות גביע. בנוסף רשם בנבחרת איטליה 59 הופעות בהן כבש 16 שערים.

קריירת האימון הקצרה שלו התחילה בפברואר 1998 והסתיימה ביוני 2002. היא כללה כשנתיים וחצי בצ'לסי (חלק מהן כמאמן-שחקן) ושנה על הקווים של ווטפורד. ב-2019 חברו הקרוב, רוברטו מאנצ'יני, דאג למינויו למעין תפקיד מנהלי בנבחרת איטליה והוא היה עם הנבחרת שזכתה ביורו 2020 (ב-2021) ושימש השראה גדולה לשחקנים.

מועדונים, שחקני עבר והווה ואנשי כדורגל רבים מיהרו להיפרד מוויאלי ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully